Ranskalainen vaimoni on kauhuissaan suomalaisten tavasta jakaa ravintolalasku.
Hän ei ymmärrä miksi naisten pitää ns. tasa-arvon vuoksi kasvattaa pallit.
Laskua ei jaeta, jakaminen on barbaarista. Toinen maksaa, olkoon mies tai nainen.
Kommentit (103)
Jaa. Niin minäkin olen ”kauhuissani” joistakin ranskalaisten tavoista.
Maassa maan tavalla.
Ehkä Ranskassa naiset käyvät vähemmän töissä? Suomessa molemmat sukupuolet saavat yleensä suht hyvää palkkaa.
Ranskalaiset ovat epämiellyttäviä ja tylyjä, luulevat olevansa jotain erityistä - en koskaan menisi Ranskaan, sillä inhoan kaikkea teeskentelyä.
Ranskassa ruoka ja ainakin viini on paljon halvempaa kuin Suomessa.
Ja Ranska on, ikävä kyllä, vielä hyvin vanha-aikainen maa, monessakin suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Niin minäkin olen ”kauhuissani” joistakin ranskalaisten tavoista.
Maassa maan tavalla.
Juuri näin. Arvostamani presidentti Kekkonen sanoi viisaasti: maassa maan tavalla tai maasta pois. Tämä viisaus on unohtunut.
Ranskassa sallitaan puolison ja lasten ruumiillinen kurittaminen. Eikö se ole mielestäsi barbaarista?
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset ovat epämiellyttäviä ja tylyjä, luulevat olevansa jotain erityistä - en koskaan menisi Ranskaan, sillä inhoan kaikkea teeskentelyä.
Samaa mieltä olen ja olen käynyt Ranskassa pari kertaa. Siellä ei ollut yhden yhtä edes suurinpiirtein kohteliasta paikallista, vaan kaikki olivat nokka pystyssä olevia tylyjä tyyppejä, jotka yrittivät kyniä parhaansa mukaan turisteilta rahaa. Saimme sieltä mieheni ja ystävieni kanssa myös ihan karmean ruokamyrkytyksen, jossa paska lensi ja balalaikka soi pitkään.
En siis hirveästi arvosta sen maan ihmisiä ja heidän hienostelua. Ranskan kielikin on ihan hirveän ruman kuuloista.
Ranskalaiset miehet kohtelevat vaimojaan huonosti. En ottaisi siltä suunnalta tapoja meille.
Onhan se vähän kummallista.
Mieheni kanssa maksetaan aina vuorotellen. Suomessa käydessäni on jännää jos mennään kaverin kanssa syömässä niin tarjoilijat tiedustelevat että tuleeko erilliset laskut. Mielestäni on kavereidenkin kesken normaalia että toinen maksaa ja sitten toinen tarjoutuu maksamaan osan.
Ulkomailla asuessani oli tapana, että se joka kutsuu, maksaa laskun. Kaikki kutsuivat vuoronperään joten kukaan ei jäänyt voitolle. Suomeen palatessa oli pakko muuttaa tyyliä, koska eka vuosi täällä meni niin että mä makselin toisten lounaita ja illallisia ja juomia mutta kukaan ei koskaan vastavuoroisesti maksanut mun. Siis mä en oikein ymmärrä, mitä suomalaiset oikein kuvittelevat. Että yksi vaan vuodesta toiseen ilolla makselee toisten laskuja ja that’s it. Hölmöä sakkia. Ja kun lopetin maksamisen, niin osa oli ihan ymmällään että häh, pitääks hänen nyt maksaa oma ruokansa.
Minusta suomalainen tapa, että tuodaan erilliset laskut, on paras..
Ranskalaiset naiset ovat seksikkään naisellisia. Ahh...
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän kummallista.
Mieheni kanssa maksetaan aina vuorotellen. Suomessa käydessäni on jännää jos mennään kaverin kanssa syömässä niin tarjoilijat tiedustelevat että tuleeko erilliset laskut. Mielestäni on kavereidenkin kesken normaalia että toinen maksaa ja sitten toinen tarjoutuu maksamaan osan.
Täh? En ymmärtänyt tuota kaveri maksaa osan -juttua. Molemmat maksavat tietenkin omansa, jos kaverin kanssa syömään mennään! Eihän siitä mitään tule, jos siinä aletaan pelleilemään maksun osuuksien kanssa, vaan kumpikin maksaa juuri ne sapuskat ja juomat, mitä on kitaansa pistänyt. Piste.
Kuka jakaa laskun? Eiköhän laskuja pyydetä erikseen eli kumpikin maksaa omat syömiset ja juomiset. Näin on reilua seurustelun alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset naiset ovat seksikkään naisellisia. Ahh...
Ahhh... Ranskalaistenvnaisten viikset ja rehottavat kainalokarvat ovat tosi seksikkäön naisellisia tai... Sitten ne ovat kuvottavia. Yök. En halua edes ajatella heidän muiden karvojen tilaa.
No tehän voitte tehdä ranskalaisittain tai ihan miten vaan haluatte, mutta mitä se vaimoasi kauhistuttaa miten muut tekevät. Ei varmaan ole hänen rahoistaan pois.
No ei ole minulle tuttu tämä "tapa" vaikka ikäni suomessa asunut.
Jaa, enemmän sen pitäisi olla kauhuissaan siitä, että sen suomalainen mussukkamies kirjoittelee piilokaunaisia aloituksia tänne vauvapalstalle.
Eli te maksatte aina vuorotellen? Käy se niinkin