Tarkistattteko ikinä esittämienne tai näkemienne ras.stisten väitteiden todenperäisyyttä?
Eilenkin täällä palstapersukat tehtailivat aloituksia "tyypillisestä päivästä Ruotsissa" liittyen Linköpingin räjähdykseen.
Että maa.a.m..ttajat siellä taas terrorisoivat kansankotia, joka on "pilalla" heidän takiaan.
Bullshit. Nyt tiedetään, että räjähdys olikin moottoripyöräjengin tekemä. Rikollisten välienselvittelyä, todennäköisesti ilman mitään yhteyttä maa.anm.uttoon ei siis ole.
https://yle.fi/uutiset/3-10240892
Eikä tämä suinkaan ole ainoa esimerkki.
Lähdekritiikki ja asioiden tarkistaminen ovat tapoja, jotka kokonaan puuttuvat monelta. Anteeksi nyt, mutta ihan erityisesti niitä eivät harrasta henkilöt, joita tietty poliittinen puolue houkuttelee katteettomilla peloitteluilla maa.anm..ttajista.
Kommentit (33)
En tarkista. Omaan riittävän kriittisyyden tajutakseni että melkein kaikki ma muja koskeva öyhötys on silkkaa propagandaa.
Kyseenalaistan aina kaikki väitteet, jotka joku esittää joko a. ilman todisteita tai b. todisteilla, mutta minulla ei ole tarpeeksi pohjatietoa arvioida objektiivisesti, onko se tieto puolueetonta vaiko onko joku vähän manipuloinut lukuja.
Ei ne tarkista. Koska jos tieto ei vastaa omia luuloja, on kyse valeuutisesta heille.
Ainakin itse perustan kaikki väitteeni aina tutkittuun tietoon. Esimerkiksi jos puhutaan tiettyjen ryhmien tekemistä rikoksista, työttömyystilastoista tms. En rupea mitään itse keksittyä kakkaa huutelemaan, koska faktaa on aina helppo puolustaa. Aika moni sitten alkaa mutulla vänkäämään tilastoja vastaan ja "tekeehän suomalaisetkin" -argumentein. Toisten kommenteista en ota vastuuta, enkä ole puoluekannaltani persu.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi vastata, kun aloitus sisältää niin typerän oletuksen ras'smista. Olen kyllä tarkistanut aina esimerkiksi irak*laisten väkivaltarikoksia ja so*malien työttömyyttä käsittelevät puolueettomat tilastot kun asioista on tullut puhe, ja luvut ovat olleet oikein. Siitäpä kysyisinkin ap:lta, että onko mahdollista esittää ikäviä tosiasioita mistään väestöryhmistä, tosiasioita, joita tilastot tukevat, ilman, että leimaat tällaisen henkilön ra*sistiksi?
Ja silti vastasit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi vastata, kun aloitus sisältää niin typerän oletuksen ras'smista. Olen kyllä tarkistanut aina esimerkiksi irak*laisten väkivaltarikoksia ja so*malien työttömyyttä käsittelevät puolueettomat tilastot kun asioista on tullut puhe, ja luvut ovat olleet oikein. Siitäpä kysyisinkin ap:lta, että onko mahdollista esittää ikäviä tosiasioita mistään väestöryhmistä, tosiasioita, joita tilastot tukevat, ilman, että leimaat tällaisen henkilön ra*sistiksi?
Ei, nyt ei puhuttu maa.an.uuttajien työllisyydestä. Siinä on toki ongelmia, en minä sitä ole kiistänyt. Nyt puhuttiin valheiden ja ennakkoluulojen levittämisestä ilman ensimmäistäkään faktaa.
Mutta olet hyvä esimerkki ihmisestä, joka yrittää heti valheesta kiinni jäätyään vaihtaa puheenaihetta. Ja katsoo, että koska tietyllä väestön ryhmällä on ongelmia yhdessä asiassa, se on ilman muuta aina sopiva syntipukki.
Tiedätkös, se on ihan oikeastikin ras.smia.
