Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FM-tutkinto AMK:sta

Vierailija
08.06.2019 |

Jopas jotain. Luin eilen paikallislehdestä, että xx oli valmistunut x amkista filosofian maisteriksi pääaineena matematiikka, kemia ja fysiikka. Melko mystinen ilmoitus.

Kommentit (33)

1/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä. Ajattelin että olis valmistunut Facility Manageriksi :)

Vierailija
2/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei amkissa edes ole noita pääaineita. Ilmoituksessa oli varmaan oppilaitoksen nimi väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt tietysti "university" ja tuo amkien hämäävä englanninkielinen nimi "university of applied sciences" sekaisin.

Vierailija
4/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennyt tietysti "university" ja tuo amkien hämäävä englanninkielinen nimi "university of applied sciences" sekaisin.

Ymmärrän sen kyllä mutta onko muka amkissa tuollaisia pääaineita? Itseäni hävettäisi moinen ilmoitus.

Vierailija
5/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakoulusta ei valmistu filosofian maistereita.

Vierailija
6/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Tiedän sen. Kuka on tuollaisen ilmoituksen laittanut? Joku hurahtanut lähisukulainen?

Vierailija
7/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sen kyllä mutta onko muka amkissa tuollaisia pääaineita? Itseäni hävettäisi moinen ilmoitus.

Niin, nimet ovat varmaan menneet sekaisin ilmoituksen lehteen laittaneelta toimittajalta. Tyyppi on esim. valmistunut FM:ksi Tampereen yliopistosta, mutta toimittaja on kirjoittanut ilmoitukseen Tampereen ammattikorkeakoulun. Eiköhän seuraavassa tai sitä seuraavassa numerossa ole korjaus.

Vierailija
8/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistereita, lisensiaatteja ja tehtoreita valmistuu yliopistoista, ei ammattikorkeakouluista. Jos joku on mainitussa oppilaitoksessa suorittanut jatko-opinnot, niin titteli on ylempi amk-tutkinto, ei maisteri. Onko valmistunut itse laittanut ilmoituksen lehteen, vai onko lehden toimittaja sivistymätön tollo?

Vierailija
9/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin AMK oli kouluna. Nolottaisi itseäni moinen ilmoitus.

Vierailija
10/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Tiedän sen. Kuka on tuollaisen ilmoituksen laittanut? Joku hurahtanut lähisukulainen?

Koulut (ja yliopistot) voivat myös lähettää suoraan paikallislehdille tietoja valmistuneista. Toimittaja on sitten ymmärtänyt ko. tiedotteesta koulun nimen väärin.

Vierailija
11/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin AMK oli kouluna. Nolottaisi itseäni moinen ilmoitus.

Ei ole sellaista koulua kuin Helsingin AMK. Tyyppi on ilmeisestikin valmistunut Helsingin yliopistosta, ja toimittaja on mokannut pahasti.

Vierailija
12/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvitaan linkki tai edes kuva. Anonyymipalstoilla voi trollata AMK-maistereista, mutta lehteen ei hölmöinkään toimittaja tai amkilainen sitä kirjoita.

Vierailija
13/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus? Jos se on maksullinen ilmoitus, niin toimittajat eivät tee niitä. 

Jos lehteen menevä matsku maksaa jotain, se tehdään ja taitetaan myynnissä, ei toimituksessa.

Toimittajat näkevät ne vasta painetussa lehdessä, kuten muutkin. Ei heillä ole pääsyä ilmoitusmatskuun ennen lehden menoa painoon, koska se ei kuulu heille millään tavalla.

Vierailija
14/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tarvitaan linkki tai edes kuva. Anonyymipalstoilla voi trollata AMK-maistereista, mutta lehteen ei hölmöinkään toimittaja tai amkilainen sitä kirjoita.

No en nyt kopio tätä kuvaa. Olen itse yliopistotutkinnon suorittanut. Ehkä kysyn maanantaina lehden toimituksesta asiaa. Helsingin AMK? Aalto yliopisto vai mitä? Ja voiko yliopistossa pääaineena olla kaikki nuo? Ei mielestäni.

Vierailija
15/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt kopio tätä kuvaa. Olen itse yliopistotutkinnon suorittanut. Ehkä kysyn maanantaina lehden toimituksesta asiaa. Helsingin AMK? Aalto yliopisto vai mitä? Ja voiko yliopistossa pääaineena olla kaikki nuo? Ei mielestäni.

Ai et aio kertoa lehden nimeä? ;)

Vierailija
16/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en. Epäilen, että joku vanha, tietämätön sukulainen ottanut yhteyttä lehteen ja pyytänyt ilmoitusta. Ap

Vierailija
17/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en. Epäilen, että joku vanha, tietämätön sukulainen ottanut yhteyttä lehteen ja pyytänyt ilmoitusta. Ap

Höpö höpö. Yrität vaan saada vääntöä loppuunkuluneesta asiasta.

Vierailija
18/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa muutakin hämärää kuin tuo AMK. Nimittäin pääaineita on vain yksi. Muut ovat sivuaineita. Pääaine on se, mistä tehdään opinnäytetyö, eli maisterin tutkinnossa gradu.

Vierailija
19/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuossa muutakin hämärää kuin tuo AMK. Nimittäin pääaineita on vain yksi. Muut ovat sivuaineita. Pääaine on se, mistä tehdään opinnäytetyö, eli maisterin tutkinnossa gradu.

Tuossa ei ole mitään muuta hämärää kuin ap, jonka tiedot eivät riitä toimivan trollauksen luomiseen.

Vierailija
20/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän yleistä. Itse olin vasta AMKin valmistujaisjuhlassa vieraana ja rehtori englanninkielisessä puheessaan usemman kerran "unohti" tuon "of applied sciences" tuosta perästä ja puhui pelkästä "universitystä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi