Montako lakanaa ja pussilakanaa teillä on / sänky?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan liikaa. Yhdet riittäisivät (koska on kuivaava pyykkikone). Pitänee alkaa repiä matonkuteeksi, kun puutkin seisovat nurkassa valmiina.
Minulla noita (pussi)lakanoita kuluu puhki sitä tahtia, ettei tosiaankaan pärjäisi yhdellä sarjalla.
Mitä sä oikein sängyssä teet, kun saat pussilakanatkin puhki? Meillä menee aluslakanoita vaihtoon 10-15 vuoden välein puhkikulumisen vuoksi, muttei koskaan pussilakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan liikaa. Yhdet riittäisivät (koska on kuivaava pyykkikone). Pitänee alkaa repiä matonkuteeksi, kun puutkin seisovat nurkassa valmiina.
Minulla noita (pussi)lakanoita kuluu puhki sitä tahtia, ettei tosiaankaan pärjäisi yhdellä sarjalla.
Mitä sä oikein sängyssä teet, kun saat pussilakanatkin puhki? Meillä menee aluslakanoita vaihtoon 10-15 vuoden välein puhkikulumisen vuoksi, muttei koskaan pussilakanoita.
Eihän siinä tarvitse kuin vähän hikoilla, märkä kangas ja sopivasti pinteessä kun pyörähtää ja se on räts vaan.
Eikö teillä repeä pussilakanat siitä aukosta, josta peitto laitetaan sisään? Meillä käynyt monesti niin, kun kangas ohenee. Kestää noin viisi vuotta, jolloin heitän pussilakanat pois.
Kahdet per sänky. Lasten sänkyihin kyllä menee mitkä vain eli 8 lakanasettiä per 4 sänkyä.
Ei kukaan huoli toisten vanhoja lananoita. Vai ostaako joku niitä kirpparilta. Vähän kuin patjat yms, jenkkisänky. Ei käy.
Toki jos poppanoita tai mattoja tekee.
Aluslakanoita ehkä 10 kpl, pussilakanoita 15 kpl, tyynyliinoja 20 kpl. Yksi sänky on meillä vain, ei lapsia, mies ja minä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä repeä pussilakanat siitä aukosta, josta peitto laitetaan sisään? Meillä käynyt monesti niin, kun kangas ohenee. Kestää noin viisi vuotta, jolloin heitän pussilakanat pois.
Milläköhän akkunesteellä sä peset niitä lakanoita..
Mulla on hajonnut kolme pussilakanaa juuri sieltä alapäästä, mistä peitto laitetaan sisään saumoista. Tosin ovat olleet yli 10 vuotta vanhoja. Vain yksi alalakana on hajonnut, se oli hajotessaan pari vuotta sitten 14 vuotta vanha.
Meillä on lapsilla kummallakin 3-4 pussilakana/lakana/tyynyliina-settiä. Parisänkyyn on viisi mutta yksi on lähdössä mökille, kun alkaa olla vähän kulahtanut. En ole ostanut 10 vuoteen ainuttakaan lakanaa, lapset ovat saaneet muutaman lahjaksi ja minä saanut parisängyn pussilakanan ehkä juuri 9 vuotta sitten lahjaksi. Aion käyttää lakanat loppuun ja sitten kun on jäljellä kaksi, hankin uutta niin, että tosiaan on se kolme settiä/nukkuja.
Mielestäni riittävästi, vielä kun pesukone on keksitty.