Ottaisitko kumppaniksesi yhtä sekavia puhuvan ihmisen kuin CMX-keittiömystikkko-Yrjänä?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt hieman avaisit, mitä tarkoitat. Tunnetko siis A.W. Yrjänän ja tiedät, mitä hän puhuu, kuten sanoit "24/7"?
Päivän Hesarissa iso juttu jättiläisen kryptisistä ajatuksista. Kaukana tylsä arki, kun tajunnan tasot aukeavat maitokaupan hyllyllä.
Miksi asia tuntuu vaivaavan sinua?
Moi Yrjänä!
Mä en ymmärrä, miksi sä teet avauksen jostain aiheesta, mutta et sitten halua puhuakaan siitä. Älyllistä laiskuutta.
Siis mistä sinä olet tähän mennessä puhunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt hieman avaisit, mitä tarkoitat. Tunnetko siis A.W. Yrjänän ja tiedät, mitä hän puhuu, kuten sanoit "24/7"?
Päivän Hesarissa iso juttu jättiläisen kryptisistä ajatuksista. Kaukana tylsä arki, kun tajunnan tasot aukeavat maitokaupan hyllyllä.
Moi Yrjänä!
Mä en ymmärrä, miksi sä teet avauksen jostain aiheesta, mutta et sitten halua puhuakaan siitä. Älyllistä laiskuutta.
Sinä teit avauksen. Kysyin kysymyksiä, joihin et halunnut vastata, vaan sivuutit ne.
Ottaisin Yrjänän koska vaan 💖
Onko juttuun linkkiä vai onko vaan tilaajille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi Yrjänä!
Sinä teit avauksen. Kysyin kysymyksiä, joihin et halunnut vastata, vaan sivuutit ne.
Avauksessa oli kysymys, dorka. Vastaatko aina kysymyksiin kysymyksillä? Ei kannata varmaankaan olla keskustelupalstalla, jos et osaa etkä yritä keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrjänähän on ihan super HOT! Älykäs, lahjakas muusikko, tosi kiinnostavia juttuja ja karismaattinen ihminen. Mä ottaisin hänet koko komeudessaan, jos vain voisin! Hän tosin on uskollinen puoliso, ollut saman naisen kanssa jo ysäriltä lähtien, eikä hänestä ole ikinä ollut liikkeellä pettämis- tai bändärijuttuja. Kaksi veljeäni on musabisneksessä ja he tietävät kaikesta kaiken, Aki Yrjänästä ei ole koskaan ollut mitään panoseikkailu-juttua ei edes silloin kun hän oli nuori ja salskea.
Niin ja hän on taitava ruoanlaittaja. FB:ssä jatkuvasti ruokapostauksia toinen toistaan upeammista herkuista.Eikös hän pyöri paljon Herra Ylpön kanssa? Ottaisin Ylpön ja Yrjänä tarjoileman sandwichin koska tahansa.
Ylppö pyörii nykyään Jussi Parviaisen kanssa. Siinä sulle voileipää.
Olisipa kiinnostavaa seurata Yrjänän ja Parviaisen intensiivistä keskustelua esoteriasta. Parviainenhan on ihan rajatietotyyppi, elämänkerrassaan horisee koko ajan tuonpuoleisesta ja kerran satuin kahvilaan hänen kanssaan, puhui kovaan ääneen puhelimeen jotain näitä ruumista irtoamis / näen itseni katosta -juttuja. Ihan tyyliin vuosi sitten tämä.
Siinä juttutuokiossa kyllä ottaisi Väinämöinen mittaa Joukahaisesta. Todnäk molemmat lankeaisivat loveen ja kommunikoisivat jollain astraalitasolla toisilleen siellä tajunnan toisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin Yrjänän koska vaan 💖
Onko juttuun linkkiä vai onko vaan tilaajille?
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006134140.html
Tilaajille. Näin Yrjänää ja painoa on nykyään varmasti yli 150 kiloa. Sitä se esoteerinen elämä teettää.
Vierailija kirjoitti:
Yrjänähän on ihan super HOT! Älykäs, lahjakas muusikko, tosi kiinnostavia juttuja ja karismaattinen ihminen. Mä ottaisin hänet koko komeudessaan, jos vain voisin! Hän tosin on uskollinen puoliso, ollut saman naisen kanssa jo ysäriltä lähtien, eikä hänestä ole ikinä ollut liikkeellä pettämis- tai bändärijuttuja. Kaksi veljeäni on musabisneksessä ja he tietävät kaikesta kaiken, Aki Yrjänästä ei ole koskaan ollut mitään panoseikkailu-juttua ei edes silloin kun hän oli nuori ja salskea.