Ap
Ööö... Jos tarkoitus on levittää valheita ja propagandaa, niin miksi kenelläkään olisi tarvetta tarkastella väitteidensä todenperäisyyttä? Vähän outo kysymys.
Tänne tulee niin valtavasti aloituksia ma muista, että ei tosiaankaan riitä aika tarkistelemaan faktoja. Saisi vähän rauhoittua maaha nmuuttokriittisetkin, jos oikeasti haluavat lyödä faktaa tiskiin, niin suosittelen puuttumaan joukossa riehuviin valheiden ja propagandan levittäjiin, nämä nimittäin saavat muut vain skeptiseksi kaikkea kohtaan mitä ma muista sanotaan.
Toisaalta, kyllä itse ainakin hommaan oikean tiedon ihan jostain muualta, kuin keskustelupalstalta. Suosittelen kaikille muillekkin, täällä voi kesksustella, mutta ei kyllä kannata uskoa mitään mitä täällä sanotaan ja mitä ei joku luotettavampi lähde vahvista.
Vierailija kirjoitti:
Tänne tulee niin valtavasti aloituksia ma muista, että ei tosiaankaan riitä aika tarkistelemaan faktoja. Saisi vähän rauhoittua maaha nmuuttokriittisetkin, jos oikeasti haluavat lyödä faktaa tiskiin, niin suosittelen puuttumaan joukossa riehuviin valheiden ja propagandan levittäjiin, nämä nimittäin saavat muut vain skeptiseksi kaikkea kohtaan mitä ma muista sanotaan.
Toisaalta, kyllä itse ainakin hommaan oikean tiedon ihan jostain muualta, kuin keskustelupalstalta. Suosittelen kaikille muillekkin, täällä voi kesksustella, mutta ei kyllä kannata uskoa mitään mitä täällä sanotaan ja mitä ei joku luotettavampi lähde vahvista.
Ihan niin kuin nämä "kriittiset" olisivat yhtään sen yhtenäisempi ryhmä kuin vaikka silakansyöjät. Kyseessä ovat yksittäiset henkilöt, ei ole olemassa mitään liittoumaa, joka säätelisi kirjoittelua av:lle.
No juu, onhan se niinkin, mutta väitätkö että esim is la m olisi jotenkin pohjoismaihin tai Eurooppaan sopiva ideologia?
En puhu nyt pommeista ja terrorismista, vaan ihan islamistien arkielämästä, siitä miten islamistit elävät täälläkin omissa yhteisöissään ja noudattavat sharialkia, eivät Suomen lakeja.
Onko sinusta islamin vastustaminen ra sis mia?
Kai tiedät, että islamisteja on kaikissa väreissä, miten sen vastustaminen on "ra sis mia" jos se mielestäsi sitä on? Haluan kuulla.
En ole persu, olen demari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen enempää tuohon rasismiin ottamatta kantaa, niin kyllähän tuo Ruotsin tapaus liittyy maahanm uuttoon. Tarkemmin sanottuna näiden etnisten rikollisjärjestöjen ja vanhojen rikollisryhmien väliseen kilpailuun. Sama oli suomessakin 90-luvulla kun Bandidos nosti päätään ja HE ei siitä pitänyt. Joukossa oli sitten vielä nämä suomalaiset liigat. Sopu kuitenkin saatiin Suomessa ja nyt on ollut jo pitkään rauhallista.
Tämä tosin tulee muuttumaan kun Suomeen on rantautunut Ruotsin tapaan uusia ryhmiä. Jossain vaiheessa joku astuu toisen varpaille ja domino lähtee liikkeelle.
No juu ei. Suomessakin moottoripyöräjengit - kuten Ruotsissakin - ovat kanta-asukkaiden jengejä.
Järjestäytynyt rikollisuus on laajemmin vähän eri asia. Esim. entisen Jugoslavian alueelta tulevat ovat Ruotsissa yliedustettuina rikollisryhmissä, mutta heidänkin kohdallaan vain pieni promille maassa olevista on sekaantunut rikollisuuteen.
Ap
Suomeen rantautui juuri etninen moottoripyöräjnegi ja toinen venäläinen on myös tullut. Mutta ihan turhaan puhutaan moottoripyöräjengeistä kun pitäisi puhua pelkästään rikollisjengeistä. Kokaiinimarkkinat ovat Suomessa ulkomaalaisten jengien hallussa.
Mikä jengi? Laitatko lähteen.
Joka tapauksessa tähän asti ne ovat olleet täysin kantasuomalaisia. Samoin Ruotsin moottoripyöräjengit ovat olleet kantaruotsalaisten. Yksi syy on niihin liittynyt voimakas kansallisuho, toinen se, että moottoripyörät maksaa tajuttomasti, ja harvalla ainakaan tur.va.aikan.akijalla on halua tai mahdollisuuksia hankkia sellaista. Rikolliset niissä ryhmissä perustavat toisenlaisia ryhmiä.
Ja TOTTAKAI tässä oli olennaista moottiripyöräjengit, koska ko. Linköpingin isku oli heidän tekemänsä!
Nyt EI siis puhuttu kaikesta rikollisuudesta. Mutta ihan tyypillistä öyhöttäjille, että kun he jäävät kiinni virheestä tai valeesta, he heti kääntävät puheen toiseen aiheeseen. "Mutta kyllä tämä on sen sijaan näin ja näin..."
Ap
Jos nyt lopettaisit tuon suuvaahdossa öyhöttämisen ja lukisit aikaisemmat viestit. sieltä kyllä löydät lähteitäkin jos niitä kaipaat. Btw, rahan takia rikolliseksi usein mennään. Kyllä siihen pyörään rahat löytyy.
Tämä on se oikea tapa keskustella: "Saisiko lähteen?" "Lähde on tuolla jossain, etsi niin ehkä löydät."
Vierailija kirjoitti:
No juu, onhan se niinkin, mutta väitätkö että esim is la m olisi jotenkin pohjoismaihin tai Eurooppaan sopiva ideologia?
En puhu nyt pommeista ja terrorismista, vaan ihan islamistien arkielämästä, siitä miten islamistit elävät täälläkin omissa yhteisöissään ja noudattavat sharialkia, eivät Suomen lakeja.
Onko sinusta islamin vastustaminen ra sis mia?
Kai tiedät, että islamisteja on kaikissa väreissä, miten sen vastustaminen on "ra sis mia" jos se mielestäsi sitä on? Haluan kuulla.En ole persu, olen demari.
Islamisti on eri asia kuin moderni liberaali mus l i mi. Islamisteissa ongelma ei ole heidän uskontonsa, vaan oikestokonservatiivinen ajatusmaailmansa, joka ei ole millään tapaa sopiva sekulaariseen, liberaaliseen pohjoismaahan. Samalla tapaa kuin amerikkalainen kristilliskonservatiivisuuskaan (kuten Päivi Räsänen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, nyt ei puhuttu maa.an.uuttajien työllisyydestä. Siinä on toki ongelmia, en minä sitä ole kiistänyt. Nyt puhuttiin valheiden ja ennakkoluulojen levittämisestä ilman ensimmäistäkään faktaa.
Mutta olet hyvä esimerkki ihmisestä, joka yrittää heti valheesta kiinni jäätyään vaihtaa puheenaihetta. Ja katsoo, että koska tietyllä väestön ryhmällä on ongelmia yhdessä asiassa, se on ilman muuta aina sopiva syntipukki.
Ap
Kerropa, mikä se valhe on? Sanoin vain, että kyllä, olen aina tarkistanut maaa*anmuuttoa koskevat väitteet tilastoista. Sehän se oli se yleisellä tasolla esittämäsi kysymys. Ikävä, ettei vastaus tyydyttänyt, mutta en voi sanoa olevani yllättynyt.
Olet kyllä ihme öyhöttäjä.
Ap