3 viikkoa kuntokuurilla mutta en laihdu. Mitä muutoksia voin vielä tehdä?
Makeiset ja ylimääräinen sokeri on poistettu ruokavaliosta.
Syön nykyään tummaa kokojyväleipää, riisiä, perunaa, kasviksia, marjoja, hedelmiä, vihanneksia, pilttiä, kahvia ja teetä. Nukun vähän ja lenkkeilen 5 km lenkkejä kolmesti viikossa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Punnitse ateriat. Esim 200g ruokaa, josta max 1 dl viljaa ja 100-200 g kasviksia. 2 dl maitoa tai piimää per ateria, loput vettä.
En käytä maitoa enkä piimää janojuomana. Juon vain vettä, teetä tai kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sama homma, oli jo useampi kuukausi takana että olin jättänyt pois leivän, juuston, pizzat, herkut.. Ei muutoksia painossa. Tuskastuin ja päätin alkaa ihan tosissani tarkkailemaan kaloreita, latasin puhelimeen sovelluksen, johon kirjasin päivittäin kaikki syömäni, tunnontarkasti, kahvikupillisesta alkaen. Sovelluksen mukaan minun tulisi syödä 1700 kaloria päivässä jotta laihdun puoli kiloa viikossa.
Yllätyin, kun minun oli vaikea saada tuota kalorimäärää täyteen normaaleilla syömisilläni. Arvelen, että olin kuukausitolkulla, ehkä jopa puoli vuotta syönyt noin 1400 kaloria päivässä laihtumatta lainkaan! Päätin kokeilla ja aloin syömään tuon 1700. Nyt kahden viikon jälkeen on 1,5 kiloa lähtenyt! En voi ymmärtää tätä asiaa. Syön huomattavasti enemmän kuin ennen, olen jopa ottanut päivittäisen Domino-keksin ruokavalioon, jotta tulisi tuo 1700 helpommin täyteen. Olen aivan pihalla, miten tämä voi olla näin. Mutta jatkan toki, kivempaahan tämä näin on kun saa syödä ja paino tippuu.
Mitä sovellusta käytät?
Vierailija kirjoitti:
Et kertonut pituutta ja painoasi.Ikäkin vaikuttaa asiaan. Olen itse 166/61 , mutta vaikka lenkkeilen päivittäin ja syön kasviksia, kanaa, kalaa ym tosi terveellistä, pienehköjä annoksia. Mehuja en juo koskaan ja kahvileipiä tai muuta sokerista en syö.Paino ei nouse, eikä laske. Ikää on jo kohtuullisesti.
32v 165cm ja 75kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha kommentoida kun et kerro kuinka paljon syöt. Siitähän laihdutus on aina kiinni, paljonko sitä energiaa kroppaan pistää, ihan sama mistä ruoka-aineesta se energia tulee.
Tämän päivän syömiset:
Aamupala teetä ja puuroa sekä litra vettä
Lounas riisiä ja kanaa juomana lasi vettä
Välipala pilttiä ja kahvia
Päivällinen munakas ja höyrytettyjä kasviksia, litra vettä
Aamupalalta, lounaalta ja välipalalta puuttuvat kasvikset. Niitä pitäisi olla jokaisella aterialla. Piltti vaihtoon ja tilalle oikeita hedelmiä/marjoja. Piltit ovat syystäkin vauvanruokaosastolla kaupoissa.
Mitä kasviksia ja missä muodossa lisäisit syömisiini? Ei piltti lihota enkä mielelläni luovu siitä, koska se on lempiherkkuani tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Kovempaa liikuntaa.
Mitä? Painiako? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha kommentoida kun et kerro kuinka paljon syöt. Siitähän laihdutus on aina kiinni, paljonko sitä energiaa kroppaan pistää, ihan sama mistä ruoka-aineesta se energia tulee.
Tämän päivän syömiset:
Aamupalalta, lounaalta ja välipalalta puuttuvat kasvikset. Niitä pitäisi olla jokaisella aterialla. Piltti vaihtoon ja tilalle oikeita hedelmiä/marjoja. Piltit ovat syystäkin vauvanruokaosastolla kaupoissa.
Mitä kasviksia ja missä muodossa lisäisit syömisiini? Ei piltti lihota enkä mielelläni luovu siitä, koska se on lempiherkkuani tällä hetkellä.
Mitä tahansa kasviksia missä tahansa muodossa. Marjoja unohtamatta. Vanha sääntö puoli kiloa päivässä on oikein hyvä vähimmäismäärä kasvisille ja marjoille päivittäisessä ruokailussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voit vaikka ymmärtää, että muutos vie enemmän aikaa kuin KOLME VIIKKOA. Jiisus tätä palstaa.
Millä perustelet tämän? Kuinka monta kuukautta pitää olla ruokavaliolla ennen kuin voi odottaa painon alkavan laskea?
Miksi tätä alapeukutetaan? Ainakin itsellä paino alkaa tippua toisesta tai kolmannesta päivästä alkaen dieetille siirtymisen jälkeen. En ole koskaan kuullut, että pitäisi jopa yli kolme viikkoa odotella painon kääntyvän laskuun.
Tuolla veden määrällä olet varmaan kerännyt nestettä. Ei vettä kannata juoda litraa kerralla tai litroittain edes päivän mittaan ellet hikoile merkittävästi. Jos juot litran kerralla janoon, käy lääkärillä tarkistuttamassa ettei sinulla ole diabetesta.
Pidä huolta että luonnollinen liikkuminen ei vähene kun käytettävissä oleva energia vähenee. Eli lisää tietoisesti arkiliikuntaa. Älä käytä hissiä, kävele tai pyöräile autoilun sijaan, älä lähetä työkaverille sähköpostia, vaan kävele kertomaan asiasi jne.
Heti kun 5 km kävelyt eivät tunnu fyysisesti vaikeilta ja jaksaisit kävellä pidemmälle, lisää lenkkikertojen määrää, lenkkien pituutta tai vaihda yksi lenkki johonkin kuormittavampaan liikuntaan. Esimerkiksi mene puistojumppaan (kesäisin on paljon ilmaisia tarjolla) tai lataa 7 min workout -appi ja tee ohjelma läpi 4 kertaa tai niin monta kertaa kuin jaksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän syömiset:
Syömiset voisit muuttaa näin:
Aamupalalle lisää puuroon marjoja
Lounaalla jätä riisi pois ja lautasesta 2/3 täyteen kasviksia, kanan kanssa hyviä esim kirsikkatomaatit, suippopaprika, parsakaali
Välipala ja päivällinen ok
Itse laihdun noin syömällä puoli kiloa viikossa - tahtia, 165 cm ja painoa pudotettavana 7 kg 55 kiloon, nelikymppinen. Liikun joka toinen päivä raskaamman treenin (juoksu, ohjattu ryhmäliikunta tai lihaskunto), lepovälipäivinä kävely.