Niin ja hän on taitava ruoanlaittaja. FB:ssä jatkuvasti ruokapostauksia toinen toistaan upeammista herkuista.
Tuli tästä mieleen, että muistaisin lukeneeni, että Aamutähti -biisin on kirjoittanut petettyään silloista tyttöystäväänsä. Sori Yrjänä, jos muistan väärin!
Vierailija kirjoitti:
Hesarin jutusta tuli ylimielinen sävy. Nää sen sanoitukset on ihan hoopoja välillä, mahdottomia ymmärtää - niin itse hän kuittasi että miten ihmeessä kun hänelle ne kaikki on päivänselviä. No ajatella?! Se vielä puuttuisi, ettei itse ymmärrä. Mutta miten voi olettaa, että kuulija olisi täsmälleen samoista asioista kiinnostunut? Jonkun Kultanaamion laini ”minä en tunnusta mitään purppuraa jota pitää kumartaa” liittyy johonkin antiikin juttuun ka tuo vaan yksi sadasta hämärästä lainista.
Tuo nyt ei ole ollenkaan vaikeimmasta päästä CMX-sanoituksia, jos on ollut edes välillä peruskoulun historian tunneilla hereillä. Purppura on ollut kuninkaalisten ja hallitsijoiden väli, eli tuon lainin voi "kääntää" "minä on tunnusta mitään kuningasta/hallitsijaa, jota pitää kumartaa". Sori, ohis.
Mutta joo, jos A.W. Yrjänä ei olisi naimisissa, enkä itse olisi avoliitossa ja olisin edes hiukan älykkäämpi niin, että voisin edes kuvitella, ettei hän tympääntyisi minuun alle kahdessa tunnissa, niin voi, kyllä, ottaisin! Yrjänä on ainut julkisuden henkilö, johon olen koskaan ollut vähääkään ihastunut. En yleensä edes muista näyttelijöiden tai muusikoiden nimiä saati, että ihastuisin, vaikka olisivat miten komeita, mutta Yrjänä... Keikoilla olen kuin pikkutyttö naama punaisena, jos vilkaiseekin lavalta minuun päinkään. Eikä taatusti johdu siitä, että mies olisi mikään adonis :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi Yrjänä!
Avauksessa oli kysymys, dorka. Vastaatko aina kysymyksiin kysymyksillä? Ei kannata varmaankaan olla keskustelupalstalla, jos et osaa etkä yritä keskustella.
Onko sinusta ainoa keskustelun muoto se, että kun sinä kysyt kysymyksen, joku toinen vastaa siihen? Minusta sinun kysymyksesi oli yksinkertaisesti outo. Esim. olettat tietäväsi, mitä joku toinen ihminen puhuu vuorokauden ympäri ja päivästä toiseen.
Jännä muuten, että syytät minua keskustelutaidottomuudesta, mutta itse joudut ottamaan haukkumisen avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Remu on vielä kryptisempi puhuja.
Mutta Remu on Rock! CMX on kamalaa musiikkia ja vielä kamalampaa on nuo keittiömystikon horinat.
No eipä Yrjänässä mitään vikaa ole, on vain muuttunut käveleväksi kliseeksi. Onneksi ei kerjää jatkuvaa huomiota kuten ystävänsä Kauko Röyhkä, joka on jo ihan surkuhupaisa tapaus. Yrjänää arvostan edelleen.
Yrjänästä kiertää kotikunnassaan Torniossa sitkeästi kaksi huhua: että hän olisi oppinut käymään vasta 7-vuotiaana vessassa ns. itsenäisesti ja että hän olisi 13-vuotiaana kuljeskellut kirves mukanaan ympäriinsä Tornion keskustaajamaa.
Vierailija kirjoitti:
No eipä Yrjänässä mitään vikaa ole, on vain muuttunut käveleväksi kliseeksi. Onneksi ei kerjää jatkuvaa huomiota kuten ystävänsä Kauko Röyhkä, joka on jo ihan surkuhupaisa tapaus. Yrjänää arvostan edelleen.
Mun mielestä Yrjänä on ollut aina sitä mitä on. Pystyn samaistumaan, koska minäkin olen aina ollut hirveän kiinnostunut tiedosta ja sivistymisestä, joskin olen kiinnostunut eri asioista kuin Yrjänä. Olen minäkin varmasti jonkinlainen kävelevä klisee, mutta emmekö kaikki ole? Tai melkein kaikki, olen mä tavannut joitain todella originellejä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hesarin jutusta tuli ylimielinen sävy. Nää sen sanoitukset on ihan hoopoja välillä, mahdottomia ymmärtää - niin itse hän kuittasi että miten ihmeessä kun hänelle ne kaikki on päivänselviä. No ajatella?! Se vielä puuttuisi, ettei itse ymmärrä. Mutta miten voi olettaa, että kuulija olisi täsmälleen samoista asioista kiinnostunut? Jonkun Kultanaamion laini ”minä en tunnusta mitään purppuraa jota pitää kumartaa” liittyy johonkin antiikin juttuun ka tuo vaan yksi sadasta hämärästä lainista.
Kertoo kyllä oikeasti omasta kyvystä ymmärtää monipuolista sanallista ilmiötä jos ei aukea. Itse arvostan Yrjänän sanoituksia paljon, oma akatuksen juoksu laukkaa jotenkin noita samoja vähän hämäriä polkuja. Kultanaamio on siis kaikella kunnioituksella hieno biisi mutta myös aika lailla niitä yksinkertaisimpia. Tuo mainittu kohta kertoo siitä ettei laulun fiktiivinen hahmo tuppaa kannattamaan mitään annettuja auktoriteetteja. Saisi olla enemmänkin tätä rikasta kielenkäyttöä suomalaisissa sanoituksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi Yrjänä!
Onko sinusta ainoa keskustelun muoto se, että kun sinä kysyt kysymyksen, joku toinen vastaa siihen? Minusta sinun kysymyksesi oli yksinkertaisesti outo. Esim. olettat tietäväsi, mitä joku toinen ihminen puhuu vuorokauden ympäri ja päivästä toiseen.
Jännä muuten, että syytät minua keskustelutaidottomuudesta, mutta itse joudut ottamaan haukkumisen avuksi.
Herrajjumala, ethän sinä osaa edes lukea! Sitte pitäisi kuin lasta kädestä pitäen opastaa alkeellisen keskustelun pariin. Lopeta nyt jo hyvä ihminen itsesi nolaaminen. Ohitan ihmeelliset juttusi tästä edes. Vai oletko humalassa?
Kiitos ap, huomasin tämän johdosta, että Hesari näyttää huomisen keikan livenä :)
Vierailija kirjoitti:
Miten niin muuttunut? Ainahan hän on ollut. Yrjänässä ja Loirissa on samaa: silmät viiruna, matalalla äänellä mumistuja esoteerisia kliseitä sellaisilta ihmisiltä jotka olivat väärässä kaikista asioista, joista kirjoittivat. Eihän sellaista voi vakavalla naamalla katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kyllä oikeasti omasta kyvystä ymmärtää monipuolista sanallista ilmiötä jos ei aukea. Itse arvostan Yrjänän sanoituksia paljon, oma akatuksen juoksu laukkaa jotenkin noita samoja vähän hämäriä polkuja. Kultanaamio on siis kaikella kunnioituksella hieno biisi mutta myös aika lailla niitä yksinkertaisimpia. Tuo mainittu kohta kertoo siitä ettei laulun fiktiivinen hahmo tuppaa kannattamaan mitään annettuja auktoriteetteja. Saisi olla enemmänkin tätä rikasta kielenkäyttöä suomalaisissa sanoituksissa.
Joo voi sen biisin tulkita miten kukin haluaa, mutta Yrjänä on poiminut tämän vertauskuvana käytetyn ”purppuran” foinikialaisesta kulttuurista, jossa purppurakangas oli erittäin arvostettua ja jota valmistettiin salassa, ja johon liitettiin maagisiakin ominaisuuksia. Tämä on Yrjänältä itseltään Loosen pöydässä kuultu. Yrjänän sanoitusten nerokkuus on monitasoisuudessa. Teksteistä löytää paljon tasoja ja viittauksia ja niistä voi nauttia lisää huomatessaan jonkin nerokkaan koukun esoteriaan tai kirjallisuuteen. ”Kuinka kultanaamioinen hiipii käytävää” on sekin ihan selkeä juttu ja selkeä viittaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin muuttunut? Ainahan hän on ollut. Yrjänässä ja Loirissa on samaa: silmät viiruna, matalalla äänellä mumistuja esoteerisia kliseitä sellaisilta ihmisiltä jotka olivat väärässä kaikista asioista, joista kirjoittivat. Eihän sellaista voi vakavalla naamalla katsoa.
Hyi älä vertaa Loirin monkumista Yrjänään!
Kyllä Remu on vielä kryptisempi puhuja.