Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolassa neuvolatäti ihasteli mun vatsaa kun ei ole tullut yhtään raskausarpea (rv 38)

Vierailija
07.06.2019 |

Kysyi että oonko rasvaillut mun mahaa, sanoin että en oo, enkä oo tehny yhtään mitään muutakaan raskausarpien ehkäisemiseksi.

Toinen raskaus menossa, eikä kummassakaan oo tullut yhden yhtäkään arpea. Täytyy olla tyytyväinen että on perinyt näin kimmoisan ihon. 🤗

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille tule raskausarpia. Mullekaan ei tullut.

Vierailija
2/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä,

Synnytyksen jälkeen painoin pari kiloa vähemmän, kuin ennen raskautta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Olen itse lapseton ja mulla on venymisarpia rinnoissa :( Blääh. Ei tasan mene onnen lahjat.

Ihana kuulla että voit hyvin ja olet tyytyväinen itseesi. Mielestäni kaikkien naisten olisi hyvä olla onnellisia 😊

Vierailija
4/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole melko normaalia, että arpia ei tule? Vähän ehkä itselle ainakin jäisi hassu fiilis, jos neuvolassa kommentoitaisi jotain noin ulkonäköön liittyvää. 🤔

Vierailija
5/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekaan tullut, vaikka sain kaksoset ja maha oli valtava. En rasvaillut, eli silkkaa moukan tuuria.

Vierailija
6/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta eikä yhtään raskausarpia minullakaan. Olen saanut lapset parikymppisenä, mutta äitini sai nuorimman 38 v eikä hänelläkään ole ainuttakaan arpea. Tasainen painnonnousu ja hyvin sujuvat raskaudet (ei turvatuksia ja lapsivesiongelmia). Käynyt kai tuuri myös ihotyypin suhteen.

Murrosiässä nivuseni tulivat täyteen venymisarpia, mutta mielummin nivusissa kuin vatsassa ehkä. Ja nekin kyllä haalistuivat sitten lähes olemattomiin. :)

Vierailija
7/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea!

Olen itse lapseton ja mulla on venymisarpia rinnoissa :( Blääh. Ei tasan mene onnen lahjat.

Ihana kuulla että voit hyvin ja olet tyytyväinen itseesi. Mielestäni kaikkien naisten olisi hyvä olla onnellisia 😊

Mulla taas on rinnoissa myös venymisarpia vähän mutta oon todella tyytyväinen ettei ne oo tullut myös vatsan seudulle. Tuntuu että tässä raskaudessa on tullu kyllä rintoihinkin vähemmän arpia kuin ekassa raskaudessa kun ne olivat jo ennen tätä raskautta valmiiksi tuhdimmassa kunnossa kuin ennen ekaa raskautta, milloin olin melkein jopa alipainoinen. Ap

Vierailija
8/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta tämä on tärkeä aihe puhua, koska aina sanotaan, että raskaus ja synnytys pilaavat naisen kehon. Tämä ei useinkaan pidä paikkaansa. Joku nuori voi jättää ulkonäköpaineiden takia lapset tekemättä, vaikka todellisuudessa raskaus ei jättäisi raskausarpia yms. Toki riski on olemassa, mutta niin ei tapahdu kaikille.

Vierailija
9/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja onnittelut tulevasta vauvasta myös! :D ja hyvin sujuneista raskauksista! Mielestäni tällaisista asioista saakin olla ääneen kiitollinen kun tilanteeseen sopii (ja lähes aina sopii) /6

Vierailija
10/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on selvä prvovo, jonka tarkoituksena on saada arpien omaavat äidit kommentoimaan tätä ja haukkumaan heitä. Ja ei, ei herännyt mitään tunteita :) entistä tyytyväisempi olen vain itseeni, vaikka arpia löytyy.

Vierailija
11/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole melko normaalia, että arpia ei tule? Vähän ehkä itselle ainakin jäisi hassu fiilis, jos neuvolassa kommentoitaisi jotain noin ulkonäköön liittyvää. 🤔

No ei todellakaan oo ”normaalia”. Mun mielestä normaalimpaa että saa jonkun verran arpia. Mun mielestä oli vaan mukavaa että neuvolatäti huomioi tuollaisenkin asian. ☺️ Ap

Vierailija
12/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin ja onnittelut tulevasta vauvasta myös! :D ja hyvin sujuneista raskauksista! Mielestäni tällaisista asioista saakin olla ääneen kiitollinen kun tilanteeseen sopii (ja lähes aina sopii) /6

Kiitos! Sen verran on kyllä ollut kaiken maailman vaivoja tän raskauden aikana + tää kamala helle joka vissiin aiheuttaa sikiöllekin tukalaa oloa että kyllä olen näinkin pienestä asiasta iloinen kuin että vatsa on pysynyt sileänä.

Jos olisi tullut arpia, olisi tullut. Olisin hyväksynyt nekin. Mutta nyt täytyy iloita siitä että olen selvinnyt täysin ilman raskausarpia. Voihan se olla että arpia tulee jos esim sektion joutuu tekemään, mutta se on sitten sen ajan murhe.

Onneksi nämä yleisimmät raskausvaivat ovat ohimeneviä, eikä niistäkään enää tarvitse kauaa kärsiä. Ap

Vierailija
13/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea!

Mulla taas on rinnoissa myös venymisarpia vähän mutta oon todella tyytyväinen ettei ne oo tullut myös vatsan seudulle. Tuntuu että tässä raskaudessa on tullu kyllä rintoihinkin vähemmän arpia kuin ekassa raskaudessa kun ne olivat jo ennen tätä raskautta valmiiksi tuhdimmassa kunnossa kuin ennen ekaa raskautta, milloin olin melkein jopa alipainoinen.

No mutta minulla ei ole missään arpia ja neljä lasta. En näe tuota minään kehuskelun aiheena. Ei ole siskollani ei äitillänikään.

Vierailija
14/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea!

Mulla taas on rinnoissa myös venymisarpia vähän mutta oon todella tyytyväinen ettei ne oo tullut myös vatsan seudulle. Tuntuu että tässä raskaudessa on tullu kyllä rintoihinkin vähemmän arpia kuin ekassa raskaudessa kun ne olivat jo ennen tätä raskautta valmiiksi tuhdimmassa kunnossa kuin ennen ekaa raskautta, milloin olin melkein jopa alipainoinen.

No mutta minulla ei ole missään arpia ja neljä lasta. En näe tuota minään kehuskelun aiheena. Ei ole siskollani ei äitillänikään.

Ole onnellinen siitä ettei ole arpia tullut. Mä olen myös sileästä vatsastani. 🤗 Ap

Vierailija
15/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan terveydenhuollon ammattilainen ei sanoisi noin potilaalle. Ei todellakaan. Ulkonäön arvostelu ei kuulu mitenkään asiaan, joten en usko.

Vierailija
16/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minusta tämä on tärkeä aihe puhua, koska aina sanotaan, että raskaus ja synnytys pilaavat naisen kehon. Tämä ei useinkaan pidä paikkaansa. Joku nuori voi jättää ulkonäköpaineiden takia lapset tekemättä, vaikka todellisuudessa raskaus ei jättäisi raskausarpia yms. Toki riski on olemassa, mutta niin ei tapahdu kaikille.

Minusta tämä on tärkeä aihe myös äideille itselleen. Äidit joutuvat usein nettikiusaamisen kohteeksi, tälläkin palstalla ruokitaan usein ennakkoluuloisia mielikuvia raskaanaolevista ja synnyttäneistä naisista.

Vaikka ne eivät usein pitäisi ollenkaan paikkaansa niin useampi ilkeä kommentti kyllä lopulta sivaltaa itsetuntoa. Ollaan kuitenkin Vauva-palstalla, jossa äitien olisi ihan kohtuullista saada nauttia äitipuheenaiheista ilman ilkeitä kommentteja ulkonäöstään ja vartaloistaan lapsen saannin perusteella. Nuo kommentit kun eivät usein pidä lainkaan paikkaansa. Itse ihan oikeasti olen kokenut lopulta vähäisiksi jääneet kehoni muutokset vain positiivisina. Mutta joku, joka kokee ikävämpiä muutoksia voi tulla kiusaamisesta entistä surullisemmaksi. Ja kun hänen pitäisi tosiaan saada keskittyä nauttimaan lapsistaan ja äitiydestä ja olla ainakin ylpeä ruumiinsa tekemästä työstä.

Etenkin kun tämä on vauva.fi, täällä pitäisi puhua myös kannustavaan sävyyn äideille äitiydestä.

/6

Vierailija
17/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan oo ”normaalia”. Mun mielestä normaalimpaa että saa jonkun verran arpia. Mun mielestä oli vaan mukavaa että neuvolatäti huomioi tuollaisenkin asian. ☺️ Ap

Mistä olet saanut käsityksen, ettei olisi normaalia? Itse olen myös rv 38, ei arpia, ajattelin tämän olevan aivan normaalia. Olen myös guugletellut raskausmahakuvia tässä raskauden aikana, eikä niissäkään yleensä näy mitään arpia, vaikka raskaus olisi pitkälläkin. Ei se nyt kovin harvinaista voi olla.

Vierailija
18/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas neuvolalääkäri kauhisteli minun raskausarpia. Siis oikeasti siinä päivitteli, että hyvänen aika miten paljo arpia, onpas kyllä paha, tosiaan paljon jne. 😮. Minulla kyllä tuli paljon raskausarpia vaikka rasvailinkin mahaa, minkäs minä niille sitten voin.

Jälkeenpäin olen miettinyt, että luulisi neuvolalääkärin ennenkin arpia häneen 😂.

Muistan, että hämmennyin siitä kommentista, nykyään lähinnä huvittaa. Tuosta aikaa siis jo 15v. Ja lapsi syntyi hätäsektiolla ja mahassa lisäksi navasta häpyluuhun ulottuva sektioviilto.

Eipä minua häiritse (jo vaallenneet) raskausarvet eikä sektioarpi.

Niin ja vastasyntyneiden teholla hoitaja sanoi, että ei tarvitse enää rannalle bikineissä mennä, kun on tuollainen iso arpi 😂. No eipä ole minua estänyt bikineitä käyttämästä. Luulisi, että sielläkin osaatolla olisi hoitajilla isompia murheita, kuin laukoa noin tyhmiä kommentteja vastasyntyneen äidille.

Vierailija
19/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistä kiinni saako kuinka herkästi arpia mutta mielstäni huono käytöstä kommentoida ulkonäköä neuvolan taholta, ihan kuin olisi huonompi jos olisikin saanut arpia. Neuvolassa seurataan vain sikiön kasvua eikä keskitytä ulkonäköön mitenkään.

Vierailija
20/52 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekaan tullut ekassa raskaudessa. Toisessa tuli ihan viimeisinä hetkinä. Huomasin ne vasta synnytyksen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi