Kuinka rollaattoripotilaan saa ylös asuntoonsa missä ei ole hissiä?
Sairaalasta kun nyt kotiuttaa vanhan ihmisen joka ei pääse kävelemään rappusia. Mikä kuljetus tähän pitäisi tilata?
Kommentit (70)
57-vuotias asunnonostaja kommentoi.
Viisseiskaan on vielä monenmonta vuotta
mun lukemillani.
Poistun ketjusta. Miellyttävää kesäpäivää.
Toivottavasti perin isäni vikkelät seniorijalat.
Asunnon vaihto . No paareilla kantaa ylös ja auttaa sänkyyn. Leikkaushaavat voi aueta joten ei mitään ponnistuksia . Noin kun on. Kannattaa oikeasti kuljettaa paareilla ylös. Kehittää lihaksia kun auttaa toisia. Kerros kerrokselta ja lepää hetken välillä. Tietysti on mahdollista vetää takaperin pyörä tuolissa mutta kukaan potilas joka on kipeä ei kestä sitä tärinää. Terve voi kestää. Pitää pyytää kodinhoitaja auttamaan pesussa ja haavan puhdistuksessa hoitajan. Kipujen kanssa menee vähintään 1-2 viikkoa . Leikkaus potilaat on oikeasti tosi kipeitä. Kipu kun on kova. Haava voi myös aueta sisältäpäin . Ei saa yhtään kuulkaa venyttää tai ponnistaa tai tehdä ylimääräisiä liikkeitä. Pullovesi ja Vichy viereen. Haava pitää myös puhdistaa kuin vaihtaa siteet. Usein. Ettei tulehdu. Myös naisten synnytys tikit voi aueta . Älkää nyt yhtään vähätelkö , samoin on vanhuksillakin.
Vierailija kirjoitti:
Invataksi, kuljettaja vetää asiakkaan pyörätuolissa raput ylös.
Mun äiti tuotiin sillä, onneksi lyhyet rappuset, n9 rappua. ja kyllähän rollaattorimummelit osaavat kävellä. .Avustaja voi olla käsikynkässä.
Vierailija kirjoitti:
Asunnon vaihto . No paareilla kantaa ylös ja auttaa sänkyyn. Leikkaushaavat voi aueta joten ei mitään ponnistuksia . Noin kun on. Kannattaa oikeasti kuljettaa paareilla ylös. Kehittää lihaksia kun auttaa toisia. Kerros kerrokselta ja lepää hetken välillä. Tietysti on mahdollista vetää takaperin pyörä tuolissa mutta kukaan potilas joka on kipeä ei kestä sitä tärinää. Terve voi kestää. Pitää pyytää kodinhoitaja auttamaan pesussa ja haavan puhdistuksessa hoitajan. Kipujen kanssa menee vähintään 1-2 viikkoa . Leikkaus potilaat on oikeasti tosi kipeitä. Kipu kun on kova. Haava voi myös aueta sisältäpäin . Ei saa yhtään kuulkaa venyttää tai ponnistaa tai tehdä ylimääräisiä liikkeitä. Pullovesi ja Vichy viereen. Haava pitää myös puhdistaa kuin vaihtaa siteet. Usein. Ettei tulehdu. Myös naisten synnytys tikit voi aueta . Älkää nyt yhtään vähätelkö , samoin on vanhuksillakin.
Kuka sen paareilla kuljetuksen tekee?
Rollaattori kuin pyörätuoli tai lasten rattaat. Tasa maalla kulkee. Sisäkäyttö rollaattori auttaa liikkumaan sisällä. Ulkokäyttö ulkona. Onhan vanhus jos leikattu , kannettava paareilla ylös. Muuten kävelytetään jos terve.
Moni on kotinsa vankina näissä hissittömissä taloissa. Surullista mutta totta. Joku aika sitten mietin että pitäisi hyvissä ajoin muuttaa ennen kuin alkavat jalat pettää niin pääsisi sitten edes omin voimin terassille. Tosin siinä vaiheessa kun ei kykene nousemaan portaita alkaa olemaan jo aika huonossa kunnossa...mietityttää vaan välillä.
Portaissa liikkumaan kykenemättömillä on uhkana myös hissin rikkoutuminen ja korjauksen viivästyminen viikkoja tai jopa kuukausia. Tällaisista tositilanteista on ollut uutisia. Lisäksi tulipalot jolloin hissejä ei tule käyttää. Tulipalo voi olla myös hissin konehuoneessa. Loukkuun jääminen palavan talon hissiin olisi kyllä karmeimpia kohtaloita. Olen päättänyt että kun hankin "loppusijoitusasunnon" se on joko kerrostalon 1. kerros ilman portaita tai rivari.
T. Toistaiseksi hyvin liikkuva seniori
Laitetaan köysi kaulan ympärille ja hinataan ylös parvekkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Invataksi, kuljettaja vetää asiakkaan pyörätuolissa raput ylös.
Mun äiti tuotiin sillä, onneksi lyhyet rappuset, n9 rappua. ja kyllähän rollaattorimummelit osaavat kävellä. .Avustaja voi olla käsikynkässä.
Mun äiti ei kykene ollenkaan portaisiin ja tasamaalla rollan kanssa juuri ja juuri etenee.
Mitä nyt höpiset?