Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestänne tämä kallis summa maksaa polttareista?

Vierailija
08.06.2019 |

Jokaisen osuus siis 150€.

Tuolla summallla saa...
... brunssin, joka kokataan yhdessä.
... kaksi autokyytiä paikasta A paikkaan B (n 6km) ja paikasta B paikkaan C (n 3km) Kotimatkat maksetaan itse.
... illallisen ravintolassa. Juomat jokainen maksaa itse tuon lisäksi.
... pääsylipun baariin. Juomat myös tuolla maksetaan itse.

Nämä on ekat polttarit mulle, hinta tuntuu suurelta, mutta mitä mieltä te olette? Itse en ole siis millään tavalla ollut osallisena järjestelyihin.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvasti ennustelen, että meni tulevat polttarit perseelleen tuon viimeisen yllärin takia.

Toivottavasti ei. Saa nähdä...

ap

Vierailija
62/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normisti homma menee niinpäin, että kysytään sopiva summa ja sitten polttarit on sen summan mukaiset eli jos jokainen maksaa 50 e, niin sitten sillä selvitään, hotellinsa jokainen maksaa itse.

Morsian tuskin nauttii siitä, kun osa porukasta piikittelee kaasoja ja morsianta siitä, että menette sitten meidän kustannuksella hotelliin.

Toivottavasti kaikki osaa käyttäytyä vaikka osalla ärsyttäisi, se on kumminkin morsiamen päivä eikä hänen pidä joutua sellaista kestämään. Saa nähdä miten käy...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä alkoi kiinnostaa millainen lopputulema tällä episodilla tulee olemaan. Tuletko ap vielä kertomaan?

- 62

Vierailija
64/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normisti homma menee niinpäin, että kysytään sopiva summa ja sitten polttarit on sen summan mukaiset eli jos jokainen maksaa 50 e, niin sitten sillä selvitään, hotellinsa jokainen maksaa itse.

Morsian tuskin nauttii siitä, kun osa porukasta piikittelee kaasoja ja morsianta siitä, että menette sitten meidän kustannuksella hotelliin.

Näin mä tein, kun järjestin kaverin polttarin bm:n ominaisuudessa. Tein budjetin ja sen perusteella raavittiin ehdotukset kasaan. Järjestettiin videopalavereita kerran kuussa - aloitettiin siis järjestelyt muutamaa kuukautta ennen häitä. Kellekään ei tullut mikään yllätyksenä ja budjetista jäi yli jotain 70€, joka käytettiin yhteisiin juomiin.

Vierailija
65/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi kyllä mieli sanoa ryhmässä jotakin, mutta tässä vaiheessa on vähän liian myöhäistä. Pitää olla ensi kerralla viisaampi ja kysellä tarkemmin.

ap

Minä sanoisin silti, niin ymmärtäisivät nämä vapaamatkustajat edes hävetä!!

Joku toinen laittoi nyt viestin että tulipa yllätyksenä että yhteisistä rahoista kustannetaan myös heidän hotelliyö, tästä olisi pitänyt mainita aiemmin. Saa nähdä mitä vastaavat.

Tympeästi kieltämättä tehty ja toivottavasti tajuavat mokanneensa. En kumminkaan halua tästä sen isompaa draamaa, menee pian vielä polttarit pilalle kun väki on riidoissa keskenään. Pääasia että morsiamella on mukava päivä.

ap

Ilman muuta tuo pitikin tuoda julki. On aika törkeää maksattaa muiden kuin polttarisankarin kulut - varsinkin, jos niistä kerrotaan vasta loppuvaiheessa. Kai te olette suunnittelupalavereita säännöllisesti pitäneet?

Ei olla. Sovittiin että muutamat suunnittelee koko homman koska tuntevat morsiamen parhaiten. Ei oltais ikinä saatu koko porukalla suunniteltua, asutaan sen verran kaukana toisistamme ja kaikilla on omat menot. Ja itsellä ainakin oli sen verran tiukka loppukevät että en olisi millään ehtinytkään järjestellä mitään, olin vain iloinen että muut halusivat hoitaa. Nyt tietenkin voi sanoa että ei ollut ehkä se viisain ratkaisu.

ap

Vinkkiviitosena jatkoa ajatellen: minä en laita rahojani mihinkään tuollaisissa, missä en ole mukana suunnittelemassa. Kun itse järjestelin kaverin polttareita, me pidettiin videopalavereita. Kaikilla on tietokoneet, joten välimatka ei ole syy jättää ketään ulkopuolelle.

Vierailija
66/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää toimintaa. Morsiamen kulujen maksamisen ymmärrän, mutta että muut osallistuu siskojen ja kaason hotelliyöpymisen maksamiseen. Itse kieltäytyisin maksamasta ja sanoisin, että maksakoot muut hotelliinmenijät omat kulunsa. Vaikka kuinka se närää aiheuttaisikin. Tuollaiset ihmiset hyväksikäyttävät muita juuri niin pitkään kuin muut antavat sen tapahtua. Ei pidä hyväksyä.

Vierailija
67/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai näillä kaasoilla ja ystävättärillä jotka yöpymässä, olisi edelleen mahdollisuus maksaa se oma hotellinsa, ja muiden osuus jäisi pienemmäksi. Vai miten niin liian myöhäistä muuttaa mitään?

Vierailija
68/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki osaa käyttäytyä vaikka osalla ärsyttäisi, se on kumminkin morsiamen päivä eikä hänen pidä joutua sellaista kestämään. Saa nähdä miten käy...

ap

Ajattelet nurinkurisesti. Kaaso ja morsiamen siskot eivät ole osanneet käyttäytyä kun yrittävät maksattaa hotelliyönsä teillä muilla. Liian usein ahneet törkimykset pääsevät kuin koira veräjästä kun reppanat ei kehtaa valittaa. Vielä voitte korjata tilanteen, kaaso ja kumppanit maksakoot itse hotellinsa. Älkää antako käyttää itseänne hyväksi.

Vierailija
69/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat on jo siirretty ja siksi muka liian myöhäistä, niin itse todellakin vaatisin niiden ylimääräisten henkilöiden hotellikulujen maksun palauttamista.

Vierailija
70/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on tapahtunut niille polttareille missä seurue tarjosi polttarisankarille juomat ja ostivat kukin omansa. Sen lisäksi tehtiin jotain hauskaa ja huokeaa.

Tämä on nykyäänkin ihan normaali käytäntö. Tässä ketjussa on nyt vaan yksi uuvatti hämmentämässä tätä soppaa.

Ei todellakaan ole "nykykäytäntö". Ole hyvä vaan, ja maksa prinsessan ihanat fantasiat jos tuota mieltä olet. Me muut nautitaan sun avokätisyydestä.

Minäkin olen useammat polttarit käynyt ja ikinä ei juhlasankarin ole tarvinnut laittaa euroakaan omaa rahaa peliin. Johan sen sanoo jo järkikin. Toisaalta eivät ole sitten päässeet vaikuttamaan juurikaan ohjelmaan, pl. kerran, jolloin sankari oli halunnut polttarit pidettävän mökkiviikonlopun aikana ja näin tottakai toimittiin, joskin kaikkea muuta ympättiin sekaan.

Vierailija
71/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tulla kertomaan jos muistan. Ja tiedän että olen nyt tässä tilanteessa vähän vässykkä, mutta en vaan jaksa alkaa vääntämään asiasta kättä. Lopputuloksena on kuitenkin vain kyräilyä polttaripäivänä. Morsian on aivan ihana tyyppi ja hänen pitää saada mukava päivä. Ja saa tässä myös itseään syyttää, mitäs olin liian luottavainen. Saa nähdä mihin suuntaan tuo keskustelu lähtee, nyt jo on muutama aika kärkäs kommentti tullut näiltä jotka yöpyvät morsiamen kanssa. Hirvittää vähän että joku siitä keskustelusta vielä paljastuu palstailijaksi ja näkee tämän keskustelun.

ap

Vierailija
72/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo maksettu niin vaatisin kyllä omani takaisin kaikesta "ylimääräisestä", hyvät perustelut on olemassa eikä todellakaan ole väärin vaatia.

Jos vielä maksamatta niin kieltäytyisin osallistumasta noihin yllätyskuluihin, ei pitäisi kenelläkään olla aihetta vetää herneitä nenään.

Vierailija
73/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin tulla kertomaan jos muistan. Ja tiedän että olen nyt tässä tilanteessa vähän vässykkä, mutta en vaan jaksa alkaa vääntämään asiasta kättä. Lopputuloksena on kuitenkin vain kyräilyä polttaripäivänä. Morsian on aivan ihana tyyppi ja hänen pitää saada mukava päivä. Ja saa tässä myös itseään syyttää, mitäs olin liian luottavainen. Saa nähdä mihin suuntaan tuo keskustelu lähtee, nyt jo on muutama aika kärkäs kommentti tullut näiltä jotka yöpyvät morsiamen kanssa. Hirvittää vähän että joku siitä keskustelusta vielä paljastuu palstailijaksi ja näkee tämän keskustelun.

ap

Melkoisia kusipäitä, sanoisin.

