Nainen nukkui 28 päivää samoissa petivaatteissa – kurkun tulehduksia, tippuria ihmisihosta ja suuontelosta ihmisen ulosteisiin
"Nukut todennäköisemmin huonommissa oloissa kuin simpanssi"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jess-nukkui-28-paivaa-samoissa-peti…
Miten usein sinä vaihdat lakanat? Tämä motivoi tekemään sitä vähän useammin....
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Höpsis! Minä olen kymmeniä vuosia vaihtanut kerran kuussa tai jopa harvemmin lakanat eikä ole mitään tuollaisia sairauksia tullut. Jos siinä persiin kohdalla on jotain ulostebakteereja, niin en minä siellä naamaani pidäkään vaan se sama takapuoli siinä kohtaa aina on. Joka aamu käyn suihkussa ja laitan puhtaat vaatteet, en minä nyt niin likainen ole kuin simpanssi joka ei käytä edes vaatteita tai käy suihkussa.
Sama. Ei mitään kurkkukipuja ja sairauksia ollut. En oo pitkään aikaan sairastanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan kaksi kertaa viikossa, keskiviikkoisin ja lauantaisin. Minulla on silloin saunapäivät ja tykkään että pääsen puhtaaseen punkkaan nukkumaan. :)
Miksi alapeukku? Työskentelin 3 vuotta hotellisiivoojana joten lakanoiden vaihtoon kuluu aikaa maksimissaan 2min.
hotellissa et varmaan vastannut niiden pyykkäyksestä?
En toki, mutta meillä on taloyhtiössä suuri pesukone ja pesen pyykkiä 3krt/vko. Rakastan pyykkäämistä joten se ei ole minulle ongelma.
Mä vaihdan lakanat 2-4 kertaa vuodessa ja kipeä olen kerran parissa vuodessa.
Riippuu varmaan käykö siellä joka yö uusi vieras tuoden bakteerinsa.
2-3kk menee samoissa lakanoissa, ilman mitään ongelmia.
Mistä se tippuri tulisi lakanoihini kun nukun ihan yksin ja minulla ei taatusti ole tippuria.
Simpanssihan käyttää petinsä tekoon luonnosta lehtiä yms. simpanssin pedissä on ainakin kirppuja ja punkkeja, eikä sekään mikään bakteeriton ole, veikkaan että herkempi-ihoiselle ihmiselle tulis vaikka mitä ihottumaa simpanssien elintavoista, vaikka vaihtaiskin makuukset joka yö.
Typerää verrata villieläimeen joka ei tosiaan koskaan peseyde kunnolla ja on muutenkin jatkuvasti tekemisissä sellaisen basilli- ja loismäärän kanssa, että oksat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-minä olen nukkunut kohta varmaan vuoden samoissa lakanoissa...
T. Masentunut(ko?)
Heräätkö usein kurkku kipeänä? Jos heräät, niin nyt tiedät syyn....
Kannattaa suosiolla heittää nykyiset lakansi roskiin ja vaihtaa kokonaan uusiin. Edes 90 asteen pesu tuskin auttaa siihen rasvamäärään mikä niihin on pinttynyt vuoden aikana.
Puhtaat lakanat nostaa unen tasoakin, joka voi sitten lopulta auttaa masentuneisuudesta ulospääsyyn.
Juu, tiedän, en minä ollut noita kellastuneita vanhoja enää pesemässäkään, tarkoitus on jo pitkään ollut ostaa uudet, sitten kun jaksan. Tosin nyt kun mietin, niin oikeasti olenkin tainnut ehtiä jo pari vuotta muhia noissa...
Mutta joskus minulla taisi olla samat 3-4 vuottakin. 😅
Siitä, heräänkö usein kurkku kipeänä, en osaa sanoa.
Hyi, luepa tämä: www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nainen-ei-pessyt-petivaatteitaan-viiteen-vu…
No höpöhöpö. Voi löytyä ties mitä bakteereja, mutta nimenomaan se että saadaan pientä altistusta ko pöpöille tekee vaan hyvää! Noin kerran kuussa olen vaihtanut lakanat ja hyvin terve ollut aina.
Mihin ihmisten (varsinkin Suomessa)pitäisi herätä on se että ei missään nimessä saa elää liian steriilissä ympäristössä, silloin ei vastustuskyky kehity kunnolla.
No ei mikään järkyttävä uutinen, kyllähän me ihmisetkin kannetaan vaikka mitä bakteereja jatkuvasti, ei ne nyt mistään tyhjästä tule keuhkokuumeet yms. Eivät vaan yleensä saa ylivaltaa kun vastustuskyky toimii. Tähän perustuu se, että pieni määrä bakteereita pitää elimistön hereillä ja valppaana jolloin pysyy terveempänä, kuin sellainen joka on ylihygieeninen ja pitää ympäristönsä puhtaana bakteereista, niin immuniteetti pettää pienemmänkin bakteerimäärän kohdatessaan.
Meissä kaikissa siis on vaikka millaisia tauteja aiheuttavia bakteereja aivan jatkuvasti ja tämä tutkimuskaan ei mitään muuta kerro. Ei tarkoita, että nainen olis sairastunut keuhkokuumeeseen, kurkkukipuun tai tippuriin, vaikka näitä bakteereita petivaatteista löytyikin.
Tippuri kyllä taitaa kieliä naisen elämästä muuten :D Seksi on vaarallisempaa kuin se että vaihtaa petivaatteet kerran kuukaudessa.
No jos tulee tippuri, niin hyvä tietää että lakanoista tuli.
Tulipa mieleen tästä eräästä kommentoijasta, jolla on jopa vuosia ollut samat lakanat. No enpä haluaisi päätyä sellaisen uuden treffikumppanin kotiin sekstailemaan, jolla olisi ollut vuosia samat lakanat.
Toivon että ihmiset vaihtavat lakanoitaan kumppaniakin varten, itse ainakin vaihdan uudet lakanat edellisenä iltana jos on seuraavana päivänä tulossa treffiseuralainen käymään.
No se tippuribakteeri on kyllä tullut jostain muualta kuin lakanoista....
Kaikkea sitä ihmiset uskovatkin!
Vierailija kirjoitti:
No ei mikään järkyttävä uutinen, kyllähän me ihmisetkin kannetaan vaikka mitä bakteereja jatkuvasti, ei ne nyt mistään tyhjästä tule keuhkokuumeet yms. Eivät vaan yleensä saa ylivaltaa kun vastustuskyky toimii. Tähän perustuu se, että pieni määrä bakteereita pitää elimistön hereillä ja valppaana jolloin pysyy terveempänä, kuin sellainen joka on ylihygieeninen ja pitää ympäristönsä puhtaana bakteereista, niin immuniteetti pettää pienemmänkin bakteerimäärän kohdatessaan.
Meissä kaikissa siis on vaikka millaisia tauteja aiheuttavia bakteereja aivan jatkuvasti ja tämä tutkimuskaan ei mitään muuta kerro. Ei tarkoita, että nainen olis sairastunut keuhkokuumeeseen, kurkkukipuun tai tippuriin, vaikka näitä bakteereita petivaatteista löytyikin.
Tippuri kyllä taitaa kieliä naisen elämästä muuten :D Seksi on vaarallisempaa kuin se että vaihtaa petivaatteet kerran kuukaudessa.
Tuon takia nykyään saa olla varuillaan ja tosi valkkaava seksin suhteen. Naisissa on liikaa noita sottapyttyjä
mies51v
Oon noudattanut vuosia Marttojenkin antamia ohjeita eli normioloissa liinavaatteet pyykkiin 2 vkon välein https://www.martat.fi/marttakoulu/pikkukokki/kodintoissa/siivous/sangyn…
Tietysti silloin, jos on ollut sairas tai hikoillut tavallista enemmän, tulee vaihdettua useammin.
Huomioikaa tutkimusten tuloksissa myös tutkimuksen teettäjä, tässä tapauksessa silläkin on väliä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan kaksi kertaa viikossa, keskiviikkoisin ja lauantaisin. Minulla on silloin saunapäivät ja tykkään että pääsen puhtaaseen punkkaan nukkumaan. :)
Miksi alapeukku? Työskentelin 3 vuotta hotellisiivoojana joten lakanoiden vaihtoon kuluu aikaa maksimissaan 2min.
hotellissa et varmaan vastannut niiden pyykkäyksestä?
En toki, mutta meillä on taloyhtiössä suuri pesukone ja pesen pyykkiä 3krt/vko. Rakastan pyykkäämistä joten se ei ole minulle ongelma.
Luontokin rakastaa pyykkäämistä. Vettä kuluu ja pesuaineet saastuttaa.
Maikkarilla mainostetaan, koittakaa nyt tollot tajuta.
Kyseessä”tutkimus”, ei tutkimus. 😂
Vaihdan 3-4 päivän välein (ei seksiä).
martat sanoo että 2 viikon välein riittää, tyynliinan voi vaihtaa kerran viikossa.