Kun vanhempi yrittää jatkuvasti hyötyä aikuisesta lapsestaan!?
Onkohan tämä kuinka yleistä, että vanhempi yrittää häikäilemättä hyötyä omasta aikuisesta lapsestaan?
Siis hyötyä taloudellisesti (esim. maksattaa lapsellaan kaiken, jättää lainaamansa velan aina maksamatta) ja teettämällä kaikki mahdolliset hommat lapsellaan? Lisäksi tämä vanhempi ei itse koskaan auta lastaan tai tee mitään lapsensa hyväksi. Kyseessä on omaisuudellaan aina leveillyt, nyt jo eläkeikäinen ihminen.
Onkohan tämä nyt sitä kuuluisaa narsismia? Kuvioissa on myös alkoholi ja törkeä käytös/puhetyyli.
Kommentit (8)
No mites nyt. Eihän mikään ole tärkeämpi kuin oma vanhempi. Sinä olet syntynyt tekemään hänen elämänsä mielekkääksi.
Välit minimiin, ihan vain pakollinen yhteydenpito. Älä jakele rahoja, älä ole enää ilmainen orja.
Tuollaisia hyväksikäyttäjiä on ollut maailma täynnä, aina. Jotkut näemmä kehtaavat hyväksikäyttää myös jälkeensätulevaa sukupolvea.
Ei kannata antaa mahdollisuutta "hyväksikäytölle". Kiltit ihmiset ovat helpoiksi katsottuja uhreja.
Kuulostaa täysin kun narsistiselta ”isältäni”. Meillä tähän kuuluu vielä se, että tyyppi kuvittelee voivansa puhua ja käyttäytyä ihan miten törkeästi vaan läheisiään kohtaan.
Ei ikinä onnittele jos on jonkun juhlapäivä, ei pyydä anteeksi pahoja tekojaan tai sanojaan. Odottaa kyllä itse suureellisia onnitteluja tai pahoitteluja ja kantaa ikuisesti kaunaa ihan olemattomistakin ”kokemistaan loukkauksista”.
On ylimielinen, leuhkii myös rahoillaan, mutta ei ikinä maksa velkojaan tai tarjoa muille mitään. Addiktoitunut, alkoholisoitunut, kohtelee lapsiaan tarkoituksellisen epätasa-arvoisesti eli toista suosii ja toista sorsii. Vastenmielinen, paha ihminen.
Mun anoppi ehdotti mm että me ostamme heille talon. Kaksi just opintonsa päättänyttä alle kolmekymppistä joilla omakin asunto maksamatta.
Firmassa piti aina tehdä ilmaista työtä.
Kälyt majoittaa ilmaiseksi.
Ja appi vaati että mies lähtee huipputyöpaikastaan ja sijoittaa kaikki rahansa heidän konkurssikypsään firmaan ja tekee inne ilmaiseksi työt.
Että on niitä kaikenlaisia vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
No mites nyt. Eihän mikään ole tärkeämpi kuin oma vanhempi. Sinä olet syntynyt tekemään hänen elämänsä mielekkääksi.
Tälle oli pakko naurahtaa. Niin surullista ja huvittavaa samalla kertaa.
Rahahanat kiinni ja muu kuin välttämätön auttaminen loppu. Case closed.