Millainen nainen haluaa vapaaehtoisesti hoitaa toisen naisen lapsia omassa kodissaan?
Miten paljon pitää miestä rakastaa, että haluaa itsensä tilanteeseen, jossa joutuu leikkimään päiväkodintätiä puolet kuusta? Kuka moderni nainen haluaa heittää vapautensa menemään toisen naisen lasten takia?
Kysyn vain koska Tinderissä olen törmännyt taas niin moniin +30-vuotiaisiin ex-perheenisiin , jotka selvästi hakevat lapsilleen vain toista hoitajaa. Miksi he eivät laita ikävaatimuksiaan korkeammalle, vaan kaikki hakevat seuraa 20-30-vuotiaista naisista? En vain pystyisi itse olemaan jonkun toisen lasten ”varaäiti” vielä näin nuorena (olen 28).
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Otsikon kysymykseen vastaus: aika usein isoäiti.
Oikea vastaus.
Otsikon perusteella luulin puhuttavan perhepäivähoitajista :D.
Miehelläni on kaksi lasta, en hoida heitä, vaan mies hoitaa. Nämä ovat kyllä jo toinen yläkoulussa ja toinen alakoulussa, mutta silti. Autan kyllä jos pitää kuskata harrastukseen tai jotain tällaista, sekä teen toki ruokaa samalla vaivalla kaikille kun lapset ovat täällä, mutta muuten otan lapsista vain parhaat puolet :)
Minä olen jo omat lapseni hoitanut, ja siinä ei ollut kukaan apuna.
Olen oman kasvattanut minäkin, joten mies hoitakoot omansa. Hoidin omani yksin, ilman nykyisen tai kenenkään muun miehen apua, joten en nyt kollektiivisesti myöskään jaa omaa apuani. Jos tämä ei miehelle käy, niin vaihtakoot.
Vierailija kirjoitti:
Otsikon perusteella luulin puhuttavan perhepäivähoitajista :D.
samoin
Voi kuule, tai näin keski-ikäisenä elää parisuhteessa, jossa ykkös prioriteetti on aikuisten lasten elämän ylläpito kaikilla resursseilla, aika, raha ym.
Tiedät sitten jos joskus kohdallesi sattuu sellainen ihminen jota tosissasi rakastat.
Vierailija kirjoitti:
Karseita kylmiä ä*miä täällä. :(
Ihmiset ovat erilaisia. Aika vähänhän noita on, jos vertaa niihin ketjuihin, joissa kysytään, haluavatko miehet päästä hoitamaan jonkun toisen miehen lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Käytä sinä toki elämäsi hoitaaksesi omiesi lisäksi muiden miesten, ja vaikka naapuriesikin lapset, meillä joillain on omaakin elämää elettävänä, eikä halua olla vain toisten käytettävissä heidän omiin tarpeisiinsa.
Katkera ä*mmä olet, eikä ihme, kun koko elämä menee kynnysmattona muita palvellessa.671
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä sinä toki elämäsi hoitaaksesi omiesi lisäksi muiden miesten, ja vaikka naapuriesikin lapset, meillä joillain on omaakin elämää elettävänä, eikä halua olla vain toisten käytettävissä heidän omiin tarpeisiinsa.
Katkera ä*mmä olet, eikä ihme, kun koko elämä menee kynnysmattona muita palvellessa.671
Onhan se aika kylmää jos pitäisi puolisonsa lapsia samana asiana kuin naapurin lapset. Tekstin sävystä oletan että et pidä niistä.
Kaikenlaisiin tyyppeihin jotkut rakastuvat. Katkerana sitten miettivät vuosien jälkeenkin, miten tuli uhrattua aikaa ja rahaa johonkin elämäntapahyväksikäyttäjään. Ei miehet jaksa lapsia yksin kasvattaa. Sen takia ne yrittää mielistellä itselleen jonkun uuden naisen hoitamaan osan aiheuttamastaan p*skasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisiin tyyppeihin jotkut rakastuvat. Katkerana sitten miettivät vuosien jälkeenkin, miten tuli uhrattua aikaa ja rahaa johonkin elämäntapahyväksikäyttäjään. Ei miehet jaksa lapsia yksin kasvattaa. Sen takia ne yrittää mielistellä itselleen jonkun uuden naisen hoitamaan osan aiheuttamastaan p*skasta.
Siellä koetaan oikein voimauttavaa vihaa miehiä ja lapsia kohtaan joita ei edes tunne. Ehkä se kissasi jonain päivänä oppii rakastamaan sinua mutta tohdin epäillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä koetaan oikein voimauttavaa vihaa miehiä ja lapsia kohtaan joita ei edes tunne. Ehkä se kissasi jonain päivänä oppii rakastamaan sinua mutta tohdin epäillä.
Mene sinä hoitamaan miehen ja hänen exänsä lapsia, äläkä tule tänne itsenäisten ihmisten jutustelua pilaamaan kynnysmattoiluneisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sinä hoitamaan miehen ja hänen exänsä lapsia, äläkä tule tänne itsenäisten ihmisten jutustelua pilaamaan kynnysmattoiluneisi.
Itsenäinen = yksinäinen ja katkera? Jättikö kissakin sinut? Vai mikä muu saisi tuolla tavalla tuntemaan toisia, teoreettisia tai oikeita, ihmisiä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä vaivaa sinua ?
Eihän se ole sinun ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mies (ollut jo 15 vuotta) ja yhteinen lapsi (menossa yläasteelle syksyllä). Ihanasti on mennyt tämä aika! Mutta ehkä vielä tulee sekin hetki, kun omistan elämäni itselleni ja kissalleni. Oikeastaan se voisi olla myös ihan mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä vaivaa sinua ?
Eihän se ole sinun ongelmasi.
Mikä tässä on kenekään ongelma? Ilmeisesti jokin ongelma kuitenkin on kun ihan pitää haukkua toisia ihmisiä?
Erikoista nähdä ihminen vain lastensa kautta. Että joku hakee lapsilleen hoitajaa, kun hakee kumppania.
Miehelläni oli kaksi alle kouluikäistä lasta kun tapasimme. Ajattelin, että hän on mies jolla on lapsia. Tutustuin mieheen ihan samalla tavalla kuin muihinkin seurustelukumppaneihin, kävimme treffeillä ja suhde alkoi ihan samalla tavalla. Kuukauden päästä tapasin lapset ja sitten alettiin touhuta asioita yhdessä lastenkin kanssa.
Lapset ovat osa miehen elämää ja nyt he ovat osa meidän yhteistä elämää.
Jos mulla olisi lapsia ja lapseton puoliso, hänen täytyisi suhtautua lapsiin niin että lapset ovat osa myös hänen elämää koska ovat mun elämää. Näin mä suhtaudun miehen lapsiin koska se on minulle luonnollista ja luontevaa.
Lapset saa itse päättää miten minuun suhtautuvat, mutta miehen kanssa on päätetty että meidän yhteisessä kodissa on meidän säännöt lapsille. Äidin kotona on sitten äidin säännöt.
Lapsia kuuluukin hoitaa ja kasvattaa. Se on aikuisen vastuu.
Vieläkään en ymmärrä mitä ap ajaa takaa. En usko että kukaan hakee lapsilleen vain hoitajaa. Suurin osa yh-vanhemmista tai vuoroviikkovanhemmista ketä tunnen, haluavat viettää kaiken liikenevän ajan lastensa kanssa eivätkä odota toisten heitä hoitavan.
Otsikon kysymykseen vastaus: aika usein isoäiti.