Mökinomistajien keski-ikä 63 vuotta
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kuluvan-kesan-vuokramokkien-kerma-al…
Itse olin parikymppinen kun minusta tuli perityn mökin omistaja. Mutta varmaan noin on, että suurin osa on vanhempaa väkeä.
Jännä myös tuo kohta "omistaa toisen talon" ja että se kertoo elintasosta. En ole ikinä omistanut toista taloa, vaan asun onnellisesti vuokralla. Saa olla tarkkana rahasta, että saa mökkikulut maksettua.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkäisin ostaa piilopirtin jostain metsän keskeltä, mutta nekin maksavat ihan tolkuttomasti. Ehkä kun tuo omistajien keski-ikä nousee yli 80 vuoden, alkaa mökkejäkin irrota vähän edullisemmin.
5 vuotta riittää. Silloin suurelle osalle mökin omistajille alkaa tulla liikaa ikää jotta pystyisivät enää mökkeilemään. Lapset eivät jaksa pitää lämpimänä joten on pakko laittaa myyntiin.
Säällinen mökki jossain huitsin nevadassa maksaa 200k, joten pitäkööt eläkeläiset mökkinsä.
nuoret on PA
kaikki raha ja valta tässä maassa on suurilla ikäluokilla
nuoret vaan raataa työleirillä eivätkä ikinä saavuta vanhempiensa elintasoa
Mökkeily on jäänne siitä, kun maalta muutettiin kaupunkiin. Haluttiin työpaikka ja mukava asunto, mutta oli sittenkin ihana mennä kesäksi takaisin maalle, käyttää ulkohuussia ja nostaa vesi kaivosta. Mökillä riitti tekemistä, kun piti aina jotain korjata ja kunnostaa. Tällaisille ihmisille mökkeily on varmaan vieläkin mukavaa.
Vanhemmat sukupolvet mökkeilivät ja kävivät sukulaisilla kylässä. Nykyihmiset matkustavat ulkomaille.
Mökkeilystä ei vaan saa samaa elämystä, vaikka miten saunoisi ja uisi järvessä. Samassa paikassa jököttäminen ei avarra maailmankuvaa. Edelliset sukupolvet olivat ehkä yhtä luonnon kanssa, mutta kyllähän he olivat melko nurkkakuntaisiakin.
Moni lapsi ei viitsi myydä mökkiä kun vanhemmat ovat vielä elossa kun heille tulisi paha mieli. Ja siksi sen mökin arvo ehtii tippua. Siellä pitäisi olla muutenkin joku laittamassa paikkoja kuntoon.
On paljon järkevämpää sijoittaa ensin asuntoon ja saada rahat riittämään lapsiperhearkeen. Harvalla nuorella on niin kova palkka, että saisi talon ja autojen lisäksi vielä mökkilainaa maksettua.