Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelläni erikoinen suhde naapuri naiseen

Vierailija
09.06.2019 |

Koska täältä saa tunnetusti vinkkejä ja erilaisia näkökulmia asiaan kuin asiaan halusin jakaa oman murheeni tänne...
Muutimme vuosi sitten mieheni ja 3 lapsemme kanssa paritaloon; olemme olleet 10 v yhdessä mies 32v minä minä30v. Meillä on aina ollut hyvä fyysinen kemia ja yhteys ja yhteiset arvot jne joten olen aina kokenut suhteemme tilan luottavaisena olevan hyvä. Totta kai jotain pientä kriisiä oli alkuvuosina mutta niistä selvittiin ja ne ei ollut mitään pettämistä tms.
Naapurissamme asuu 40v nainen jolla teini ikäinen poika ja hän seurusteli jonkun miehen kanssa vielä talvella mutta ei nyt sitten enää..
No, itse ongelmaan: mieheni on ystävystynyt naapurin kanssa, ja eilisen jälkeen tullut sellainen olo että onko heidän välillään enemmänkin jotain että olen ollut vain todella sinisilmäinen ja uskonut heidän hyviin väleihinsä ettei vilppiä olisi... no!
Kaikki alkoi siis viime syksynä, naapuri tarvitsi apua autonsa akun lataamisessa. Mieheni sitten reippaana auttoi häntä, ja hän tarjosi kiitokseksi kahvit. Mies kahvitteli naisen luona siis.. siitä pikkuhiljaa mieheni on siellä ollut puuhapetenä millon ulkovalon vaihdon kanssa tai auttaa ruohonleikkurin kanssa jne. Sitten kun nainen on ammatiltaan parturi, mies rupesi käymään hänellä hiustenleikkuussa säännöllisesti. Sitten pikkuhiljaa se meni siihen että nainen saattoi soittaa hänelle ja kysyä kahville. On hän minuakin pyytänyt, mutta olen aika ujo luonteinen ihminen niin en ole sitten vaan lähtenyt mukaan. Mutta näitä kertoja taisi olla pari ja sitten lakkasi minua kysymästä. Talvella tosiaan naiselle tuli joku mies kuvioihin ja ainakin 3 kk oli niin etteivät tietääkseni hiustenleikkuuta enempiä olleet tekemisissä. Ero tuli ja sitten taas mieheni yhtehdenpito lisääntyi hänen kanssaan. Outoa on se että kunhe jotainkovasti puhuvat esim pihalla ja saavun paikalle tulee tilanteesta vaivaannuttavaa ”jaahas hanna, me tästä nyt lähdetäänkin moikka” ja sitten keskustelut päättyy siihen. Naapurini on minun vastakohta ; tosi puhelias, ulospäinsuuntautunut , itsevarmemman oloinen nainen.
En minä nyt mikään hiirulainen ole, urheilen paljon eli olen ihan hyvä kroppainen ja pidän muutenkin ulkonäöstäni huolta. Mutta luonteeltani kuitenkin olen ihan ääripää, siksi kai en ole osannut oikein tutustua naapuriini ja en muutenkaan koe mitään tarvetta olla sen enempää tekemisissä ystäviä kyllä minulla on ihan tarpeeksi muutenkin.
Mutta asiaan;
Eilen mieheni sanoi olevansa myöhään töissä yrittäjä kun on.. menin lasten kanssa mökille ja kun tulimme sieltä, myöhään kotiin kun yksi lapsista rupesi oksentelemaan (piti jäädä siis yöksi mökille muuten) klo oli jo puolen yön ja mies ei ollutkaan kotona. Istuin meidän terassilla ja laitoin hänelle viestin että missä oot hän tuli parissa minuutissa kotiin ja huomasin naapurin tulevan saamaan aikaan pelkkä pyyhe ympärillä tupakalle omalle terassille; menin siitä sitten sisälle , mies oli juonut ja sanoi olleensa naapurin kanssa lasillisella kun oli niin stressaantunut töistä ja sattuivat samaan aikaan kotipihaan...
Suutuin, ja kysyin että petätkö sinä minua ton naapurin kanssa? Samaan aikaan kun sinä tulet ovesta sisään naapuri sattuu terassille alasti?
Vajosin aika syviin vesiin ja vaadin saada nähdä hänen puhelimensa.
Korostaen että meidän suhteeseen ei ennen tätä ole ollut tällaista puhelimien kyttäämistä mutta tuli niin epätoivoinen olo että alennuin moiseen.
Ensin mies huusi ettei hän mitään puhelimia rupea antamaan sulle mutta vaadin.
Siellä ei ollut yhtäkään viestiä naapurilta.
Tajusin aamulla, että perkele viestitteleekö se firman puhelimesta sille.
Tilanne on nyt se että olen kipeän lapsen kanssa kotona ja mies lähti kiukuttelemaan sinne mökille.
Onko ideaa miten tässä toimisin ???

Kommentit (269)

Vierailija
61/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne.

