Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Alaselän ja takapuolen koskettelu ei kuitenkaan ole sellasiat teoista, jotka ovat omiaan loukkaamaan asianomistajien seksuaalista itsemääräämisoikeutta "

Vierailija
07.06.2019 |

Alaselän ja takapuolen koskettelua voidaan oikeuden mukaan pitää lähtökohtaisesti seksuaalisina tekoina. Muu koskettelu ei oikeuden mukaan ollut rikoslaissa määritellyllä tavalla seksuaalista.

Tuomion mukaan kyse ei kuitenkaan ollut sellaisista teoista, jotka ovat omiaan loukkaamaan asianomistajien seksuaalista itsemääräämisoikeutta ja siten täyttävät rikoslaissa määritellyn seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistön.

Terv. Käräjäoikeus

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkiksille laki on eri..

Vierailija
2/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettelua on vaikea todistaa mitenkään, jos ei ole ulkopuolisia silminnäkijöitä tai videokuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikea päätls, joku raja tuossakin. Kyllähän nyt paritansseissakin aika lähekkäin ollaan ja kosketaan sinne alaselkään ja on sellainen paritteluriitti muutenkin. Pitäisi sekin kieltää

Vierailija
4/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös ja jotain rajaa näihinkin tosiaan. Ja ei ole kiinni mitenkään siitä onko julkkis vai ei.

Vierailija
5/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikea päätls, joku raja tuossakin. Kyllähän nyt paritansseissakin aika lähekkäin ollaan ja kosketaan sinne alaselkään ja on sellainen paritteluriitti muutenkin. Pitäisi sekin kieltää

Ei tanssiessakaan laiteta kättä takapuolen tuntumaan. Lähellä vyötäröä on oikea paikka.

Vierailija
6/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että jotain linjataan. Yleensähän ahdistelu on kiinni siitä kuka ahdistelee.

Vierailija
7/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kyllä tuomio olisi pitänyt tulla. 50 päiväsakkoa ei olisi ollut edes paha. Hirviniemi mokasi jo silloin kun talloi Suomen lippua ja pääsi pälkähästä.

Vierailija
8/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa kirjoitti:

Onko ministerin veli?

Vierailija
9/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juupa kirjoitti:

Onko ministerin veli?

On

Vierailija
10/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea päätös pikemmiten huonoa käytöstä. Ei nyt takapuolen koskeminen housujen päältä ole mikään maata mullistava asia eikä ketään loppuelämän kriisiin aja eikä siinä ole aina seksuaalinen kaiku . Huonoa käytöstä oli myös tytöiltä lähteä asunnolle. Kaikki käyttäytyi tuossa huonosti.

Vierailija
11/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa, että näissä keskusteluissa on jatkuvasti kommentteja, jotka paljastavat kirjoittajan pitävän suostumusta täysin merkityksettömänä asiana ahdistelun kannalta. Miten kukaan voi edes verrata vapaaehtoista tanssimista ei-toivottuun kosketteluun?

Vierailija
12/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyttöjen vika että toinen liikutteli likaisesti alaikäisiä? Just joo.

Vierailija
13/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa, että näissä keskusteluissa on jatkuvasti kommentteja, jotka paljastavat kirjoittajan pitävän suostumusta täysin merkityksettömänä asiana ahdistelun kannalta. Miten kukaan voi edes verrata vapaaehtoista tanssimista ei-toivottuun kosketteluun?

Sanoppa muuta. Lisänä vielä se, että houkutellaan humalaisia alaikäisiä asuntoon ja kouritaan heitä. Kyllä saisi sekä tekijä että oikeus hävetä. Tästedes en katso mitään produktiota jossa kykeinen ahdistelija on mukana.

Vierailija
14/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seksuaalisen ahdistelun puolella enkä minkään seksuaalirikosten mutta käsi sydämellä kun moni on ajatuksissaan koskenut jonkun alaselkää tai takapuolta,?? Joskus siinä on vaan tuttavallinen tai kiusanteko sävy muttei todellakaan aina seksuaalista! Aika moni meistä saa tottua tuohon elämänsä aikana esim minun takapuoleen on koskettu ehkä seksuaalissävytteisesti ehkä kiusantekomielessä ehkä huumorilla. Seksuaalinen ahdistelu ei ihan tuota tarkoita, muutenhan me kaiki oltas tuomiolla.

Vierailija
15/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoppa muuta. Lisänä vielä se, että houkutellaan humalaisia alaikäisiä asuntoon ja kouritaan heitä. Kyllä saisi sekä tekijä että oikeus hävetä. Tästedes en katso mitään produktiota jossa kykeinen ahdistelija on mukana.

Houkutellaan humalaisia? Syytetyhän oli itsekin humalassa, joten ihan tasa-arvoisessa kunnossa kummatkin osapuolet.

Vierailija
16/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää, en haluakaan. Väärä päätös. 

Vierailija
17/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunisnainen-- kirjoitti:

En ole seksuaalisen ahdistelun puolella enkä minkään seksuaalirikosten mutta käsi sydämellä kun moni on ajatuksissaan koskenut jonkun alaselkää tai takapuolta,?? Joskus siinä on vaan tuttavallinen tai kiusanteko sävy muttei todellakaan aina seksuaalista! Aika moni meistä saa tottua tuohon elämänsä aikana esim minun takapuoleen on koskettu ehkä seksuaalissävytteisesti ehkä kiusantekomielessä ehkä huumorilla. Seksuaalinen ahdistelu ei ihan tuota tarkoita, muutenhan me kaiki oltas tuomiolla.

Mitä h3l vettiä? En ole IKINÄ ajatuksissaan vahingossa tai kiusantekona koskenut kenenkään takapuolta. Se ei ole ookoo, ei, vaikka oikeuslaitos niin sanoisi. 

Vierailija
18/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunisnainen-- kirjoitti:

Oikea päätös pikemmiten huonoa käytöstä. Ei nyt takapuolen koskeminen housujen päältä ole mikään maata mullistava asia eikä ketään loppuelämän kriisiin aja eikä siinä ole aina seksuaalinen kaiku . Huonoa käytöstä oli myös tytöiltä lähteä asunnolle. Kaikki käyttäytyi tuossa huonosti.

Kyllä se voi olla maata mullistavaa. Olen nuori nainen, ja jos ala-asteella ollessani tätini mies aina halatessaan puristi minua perseestä. Olen vältellyt sitten heidän tapaamistaan, koska tiedän, että puristamisen voi aina laittaa vahingon piikkiin ja minut laitetaan tyhmän asemaan. Puristelu jatkuu siis edelleen. Kerroin asiasta vasta vähän aikaa sitten miehelleni, ja mieheni ei ymmärrä, miksen ole nostanut haloota näissä tilanteissa. Ehkäpä ensi kerralla uskallan tokaista että nyt loppuu se perseen puristelu, vaikkakin toivon että ensi kertaa ei enää tule. Myös töissä olen tullut asiakkaiden taholta seksuaalisesti häirityksi, mutta objektiivisesti tarkasteltuna häirintää ei ole tapahtunut, kun olen tehnyt rikosilmoituksen. On se kumma, kun minun henkilökohtaisia rajojani ei kunnioiteta.

Vierailija
19/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Houkutellaan humalaisia? Syytetyhän oli itsekin humalassa, joten ihan tasa-arvoisessa kunnossa kummatkin osapuolet.

Eikä ole, sillä tämä ahdistelija on täysi-ikäinen, joka käytti alaikäisten humalatila hyväkseen. Teon rangaistavuuden kannalta on aivan sama onko tekijä humalassa vai ei. Aikuisen täysikäisen pitäisi ymmärtää olla käymättä alaikäisiin käsiksi niin humalassa kuin selvinpäin.

Vierailija
20/106 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii, saatiin lupa pyllylke taputteluun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä