Onko teidän mielestänne tämä kallis summa maksaa polttareista?
Jokaisen osuus siis 150€.
Tuolla summallla saa...
... brunssin, joka kokataan yhdessä.
... kaksi autokyytiä paikasta A paikkaan B (n 6km) ja paikasta B paikkaan C (n 3km) Kotimatkat maksetaan itse.
... illallisen ravintolassa. Juomat jokainen maksaa itse tuon lisäksi.
... pääsylipun baariin. Juomat myös tuolla maksetaan itse.
Nämä on ekat polttarit mulle, hinta tuntuu suurelta, mutta mitä mieltä te olette? Itse en ole siis millään tavalla ollut osallisena järjestelyihin.
Kommentit (101)
On kallis verrattuna siihen mitä sillä saat.
Kai siitä tulee kallista kun kaasojen ja siskojen hotelliöitä maksatetaan polttariporukalla. Laittaisin viestiä, että maksat mielelläsi morsiamen kustannukset ja hotelliyön, mutta muun juhlaseurueen yöpymisien ja kulujen kuuluminen polttaribudjettiin ei kuulosta asialliselta.
Jos asialle on nyt enää myöhäistä tehdä mitään (en ymmärrä miksi olisi liian myöhäistä), niin eivätpä ainakaan kehtaa laskuttaa muilla enempää kulujaan.
Mä luulen, että WA-porukan olisi just nyt paras puida tämä juttu kaason ja siskojen hotelliyöstä ennen polttareita.
Muuten polttarit voi mennä sen takia pilalle kun jengiä potuttaa kun pitää maksaa muiden hotelliöitä.
Miten kenellekään voi tulla mieleen, että on ok maksattaa osan porukan hotelliyöpymiset yhteisestä kassasta?
Polttaribudjetilla kustannetaan morsiamen kuluja, ei kaasojen tai siskojen.
Miksi ap et kysy, että miksi muun porukan pitää maksaa kaason ja siskojen yöpymiskuluja?
Uppista
t. tilannepäivitystä kaipaava
Odotan myös jatkoa.
T. Ap:n ja muiden hyväksikäytettyjen puolesta kimpaantunut
Rohkeasti ap viestä vain siihen ryhmään. Todellakin, laitat vain, ettet ole koskaan kuullut, että polttareissa maksettaisiin muiden kuin morsiamen kuluja, ja sinun mielestäsi tämä periaate on reiluinta tälläkin kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri summa.
En osallistuisi noihin polttareihin.
Lisäksi tulee hinnakas häälahja ja pukukoodin mukainen pukeutuminen
Plus hotellikulut yöpymisestä kun kun saapuu häihin, lisättäköön vielä bensakulut, ja mahdolliset ateriat matkan varrella.
Ystävän häämenoista kulut lähentelee tuhatta euroa.
Kiitos, ei.
No häälahjalle on olemassa vain etiketin mukaisia suosituksia, joku joskus kysyikin "Kysy Kirstiltä" palstalla sopivaa summaa tai lahjan arvoa. Kaverin kohdalla riitti esim. 50€ arvoinen lahja. Häihin ei tarvitse jäädä yöksi eli hotellia ei tarvitse ottaa. Puvun voi vuokrata eli sitä ei tarvitse omaksi ostaa jne.
Kaikkein läheisimmille voi tulla tuo 1000€ kuluja jos antaa etiketin suosituksen mukaisen n. 500€ häälahjan (isä, äiti, veljet, siskot siis puolisoineen yhdessä, jos sinkku niin riittää n. 250€ arvoinen häälahja) ja molemmat ostaa juhlavaatteet omiksi, mutta muuten ei tonniin oikein pääse.
Veljeni häät. Mekkoni juhlapukuliikkeestä 400e sis pikkulaukku ja huivi, korkkarit 30e, sukkahousut 2x 20e, kampaus 50e. Hiusvärit noin 25e, olin kasvattamassa omaa väriä takaisin mutten kehdannut mennä pitkällä juurikasvulla, en olisi siis muuten värjännyt. Moni käy laittamassa vielä kynnet, ripset, meikin, se on ihan nykyaikaa. (Yhteensä noin 545e, plus bensat kirkkoon ja juhlapaikalle ja kotiin, ajoa yhteensä noin 400km ja bensan kulutus keskimäärin 8l/100km.)