Voi kun tämä olisikin huono provo, niin kuin osa kirjoittaa... valitettavasti ei vaan todellinen kriisi elämässäni ja kun epäilen omaa mustasukkaisuuttani niin etten ole pystynyt lähipiirilleni puhumaan; varsinkin kun kaikki varmaan olisivat sitä mieltä että ylireagoin , koska meillähän on niin täydellinen suhde ja mun miehenihän on niin kadehdittavan unelma - joitakin ystäviäni siis lainatakseni. On ollut vaikeukia ystäville puhua vaikeista asioista kun asenne meidän suhteesta on aina niin kauhean hieno. On se mukava että ystävät tykkää miehestä ei siinä mutta tällaisella hetkellä en usko saavani oikeaa tukea asiaan heiltä.

Mieheni soitti mulle ja sanoin haluavani puhua rauhassa asiat ja sanoin suoraan, että miehen ja naapurin ystävyydelle täytyy nyt ottaa taukoa haluan saada nämä asiat ensin selvitetyksi ja tietooni missä oikein mennään.

Ja, haluaisin tavata naapurin kanssa kolmestaan.

Mies oli myötämielinen kunnes sanoin että haluaisin tavata kolmestaan ja puhua kuin aikuiset ihmiset, hän ilmoitti että minä en saa pilata meidän naapurussuhteita tällaisella että hän ei suostu.

Sanoin jos hän haluaa kanssani tätä elämää jatkaa asiat on selvitettävä.

Mies on tulossa pian kotiin, mennään varmaan ajelulle kun lapset tässä kotona ei näistä pysty tässä puhumaan. Lisää vinkkiä otan asiaan että saan miehen kertomaan kaiken!

T. Ap

2. näytös alkakoon.

Vierailija
62/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni vastasi kysymykseeni alastomasta naapurista vain tuhahtamalla älä viitsi! ja meni suihkuun.

Nyt kun kirjoitan näitä, ja luen vastauksianne kyllä tämä aika selvältä vaikuttaa että kyllä tässä on jotain enemmänkin meneillään.

Ennen viestiäni ajattelin että kuvittelenko omiani. En taida kuvitella.

Jos pettämisasia selviää, en todellakaan halua jäädä tähän taloon asumaan. Kiva , uusi asuntolaina yhteinen totta kai ja olen rahallisesti panostanut mieheni yritykseen.

Jos ero tulee, olen siinäkin mielessä kusessa.

En todella haluaisi mitään eroa rakastan miestäni mutta en minä suostu olemaan mikään kiltti tolvana vaimokaan vaikea kuviohan tämä nyt on kun toinen asuu seinän takana!!

Lähde. Lähde nopeasti ja ota mukaasi kaikki tuki, jota voit muilta ihmisiltä saada. Ansaitset parempaa, vaikka se ei heti elämääsi ilmaantuisikaan. Mutta lähde menemään ja saman tien.

Tämä on huonoin mahdollinen neuvo. Ei ap:n kannata nyt lähteä kodistaan mihinkään. Hanki lakimies ja etene asioiden suhteen rauhallisesti. Mies sen sijaan voisi häipyä vaikka sinne naapuriin.

Miten niin huono? Neuvoni tarkoittaa yksinomaan sitä, että ymmärryshana kiinni saman tien eikä enää saumoja tälle miehelle.

Se on täysin eri asia, kuin se että neuvoit ap:ta lähtemään samantien pois. Älä neuvo tuollaisia, jos tarkoitat eri asiaa kun kirjoitat.

Ookoo. Otetaan takaisin. Haluan kyllä aapeen lähtevän menemään. En ikinä antaisi uutta saumaa miehelle, joka käy nusaisemassa jotakuta toista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot meneväsi naapuriin joka tapauksessa keskustelemaan asiasta tuli mies mukaan tai ei ja siinähän ne naapurivälit menevät joka tapauksesa pilalle kun alatte yhtäkkiä välttelemään naapuria. Parempi kertoa reilusti miksi haluat, että te otatte nyt etäisyyttä. Ja sanot miehellesi, että mietit myös muuttoa muualle niin eihän sen naapurisovun silloin niin väliä ole eikä sen pidä perheonnea tärkeämpi olla.

Ja jos he hässivät tai röyhkeästi flirttailevat sinun selkäsi takana niin siinä se naapurisopu meni viemäristä alas kun mies alkoi olemaan liian tuttavallinen naapurin kanssa. Hyvät välit naapuriin ei tarkoita naapurin naisen jalkoväliä.

Faktat tiskiin niin eiköhän se mies mieluummin itse kerro mitä on tapahtunut kuin että naapuri kertoo. Sanot sinulla olevan kyllä sanat selvittää asiat naapurin kanssa niin kuulet mielelläsi omalta mieheltäsi missä tässä on kysymys. Eikä kannata miehen peitellä totuutta, olet menossa puhumaan asiasta naapurin kanssa.

Mitenhän introvertti ap selviää tästä ongelman selvityksestä, riittääkö rahkeet ottaa selvää mitä omassa elämässä ja avioliitossa oikeasti tapahtuu?

Vierailija
64/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen pikku Untuvakerä kirjoitti:

Minäkin asun paritalossa ja toisessa puolikkaassa asuu eronnut nainen kahden lapsensa kanssa.

Syön joka aamu kulhollisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni syö myös graham-puuroa, mutta sekoittaa siihen palan voita ja ripottelee päälle ruokosokeria.

Miehelleni ei tulisi milloinkaan - ei siis koskaan eikä ikinä - mieleen lähteä ”lasilliselle” alastoman naapurin rouvan luokse.

Syökää hyvät ihmiset kunnon aamiainen, se antaa teillekin voimia elää kunnollisesti ja säädyllisesti.

Häävirressäkin sanottiin ”Aviosääty puhtaana on meidän pidettävä. Ja sydämemme himoja on meidän hillittävä. Pyhäksi avion säätänyt itse Herra on. Se armoas on Herra.”

Selkein ratkaisu löytyy untuvakerän neuvosta, vaikka hänen yltiötiukka moralisminsa ärsyttää joskus minuakin. Ryhtykää miehesi kanssa syömään joka aamu yhdessä kunnollinen aamiainen, niin suhteenne paranee kuin itsestään. Eikä se pahitteeksi olisi, että naapurin rouvakin tulisi mukaan.

Graham-puuro on erinomainen, vaikka ei tietenkään ainoa aamiaisvaihtoehto. Itse suosin graham-puuroa mansikkahillolla, mutta toisinaan paistan ihan vaihtelun vuoksi aamiaiseksi munia ja pekonia.

Vierailija
65/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks apn pitäs lähteä? Miehenhän se pitäs muuttaa pois!

Vierailija
66/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies muuttaa varmaan seinän taakse. :D

Vierailija
67/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jossain vaiheessa ketjua ehdotettu yhteinen grahampuuroaamiainen kaikkien kolmen kesken voisi olla tässä tilanteessa rakentavin vaihtoehto.

Vierailija
68/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädilleni kävi oikeasti noin. Mies ystävystyi naapurin naisen kanssa, heillä alkoi suhde ja lopulta mies muutti kokonaan sinne naapuriin. Tädilleni mies kertoi tämän ilmoitusasiana. Tämä oli niin suuri järkytys ja häpeä tädilleni, ettei pitkään aikaan kertonut kenellekään tilanteesta, sinnitteli vain yksin.

Miehet on... sanonko mitä.

Vierailija
69/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta tiedä, minkälaisesta suhteesta on kyse. Itse en hyväksyisi tuota. Sanoisin miehelle, että jos peli ei lopu, siirrät miehen kamppeet naapuriin. Jo ei sekään auta, haet maistraatista 1. Vaiheen eroa. Sitten sen näkee, mitä mies ajattelee.

Vierailija
70/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kuitenkin parempi tavata se naapurin nainen kaksin?

Parempi, jos olisi tavannut esim. heti aamulla, olisi jotain tietoa voinut irrotakin.

Nyt ovat jo miehen kanssa ehtineet sopia mitä kerrotaan.

Sillä jotain outoahan tuossa on meneillään.

Vierailija
71/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nih, provoilija, elikkä ap!

Tulikos tarpeeksi mielipiteitä aiheesta?

Ja sitten seuraava provo, ole hyvä

Vierailija
72/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hoi! Kävittekö jo ajelulla, mitä mies sanoi?

Vierailija
73/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan novellikirjailija aloitti taas. Tuon kirjoitustyylin tunnistaa ihan oikeasti. 

Niin tunnistaa.. Pisteitä kaksi.. Aina..

Vierailija
74/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap klo 15:57 "Mies on tulossa pian kotiin, mennään varmaan ajelulle kun lapset tässä kotona ei näistä pysty tässä puhumaan. Lisää vinkkiä otan asiaan että saan miehen kertomaan kaiken!"

Klo 17:11 sinä jo malttamattomana huhuilet miten homma jatkuu, joko ap ja miehensä ehtivät ajella ja selvittää asiansa, siis tunnissa mies tuli kotiin, lähdettiin ajelemaan, selvitettiin asiat ja avioliitto sekä mahdollinen pettäminen. Olihan siinä aikaa ruhtinaalliset tunti ja 14 minuuttia.

Vierailija
75/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap klo 15:57 "Mies on tulossa pian kotiin, mennään varmaan ajelulle kun lapset tässä kotona ei näistä pysty tässä puhumaan. Lisää vinkkiä otan asiaan että saan miehen kertomaan kaiken!"

Klo 17:11 sinä jo malttamattomana huhuilet miten homma jatkuu, joko ap ja miehensä ehtivät ajella ja selvittää asiansa, siis tunnissa mies tuli kotiin, lähdettiin ajelemaan, selvitettiin asiat ja avioliitto sekä mahdollinen pettäminen. Olihan siinä aikaa ruhtinaalliset tunti ja 14 minuuttia.

Myönnän,

😁

haluan tietää miten tää etenee!

Kamalaa toki tietysti, jos on totta.

Vierailija
76/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska puhetta mutta uskotaan

Vierailija
77/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa nyt ap:lle ohjeita.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
78/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä tuleeko tänne mitään tilanne päivityksiä.

Vierailija
79/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko mies myöntänyt suhteen?

Vierailija
80/269 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi