Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen nukkui 28 päivää samoissa petivaatteissa – kurkun tulehduksia, tippuria ihmisihosta ja suuontelosta ihmisen ulosteisiin

Vierailija
09.06.2019 |

"Nukut todennäköisemmin huonommissa oloissa kuin simpanssi"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jess-nukkui-28-paivaa-samoissa-peti…

Miten usein sinä vaihdat lakanat? Tämä motivoi tekemään sitä vähän useammin....

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaakohan asiaan mitenkään, millaisella vaatetuksella nukkuu. Jotenkin kuvittelisi, että tippurit ja kakkabakteerit jylläävät pahemmin niillä, jotka nukkuvat ilman alusvaatteita. Mistä se tippuri muuten sinne lakanoihin tulee?

Oletko kuullut tartuntataudeista? Tarvitaan tietenkin taudinkantaja. Tyhjästä ei synny minkäänlaista tautia, tämä on tiedetty vuosisatoja mutta ap onnistunut jotenkin välttymään taas sivistykseltä.

Ihminen voi vallan hyvin nukkua ilman alusvaatteita, ellei ole vaara maata metrin pitkiä tissejään kuolioon.

Ap ei tehnyt tätä tutkimusta, mutta jostainhan se tippuri tässä itse tutkimuksessa niihin lakanoihin ilmestyi. Vai luitko koko juttua, luulitko että joku vain keksi tämän jutun päästään?

Vierailija
62/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun ala-asteen koulukirjoissa luki, että petivaatteet vaihdetaan kerran kuussa. Näin 80-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuria ihosta ja suusta ulosteisiin? Mitä mitä? Ja lakanoista tämä?

Vierailija
64/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään aina illalla saunassa tai vähintään suihkussa, joten lakanoiden väliin mennään puhtaina. Vaihdan lakanat 3-4 viikon välein.

Mitä tulee tuohon joidenkin tuomitsemaan pesemiseen - siis että jos vaihtaa kaksi kertaa viikossa - niin meidän pesukoneeseemme menee kolmet petivaatteet eikä meillä käytetä puolityhjiä koneita. Pyykkiä pestään pari koneellista viikossa, ja jos siellä on täytteenä pari lakanaa silloin tällöin 60 asteen pesussa, niin miten se luontoa haittaisi? Eri asia, jos ne kahdet petivaatteet pesisi yksikseen heti vaihtamisen jälkeen niin, että kone olisi puolityhjä.

Vierailija
65/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuiko nainen yksin, vai oliko kumppani tai useampia? Entä lemmikkejä?

Vierailija
66/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on. Tippuri on sukupuolitauti, ei sitä mistään sinne lakanoihin yllättäen putkahda.

Vierailija
67/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa mieleen tästä eräästä kommentoijasta, jolla on jopa vuosia ollut samat lakanat. No enpä haluaisi päätyä sellaisen uuden treffikumppanin kotiin sekstailemaan, jolla olisi ollut vuosia samat lakanat.

Toivon että ihmiset vaihtavat lakanoitaan kumppaniakin varten, itse ainakin vaihdan uudet lakanat edellisenä iltana jos on seuraavana päivänä tulossa treffiseuralainen käymään.

Hassua, itse monesti jätän jo pari viikkoa sängyssä olleet lakanat vielä yhdeksi yöksi jos on petivieras tulossa käymään. Joudun kuitenkin pesemään lakanat litimärän seksin harrastamisen jälkeen joka kerta.

Vierailija
68/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa mieleen tästä eräästä kommentoijasta, jolla on jopa vuosia ollut samat lakanat. No enpä haluaisi päätyä sellaisen uuden treffikumppanin kotiin sekstailemaan, jolla olisi ollut vuosia samat lakanat.

Toivon että ihmiset vaihtavat lakanoitaan kumppaniakin varten, itse ainakin vaihdan uudet lakanat edellisenä iltana jos on seuraavana päivänä tulossa treffiseuralainen käymään.

Hassua, itse monesti jätän jo pari viikkoa sängyssä olleet lakanat vielä yhdeksi yöksi jos on petivieras tulossa käymään. Joudun kuitenkin pesemään lakanat litimärän seksin harrastamisen jälkeen joka kerta.

