Mistä tunnistaa suomalaisen ulkomailla?
Miten suomalainen turisti erottuu muista turisteista?
Näitä on niin hauskaa lukea, ihan hyväntahtoisesti siis. Itsekin olen luultavasti tunnistettavissa suomalaiseksi :)
Kommentit (79)
Se istuu suomi-baarissa juomassa kaljaa ja syö perunamuussia ja lihapullia
Hymyilevä ja nopeasanainen, myös viimeisen päälle pukeutunut
Jykevä leuka, aaltoileva hopeinen tukka, suora ryhti ja kuuluva ääni. Ottaa muut ihmiset huomioon. Seurapiirihai, myös ketuksi kutsuttu. Vetää nuoria naaraita puoleensa magneetin lailla.
Suomalaiset ovat hiljaisia, eivätkä metelöi ravintoloissa ja puistoissa.
Maksavat pyydetyn hinnan, eivät tinkaa
Kiertävät kerjäläiset kauempaa
Käyttävät julkisia aina mieluummin kuin taksia
Alakommunikaatio, subcommunication. Se tietty alakommunikaatio, jonka kautta suomalainen tunnistaa suomalaisen heti vaikkei suuta avaisi. Monesti on tullut ulkomailla ihan avattua keskustelu "oletko suomalainen?" ja kyllähän se on ollut.
Jokin siinä vain on. Silmät paljastaa paljon.
Feikkicrocseista ja sillä on muuutenkin nolo habitus.
No mä tunnistan muut suomalaiset usein siitä, että jäävät ihan niille jalansijoilleen töllistelemään ympäristöään. Ei tajuta siirtyä syrjään edes maailman metropoleissa, vaan keskelle kulkuväylää jäädään ihmettelemään.
Vierailija kirjoitti:
Feikkicrocseista ja sillä on muuutenkin nolo habitus.
Hei, mulla on sentään ihan aidot! ;)
Naisilla ruma kotiväri tukassa tai kouvolatukka, ja rumat lyhyet hiukset, joissa ehkä vielä vanhaa permanenttia jäljellä. Ylipaino, leggingsit ja pitkä paita. Moukkamainen käytös.
En viitsi edes jatkaa miehistä.
Ihon vaaleus. Ylipaino ja ihmisten suuri koko, varsinkin naisilla. Pellavapäiset lapset, joilla aina joku päähine. Monesti myös lapsilla aurinkolasit päässä. Tunikat sekä äidillä, että tyttärellä. Pohjepituiset shortsit. Kaljamaha miehillä. Keskimääräistä vähemmän vaatteita päällä kuin paikallisilla. Urheilureput lentokoneessa. Jos ilmaista alkoholia on tarjolla sitä otetaan aina.
Lapsille tyrkytetään aina ruokaa. Heillä on aina joku pillimehu tai rusinapaketti kädessä.
Sitten on tämä muotibloggareilta näyttävä nuorten naisten ryhmä. Vaaleita oikeasti mutta kova teko tai aito rusketus päällä. Treenivaatteet ja kaikki lisäkkeet ripsistä kynsiin asti.
Nuoret miehet taas ovat bile-Dani klooneja. Ja kaikilla tietenkin paljon tatuointeja.
Suomalaisten ulkonäkö on niin erilainen, ja toki pukeutuminenkin paljastaa.
Kouvolatukkaa en muista hetkeen kyllä enää juurikaan nähneeni :)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat hiljaisia, eivätkä metelöi ravintoloissa ja puistoissa.
Maksavat pyydetyn hinnan, eivät tinkaa
Kiertävät kerjäläiset kauempaa
Käyttävät julkisia aina mieluummin kuin taksia
Jos ei tingi niin sitä pidetään monissa maissa heikkouden merkkinä. Myös hiljainen ja varovainen kehonkieli niin vedät petoja puoleesi, kuin maalitaulu otsassa.
Onpa hyväntahtoinen ketju. Kasa juntteja pääsi ääneen.
Vierailija kirjoitti:
No mä tunnistan muut suomalaiset usein siitä, että jäävät ihan niille jalansijoilleen töllistelemään ympäristöään. Ei tajuta siirtyä syrjään edes maailman metropoleissa, vaan keskelle kulkuväylää jäädään ihmettelemään.
Noin toimii yleensä espanjalaiset. Suomalaiset tunnistaa yleensä kävelytyylistä ja siitä, että puhuvat suomea.
Perunanaamat tai taikinanaamat mä tunnistan mut niitä on ruotsissa kanssa. Ne on lyhyitä ja paksuja ja sairaan rumia. Niitten on pakko olla sisäsiittosia tai joku häiriö ne on lähellä keharia.
Resting bich - ilmeestä usein