Ranskalainen vaimoni on kauhuissaan suomalaisten tavasta jakaa ravintolalasku.
Hän ei ymmärrä miksi naisten pitää ns. tasa-arvon vuoksi kasvattaa pallit.
Laskua ei jaeta, jakaminen on barbaarista. Toinen maksaa, olkoon mies tai nainen.
Kommentit (103)
Suomalaiset naiset ovat ymmärtäneet tasa-arvon väärin.
On hyvien tapojen mukaista että mies maksaa. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset naiset ovat seksikkään naisellisia. Ahh...
Ahhh... Ranskalaistenvnaisten viikset ja rehottavat kainalokarvat ovat tosi seksikkäön naisellisia tai... Sitten ne ovat kuvottavia. Yök. En halua edes ajatella heidän muiden karvojen tilaa.
Kateutta ilmassa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän kummallista.
Mieheni kanssa maksetaan aina vuorotellen. Suomessa käydessäni on jännää jos mennään kaverin kanssa syömässä niin tarjoilijat tiedustelevat että tuleeko erilliset laskut. Mielestäni on kavereidenkin kesken normaalia että toinen maksaa ja sitten toinen tarjoutuu maksamaan osan.Täh? En ymmärtänyt tuota kaveri maksaa osan -juttua. Molemmat maksavat tietenkin omansa, jos kaverin kanssa syömään mennään! Eihän siitä mitään tule, jos siinä aletaan pelleilemään maksun osuuksien kanssa, vaan kumpikin maksaa juuri ne sapuskat ja juomat, mitä on kitaansa pistänyt. Piste.
Sori, olin epäselvä.
Tarkoitin että jos lasku on vaikka 50€ niin kaveri tarjoutuu maksamaa puolet/oman osansa. Mutta niin kuin joku tossa ylempänä kirjoitti niin ulkosuomalaisena olen tottunut siihen että ravintolaskuja maksetaan vuorotellen, eli minä vaikka maksan tämän lounaan ja kaveri sitten kun nähdään seuraavan kerran. Mutta tämä järjestely ei tunnu sopivan suomalaisiin tapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne suomimiehet tykkää käyttää naisiin rahaa, alkavat heti haukkua maksullisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän kummallista.
Mieheni kanssa maksetaan aina vuorotellen. Suomessa käydessäni on jännää jos mennään kaverin kanssa syömässä niin tarjoilijat tiedustelevat että tuleeko erilliset laskut. Mielestäni on kavereidenkin kesken normaalia että toinen maksaa ja sitten toinen tarjoutuu maksamaan osan.Täh? En ymmärtänyt tuota kaveri maksaa osan -juttua. Molemmat maksavat tietenkin omansa, jos kaverin kanssa syömään mennään! Eihän siitä mitään tule, jos siinä aletaan pelleilemään maksun osuuksien kanssa, vaan kumpikin maksaa juuri ne sapuskat ja juomat, mitä on kitaansa pistänyt. Piste.
Kyllä mekin kaverin kanssa vuorotellaan ja maksetaan toisenkin lounas ja ihan syntysuomalaisia ollaan ettei muusta kulttuurista ole kyse. 😊
Mitä se ranskalaisille kuuluu, miten täällä ravintolalaskut maksetaan! Kumma juttu, kun täällä mietitään, miten ranskalaiset tai muunmaalaiset kotimaassaan toimivat - ja sitten sen mukaisesti käyttäydytään. Kun itse olen maailmaa ympäri kiertänyt ja kaukomailla asustellut, niin minun oletukseni on - ja niin haluan olevankin, että toimitaan paikallisten tapojen mukaisesti.
Hassulta kuulostaa, että minut pitäisi Australiassa viedä saunaan, kun olen siihen kotimaassa tottunut! Ja eucalyptys-puusta pitäisi vihta tehdä kun ei ole koivuja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne suomimiehet tykkää käyttää naisiin rahaa, alkavat heti haukkua maksullisiksi.
Kyllä suomimiehet arvostavat naisellisia naisia. Ja ovat tosi onnellisia kun käyttäytyvät kuin miehet.
Miehellä ja naisella on omat paikkansa suhteessa. Kyllä ne vanhat tavat ovat ihan oikein. Nykyinen tasa-arvovouhotus ei tee naista eikä miestä onnelliseksi.
En mä puolita laskua kuin silloin kun mennään naisporukalla tai tyttökaverin kanssa ulos.
Jos mennään pariskuntina, miehet maksaa _lähes aina_ ja _aina_ kierroksen. Mä saatan joskus myös maksaa sen ns kierroksen, koska haluan - ja miehen mielestä se on ihan fine. Mutta siihen liittyy myös sitä, että kaikki laskujen puolitukset on köyhäilyä ja nillitystä. Jos haluaa säilyttää kasvonsa, maksaa koko laskun ja tarjoutuu maksamaan.
Kuulemma Ranskassa lapsen autismia pidetään edelleen äidin vikana ja hoidetaan psykoanalyysilla.
Mä oon asunut 15 vuotta ulkomailla, (neljä maata kolmessa maanosassa) ja kaveriporukalla kaikki on aina maksanut oman osuutensa. Suomalainen tapa saada lasku erikseen vaikka jokaiselle syöjälle on kätevä. Esim. kaksi viikkoa sitten olin syömässä seitsemän ihmisen kanssa. Siinä menee tovi ja toinenkin, kun yhteisestä laskusta aletaan ynnäilemään kunkin osuuksia. Enkä todellakaan ala tarjoamaan noin isossa porukassa.
En itsekään tykkää ravintolalaskun jakamisesta romanttisilla treffeillä. Se vaan latistaa tunnelmaa jotenkin. Se ikäänkuin erottaa meidät kahdeksi itsenäiseksi ihmiseksi, joista kumpikin huolehtii vain itsestään. Sen sijaan, että olisimme pari joka huolehtii myös toisistaan.
Minusta jompikumpi maksaa koko laskun.(huom. minusta myös nainen voi maksaa. Voi esim. vuorotella).
Sen sijaan jos on kaverin/ kavereiden kanssa syömässä, niin on ihan normaalia että kukin maksaa oman annoksensa.
- suomalainen nainen 26v.
Mitä tämä kertoo sun ranskalaisesta vaimosta? Tynnyrissä elänyt, kun kauhistelee toisten tapoja. Ja mitä tämä kertoo sinusta? Tynnyrissä elänyt, kun kertoo toisten mielipiteitä keskustelupalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuossa on tasa-arvoista? - Kerrohan minulle yhdelle ymmärtämättömälle. - Minusta hyvien tapojen mukaista on, että pääsääntö on, että kutsuja maksaa. (Verraten tasa-arvoisessa Suomessa nainen voi yös pyytää miestä, tai toista naista kanssaan treffeille). Pääsäännöstä voidaan tehdä poikkeus, jota itse olen tavannut kutsua kahden tulorajoitteisen opiskelija poikkeukseksi, jollin lasku joko puolietaan tai kumpainekin maksaa omansa. - Tämä poikeussääntö on kansallinen niin, että jos suomalien mies lähtee esimerkiksi vaihtoon Jenkkeihin ja haluaa siellä ollesssa pyytää naista kanssaan treffeille, niin jos hän haluaa pysyä ns, herrasmiehen maineessa, niin hänen on syystä muistaa, että hän vastaa kaikista treffien aikana syntyvistä kuluista mukisematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahhh... Ranskalaistenvnaisten viikset ja rehottavat kainalokarvat ovat tosi seksikkäön naisellisia tai... Sitten ne ovat kuvottavia. Yök. En halua edes ajatella heidän muiden karvojen tilaa.
Kateutta ilmassa 🤣
Suomalaista siiderihyljettä ei tee seksikkääksi edes karvattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun ulottumattomissasi, ranskaa osaamaton skunkki, jolta myös käytöstavat puuttuvat.
Ce n'est pas facile d'eté vrai finnois 🤣🖕
Minun ranskalainen mieheni taas ei ymmärrä sitä, että suomalaiset naiset eivät hyväksy miehensä julkirakastajatarta. Kuulemma suomalainen tapa ottaa vaimo mukaan teatteriin tai illalla ravintolaan on todella outo, Ranskassa mies ottaa rakastajattarensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun ulottumattomissasi, ranskaa osaamaton skunkki, jolta myös käytöstavat puuttuvat.
Ce n'est pas facile d'eté vrai finnois 🤣🖕
Kateutta ilmassa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateutta ilmassa 🤣
Suomalaista siiderihyljettä ei tee seksikkääksi edes karvattomuus.
Isällesikin kelpasi.
Mites se ranskalaisuus on yhtään mikään mitta mihinkään.