Mieheni puvun housut 50e, takki 50e, kauluspaita 30e, vyö 15e, kravatti 20e. Parturi 20e. Vuokraaminen ei olisi juuri sen halvempaa ollut. (Yhteensä 730e +bensat)
Jos meillä olisi ollut lapsia, niin heillekin olisi tarvittu vaatteet kenkiä myöten tai vaihtoehtoisesti lapsenvahti viikonlopulle. Tuohon vielä polttarikulut x2 (mieheni veljeni polttareissa ja minä morsmaikun) ja tietysti se lahjakin.
No olihan se mekkoni kallis vaan eipä pukuliikkeistä juuri halvemmalla saa. Missään trikoomaximekossa en olisi kehdannut häihin mennäkään. Ja kyllä kaikkineen tuo hinta hipoo tonnia vaikka mekko halvempi olisi ollutkin.
Vierailija kirjoitti:
Voin tulla kertomaan jos muistan. Ja tiedän että olen nyt tässä tilanteessa vähän vässykkä, mutta en vaan jaksa alkaa vääntämään asiasta kättä. Lopputuloksena on kuitenkin vain kyräilyä polttaripäivänä. Morsian on aivan ihana tyyppi ja hänen pitää saada mukava päivä. Ja saa tässä myös itseään syyttää, mitäs olin liian luottavainen. Saa nähdä mihin suuntaan tuo keskustelu lähtee, nyt jo on muutama aika kärkäs kommentti tullut näiltä jotka yöpyvät morsiamen kanssa. Hirvittää vähän että joku siitä keskustelusta vielä paljastuu palstailijaksi ja näkee tämän keskustelun.
ap
Hyvä olisi jos näkisi!
Sinä et ole ap tehnyt mitään väärää.Kuten näet, kaikki on sitä mieltä että tärkeää toimintaa kaasolta ja siskoilta.Kamalaa ihmisten hyväksikäyttöä ja siipeilyä....
Uppista! Kiinnosta miten tilanne eteni!
Ei hitto miten röyhkeää porukkaa. Laittaisin varmasti siihen ketjuun viestiä, että, "Hotelliyön hinta tulee jakaa siellä yöpyvien kesken tasan ja morsiamen osuuteen osallistun. Muut yöpyjät saavat jakaa kustannukset keskenään." Ei ole reilua todellakaan maksattaa muilla omaa yöpymistään. Puhun siis kaasosta ja siskoista. Törkeää toimintaa ja mielestäni ihan hyvin voit puuttua asiaan.
Mielestäni sinulla on velvollisuus puuttua asiaan! Yksi vieras on asian jo kyseenalaistanut, ole hänelle solidaarinen ja ilmaise kaikille, että seisot hänen tukenaan ja olet samaa mieltä.
Hotelliyön maksatus polttarikassata on yksiselitteisesti röyhkeää. Te ette ole ilonpilaajia, jos sanotte että se ei käy.
Selvittäkää nyt ihmeessä asia ennen juhlapäivää, tai teette ison karhunpalveluksen morsiamelle. Tuollainen selvittämätön välistäveto varjostaa päivän tunnelmaa ilman muuta.
Mitä ihmettä. Kuulostaa kyllä todella isolta summalta? Meillä meni viimeksi polttareihin n. 100 euroa per lärvi ja sillä kustannettiin:
Kasvohoito morsiamelle
Brunssi (myös alkoholit)
Kuplafutis
Ruoka kotipizzasta
Mökki
Alkoholit koko porukalle illaksi
Illalliset ja aamiaiset mökillä
Toki Alkot haettiin Virosta, mutta kuitenkin. Meitä ei ollut edes mikään iso porukka, n. 10 henkeä. Todella kummalliselta kuulostaa kyllä tuo teidän budjetti
Aloittaja, onko asia edennyt mihinkään suuntaan?
Aloittaja, onko asia edennyt mihinkään suuntaan?
En haluaisi ostaa noin kallista kaveria.
Minä jopa melkein toivon, että ap saisi rohkeutta linkata tämän keskustelun siihen wa-keskusteluun 😁