Oletpa empaattinen. Toivottavasti ei sentään ole samoilla lakanoilla eri seksikumppaneita ollut, että se petivieras tulee kieriskelemään jonkun toisen nesteisiin.

Vierailija
69/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran 3-4 kuukaudessa. Tosin peitoissa ei edes pidetä yleensä lakanoita. Nukkuu minä, mies, lapsi ja kaks koiraa. Oltiin me talvella flunssassa kerran tai kaks.

Vierailija
70/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa vaihdan lakanan ja pussilakanan ja 2 kertaa tyynynpäälliset, ei ole mitään kuppaa tai muuta tullut. Ihmetyttää muutenkin ne höpinät, miten vanha tyyny painaa 100 kiloa enemmän kun se on niin täynnä paskaa, mutta ihan saman verran painaa kuin uutenakin.

Vierailija
71/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ryhdy viikottain lakanoita vaihtamaan, vaikka olisi mikä tutkimus. Omat lakanani olen vaihtanut 2-3 viikon välein jo kohta 30 vuotta, enkä ole niistä sairastunut. Tyynyliinoja vaihdan useammin. Ei meillä kenelläkään lakanat erityisesti muutamassa viikossa likaannu. Nukkumaan mennään aina suihkun jälkeen ja puhtaissa yövaatteissa.

Vierailija
72/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuri lakanoista? Juupajuu.

Vierailija
73/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on. Tippuri on sukupuolitauti, ei sitä mistään sinne lakanoihin yllättäen putkahda.

Älä pilaa hyvää tarinaa faktoilla.

Vierailija
74/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa empaattinen. Toivottavasti ei sentään ole samoilla lakanoilla eri seksikumppaneita ollut, että se petivieras tulee kieriskelemään jonkun toisen nesteisiin.

Mitä tekemistä empatialla on asian kanssa? Lakanani eivät ole kahdessa viikossa niin likaiset etteikö niiden päällä voisi roiskia menemään. Ja kuten sanoin pesen lakanat jokaisen seksikerran jälkeen koska en halua nukkua märissä lakanoissa.

Vierailija
75/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä pyykkiä muutenkin kerry hirvittäviä määriä?

Kun päivittäin pitää vaihtaa alusvaatteet, sukat ja puserot puhtaisiin, käydä suihkussa, vaihtaa pyyhkeet aika usein, niin joka päivä pitäisi pyörittää pesukonetta, jos lakanatkin pitäisi vaihtaa kerran viikossa.

Eikö se ole hirveää energian ja veden tuhlausta?

Vierailija
76/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pilaa hyvää tarinaa faktoilla.

Miksi tippuria aiheuttavaa bakteeria ei voisi olla lakanoissa? Se kuolee kehon ulkopuolella nopeasti, joten se ei niistä lakanoista mihinkään tartu mutta kai sitä niissä silti voi olla.. ei se toki tyhjästä ilmesty lakanoihin.

Vierailija
77/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan lakanat puhtaisiin kerran viikossa. Nukun alasti, mutta toki käyn suihkussa päivittäin. Ehkä jos käyttäisin vielä pyjamaa,  voisi mennä pari viikkoa, mutta toisaalta on ihanaa kun on puhtaat lakanat. Tyynyliina vaihtuu joka tapauksessa pari kertaa viikossa. Ja olen nainen. 

Vierailija
78/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sillä naisella oli tippuri? Eihän tuo nyt sitä tarkoita, että meidän kaikkien sängyissä olisi gonokokkia (sitä bakteeria ilmeisesti tarkoitettuin).

Vierailija
79/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta lakanoiden vaihto. Petivaatteet pitää tuulettaa usein. Ja paras tulos kovassa pakkasessa 5 tuntia.

Vierailija
80/93 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerran viikossa vauhtavat; vaihdatteko sekä alus- että pussilakanat?

Itse vaihdan kerran viikossa tyynyliinan, kerran kahdessa lakanan ja pussilakanan kerran kuussa. Jos jotain sattuu, esim. koira pääsee yläkertaan tai siteestä menee läpi tms., niin vaihdan useammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi