Onko teidän mielestänne tämä kallis summa maksaa polttareista?
Jokaisen osuus siis 150€.
Tuolla summallla saa...
... brunssin, joka kokataan yhdessä.
... kaksi autokyytiä paikasta A paikkaan B (n 6km) ja paikasta B paikkaan C (n 3km) Kotimatkat maksetaan itse.
... illallisen ravintolassa. Juomat jokainen maksaa itse tuon lisäksi.
... pääsylipun baariin. Juomat myös tuolla maksetaan itse.
Nämä on ekat polttarit mulle, hinta tuntuu suurelta, mutta mitä mieltä te olette? Itse en ole siis millään tavalla ollut osallisena järjestelyihin.
Kommentit (101)
Jättäkää ravintola pois, syökää jonkun kotona ja tehkää jotain oikeasti kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko morsian sinulle läheinen?
On sen verran läheinen että en missään nimessä halua jättää menemättä, kunhan vain ihmettelen hieman hintaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen osuus? Kyllä se polttarisankari maksaa kaiken itse. Ainakin täällä keski-suomessa on näin aina tehty. Toki jos osallistujat on wt jengiä niin ymmärrän...ehkä.
WTF? Polttarisankari maksaa yllätysbileet. Ei todellakaan maksa missään.
Paha sanoa missä polttareissa olet ollut, mutta ne on jo pitkään suunniteltu ja sankari itse on varannut kartingit yms. extreme hypyt sillalta. Tuliko yllätyksenä sulle?
Olen tässä vuosikymmenten saatossa noin tusinassa polttareissa ollu omat mukaan lukien eikä ikinä polttarisankari ole itse suunnitellut, varannut saati maksanut mitään. Ehkä teillä Laihialla se on normaali käytäntö.
ei tietenkään polttarisankari itse maksa. Ellei ole sellainen että ei oo kavereita ja joutuu maksaan kavereista. Itse järkkäsin polttarit niin että kaasona maksoin itse enemmän kun oli hyvä kaveri ja muut maksoi sen mukaan minkä itse kokivat reiluksi. Siskonsa maksoi hyvin saman kuin minäkin, toiset kaukaisemmat valitti ettei oo rahaa niin maksoivat sitten vähemmän. Halusin kuitenkin hyvän päivän kaverille järkätä ja ettei oo hinnasta kiinni ettei porukat haluu mukaan.
Ostetaanko rahalla morsiamelle joku hemmotteluhoito, vai meneekö raha kaasojen hotelliyöhön?
Tuo voi olla ihan totta että morsiamelle saattaa olla jotain omaa ekstraohjelmaa mikä maksaa. Jos tuossa oli eriteltynä vain ne mitä me vieraat sillä rahalla saadaan. Toivottavasti asia olisi niin, pitää tiedustella sitä lisää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kallista, koska jokainen maksaa 1/14 morsiamen kuluista. Tuossa on aika lailla hintava illallinen, jos jokainen maksaa itse juomansa. Nuo kuljetukset muutamia kilometrejä taitaa nekin olla ylihinnoiteltuja ( 4 autoa, 9 km a'44 snt on vähän yli 15 e).
Hinta on reilusti yläkanttiin, tuo pitäisi saada alle 100 e/hlö.
Jokainen maksaa myös oman osuutensa karkeloista. Nuo ajokilometrien hinnoittelut ovat suorastaan huvittavia. Mikään tilattava ajopalvelu ei noin halvalla tosiaankaan aja.
No on kyllä aika kallis. Ja sitten pitäisi päälle lahjakin ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen osuus? Kyllä se polttarisankari maksaa kaiken itse. Ainakin täällä keski-suomessa on näin aina tehty. Toki jos osallistujat on wt jengiä niin ymmärrän...ehkä.
Paha sanoa missä polttareissa olet ollut, mutta ne on jo pitkään suunniteltu ja sankari itse on varannut kartingit yms. extreme hypyt sillalta. Tuliko yllätyksenä sulle?
Aika säälittävää, jos pitää itse järjestää itselleen polttarit :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika säälittävää, jos pitää itse järjestää itselleen polttarit :D
Eiku sitä saa mitä tilaa
-eri
Itse toteaisin että hupsis rahat loppu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä noissa paikoissa a,b ja c tapahtuu? Sisältyykö niiden kustannuksia tuohon summaan? Ihan käsittämätön määrä jos ei oikeasti saa muuta kuin nuo luettelemasi.
Paikka A on morsiamen vanhempien koti. Mennään sinne kokkailemaan brunssi ja yllättämään morsian. Siellä on tarkoitus myös olla paljussa ja sitten lopulta alkaa valmistautumaan iltaan.
Paikka B on ravintola. Ruoat kuuluu tuohon hintaan, juomat ei.
Paikka C on baari. Pääsylippu kuuluu hintaan, juomat ei.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee hirveästi, finlandsvenskarittain ainakin näin etelässä juhlijat maksavat juhlakalun ja omat kulut. Tosin muut myös suunnittelee koko tapahtuman. Eli vastuu ja maksaminen pysyy kösiködessä. Ilman tuota maksaja suunnittelee yhteyttä homma ai vaan voi mitenkään toimia.
Eli joo rikki on, en maksaisi enkä osallistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista, koska jokainen maksaa 1/14 morsiamen kuluista. Tuossa on aika lailla hintava illallinen, jos jokainen maksaa itse juomansa. Nuo kuljetukset muutamia kilometrejä taitaa nekin olla ylihinnoiteltuja ( 4 autoa, 9 km a'44 snt on vähän yli 15 e).
Jokainen maksaa myös oman osuutensa karkeloista. Nuo ajokilometrien hinnoittelut ovat suorastaan huvittavia. Mikään tilattava ajopalvelu ei noin halvalla tosiaankaan aja.
Asun maalla eli Hämeenlinnassa. Meillä porukka osaa ajaa autoa ja tuo hinnoittelu on ihan verottajan kulujen mukainen. Ei meillä taksilla ajella kuin vasta ravontolasta kotiin, nuo välimatkat menee omilla autoilla. Aina on matkassa joku, joka on raskaana tai ei ota muuten vain viinaa.
Törkeän kallis. Nyt kandee kyseenalaistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä noissa paikoissa a,b ja c tapahtuu? Sisältyykö niiden kustannuksia tuohon summaan? Ihan käsittämätön määrä jos ei oikeasti saa muuta kuin nuo luettelemasi.
Paikka A on morsiamen vanhempien koti. Mennään sinne kokkailemaan brunssi ja yllättämään morsian. Siellä on tarkoitus myös olla paljussa ja sitten lopulta alkaa valmistautumaan iltaan.
Paikka B on ravintola. Ruoat kuuluu tuohon hintaan, juomat ei.
Paikka C on baari. Pääsylippu kuuluu hintaan, juomat ei.
ap
Ei voi mitenkään maksaa 150 € per nokka? Vai laittaako järjestäjä itse kakskolmasosaa omaan taskuun?
Juu eiköhän välistäveto ole aika selkeää kun kerran joku omillaan päättäny kutsumatta kaikki mukaan suunnttelemaan
Joku arvasi ihan oikein, kysyin asiaa Whatsapp ryhmästämme ja morsiamen sisko totesi että hintaan kuuluu myös morsiamen hotelliyö siskojensa ja kaason kanssa. Lisäksi morsian pääsee aamulla johonkin hemmotteluhoitoon. En nyt oikein tiedä mitä mieltä olla tuosta, ehkä siskot ja kaaso olisivat voineet maksaa yhdessä sen yön jos ovat siellä mukana? Hemmotteluhoidon maksamiseen osallistun mielelläni. Mutta eipä asialle oikein mitään voi enää, pääasia että morsian nauttii.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun maalla eli Hämeenlinnassa. Meillä porukka osaa ajaa autoa ja tuo hinnoittelu on ihan verottajan kulujen mukainen. Ei meillä taksilla ajella kuin vasta ravontolasta kotiin, nuo välimatkat menee omilla autoilla. Aina on matkassa joku, joka on raskaana tai ei ota muuten vain viinaa.
No ap:n tapauksessa kuljetus oli hinnoiteltu, joten ajokortillisia, absolutisteja ja raskaana olevia ei sitten vissiin ole mukana. Eikö ollut kiva läppä?