Vierailija
74/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, meillä taisi viiden hengen polttarit maksaa yhteensä tuon verran.

Aloitettiin brunssilla suositussa kahvilassa, varattiin sieltä juhlatila. Jatkettiin omalla autolla hevostilalle (30km, bensoja tai autoa ei laskutettu polttariporukalta), jossa oli ohjelmana rekiajelua metsässä sekä piknik laavulla kuuman minttukaakaon kanssa.

Mentiin "Tiinan" luokse koko poppoo laittautumaan, sinne saapui kampaaja ja meikkaaja. Mentiin ravintolaan syömään, tuo matka taittui mennen tullen kävellen. Palattiin Tiinalle ja tehtiin juomaruletti, jokainen oli tuonut ainekset lempijuomaansa ja tietysti juhlakalun lempparit myös. Baariin mentiin maasturilla, sankarille tarjottiin juomat, kotiin takseilla. Päivästä koottiin polttarikansio, albumiin ja skräppi(?)koristeisiin meni muutama kymppi, koostimme miehelle samanmoisen bestmanin avustuksella.

Illan järjestäminen vaati vähän tutun kauppaa, ei ehkä muutoin olisi noin edullisesti onnistunut.

Vierailija
75/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä ole tuollainen kynnysmatto! Ei kukaan muukaan niistä polttarivieraista tuota hyväksy. Totea ystävällisesti mutta jämäkästi että teille voi palauttaa ne hotelliin kuluvat rahat, maksakoon itse. Ihan oikeasti toi on niin törkeetä! Ei sitä tarvitse sen enempää vatvoa, urpot paluttavat rahat ja vietätte mukavan polttaripäivän ettekä mieti tuota.

Vierailija
76/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi nyt ihan törkeää, ”eliitti” maksattaa hotelliyöpymisensä muilla. Reilua olisi ollut kysyä, ketkä porukasta haluavat yöpyä hotellissa, ja jokainen olisi maksanut itse.

Vierailija
77/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri summa.

En osallistuisi noihin polttareihin.

Lisäksi tulee hinnakas häälahja ja pukukoodin mukainen pukeutuminen

Plus hotellikulut yöpymisestä kun kun saapuu häihin, lisättäköön vielä bensakulut, ja mahdolliset ateriat matkan varrella.

Ystävän häämenoista kulut lähentelee tuhatta euroa.

Kiitos, ei.

No häälahjalle on olemassa vain etiketin mukaisia suosituksia, joku joskus kysyikin "Kysy Kirstiltä" palstalla sopivaa summaa tai lahjan arvoa. Kaverin kohdalla riitti esim. 50€ arvoinen lahja. Häihin ei tarvitse jäädä yöksi eli hotellia ei tarvitse ottaa. Puvun voi vuokrata eli sitä ei tarvitse omaksi ostaa jne.

Kaikkein läheisimmille voi tulla tuo 1000€ kuluja jos antaa etiketin suosituksen mukaisen n. 500€ häälahjan (isä, äiti, veljet, siskot siis puolisoineen yhdessä, jos sinkku niin riittää n. 250€ arvoinen häälahja) ja molemmat ostaa juhlavaatteet omiksi, mutta muuten ei tonniin oikein pääse.

Vierailija
78/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kärkäs kommentti? Miten puolustelevat toimintaansa?

Vierailija
79/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdään paikassa B? Onko C ravintola. Jos tosiaan ohjelmana brunssi, joku ohjelmanumero, illallinen ja baari, niin on kyllä kallis. Ite taisin maksaa noin 100 e ja oli kuitenkin kaks aktiviteettia, kahvit, pari drinksuu ja ruoka (siirtymät kävellen, sen ehdoilla suunniteltiin).

Vierailija
80/101 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap vaikka kaikki paljastuisi palstailijoiksi ja löytäisi tän keskustelun niin sä saat silti kaikki pisteet! Otit asian esiin kun siskot ja kaasot yrittivät hyötyä teistä muista. Sulla ei ole mitään syytä olla mistään häpeissäsi.

Jo se että jos nää kommentoi kärkkäästi eikä suoraan tajua pyytää anteeks, kertoo kyllä sen että kuka tässä jutussa on tollo ja kuka ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme