Kuka oikeasti nauttii helteestä?
Mitä tuolla ulkona voi tehä kun on yli 30 lämmintä? Ei tämä ole ihmisen paikka. Ei voi varjossakaan edes olla kun alkaa heikottaa. Ei lähteä kävelylle koiran kanssa, ei pyöräilemään kun on niin kuuma, ei muuta kuin sisällä maata ja odottaa parempia ilmoja.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
SEKSIHELLE. Anna mun kaikki kestää. SEKSI on VIIMEINEN asia mikä on mielessä näillä helteillä. Okei, ehkä kauppakeskuksessa tai jossain elokuvateatterissa pystyisi, mutta normaaleissa vanhoissa kaupunkiasunnoissa kuka hullu harrastaa seksiä näillä helteillä?
Toistan: se on viimeinen asia mikä on mielessä näinä päivinä.
Niin on! Ei todellakaan tee mieli alkaa äheltää sängyssä, kun hiki valuu pelkästään hengittämisestä. Eikä helteessä ole mitään seksikästäkään: äsken kaupassa käydessä oikein silmiä poltti kaikki ne ylipainoiset karvakasat, jotka oli jättäneet suurimman osan vaatteista kotiin. Ei ole mitään kaunista katsottavaa hikeä valuvat röllömahat ja allit. Ja olen itsekin läski, mutta pitkät lahkeet ja hihat puen päälleni, kun menen ihmisten ilmoille, vaikka olisi miten kuuma.
Ei kukaan oikeasti nauti. Kaikki jotka itse tunnen ja sitä hellettä ”hehkuttavat” ovat jo vartin päästä muussia ja haluavat jonnekin varjoon istumaan. Se nyt vaan on tälläisen kylmän pohjoismaan tapa, että sitä hellettä on jostain syystä pakko ylistää. Piti tai ei.
Ukkonen viilentää hyvin, +22 astetta silti vielä helvetin hellettä😡
+20 on kipuraja, sitä kuumepi on yhtä tuskaa, ulos ei voi mennä eikä haaveilla sielä mistään tekemisistä.
Minä nautin. Mutta nautinkin oikeastaan siitä, että ei edes tarvitse tehdä mitään. Voi hyvällä omallatunnolla laiskotella. Normaalisti mua stressaa tekemättömät asiat, mutta helteellä osaan ottaa rennosti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan oikeasti nauti. Kaikki jotka itse tunnen ja sitä hellettä ”hehkuttavat” ovat jo vartin päästä muussia ja haluavat jonnekin varjoon istumaan. Se nyt vaan on tälläisen kylmän pohjoismaan tapa, että sitä hellettä on jostain syystä pakko ylistää. Piti tai ei.
Odota vaan niin Rönkkö yle-uutisissa hehkuttaa ”helle hellii” ulostustaan.
Jaa, eilen oli 30 mittarissa ja kävin 20 km pyörälenkillä eikä tullut edes kuuma. Oikein oivallinen lenkkisää kun ei tarvinnu palella.
Vierailija kirjoitti:
Olen ahdistunut pimeydestä ja kylmyydestä noin 5 kk vuodessa.
Rakastan, että on valoa ja lämpöä.
Et ainakaa Suomessa asu, jos kylmää ja pimeää on vain 5 kk vuodessa. Sitä kun riittää vähintään 8 kuukautta. Vain touko-elokuussa kun saattaa olla asialliset ilmat.
Minulla on aurinko ihottuma eli verirakkulat ihossa tosi äkkiä, sydän vika ja astma. EIKÄ YLIPAINOA eli en tykkää. Kaikilla ei oo vara ilmastointiin
+25 on hellelukema ja se on mielestäni oikein mukava lämpötila. +30 puolestaan vetää jo piippuun ja esim. työnteko on tuskallista. Töiden jälkeen ei hetkeen ajatus kulje normaalisti...
En nauti. Helvettiä jos minulta kysytään. Enemmän te hellehullut vingutte pakkasista kuin me kuumuudesta, joka sitäpaitsi on täällä pohjoisessa ääri-ilmiö. Säälittää myös luonto ja nääntyvät linnunpoikaset. Ei +30 kelit ole normaaleja Suomen luonnolle. +20 ja puolipilvistä taas on.
Tein juuri pitkän lenkin avoautollani ja nyt menen puutarhaan varjoon lukemaan päivän lehdet ja lasissa kylmää juotavaa.
Nautin siis elämästä, tämä on upeaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset eivät kärsi kovastakaan kuumudesta kesäisin. He voivat tehdä ja harrastaa kaikki asiat, vaikka olisi millainen hellekausi.
Tämä on hyvin yksilöllistä. Joillakin on sellainen elimistö, joka ikäänkuin "hylkii" kuumia säitä.
Nämä ihmiset pitävät viileästä, jopa kylmästä ja heitä ei talven pakkaset ja kylmät tuiskut haittaa, he lähtevät ulos lenkille, kylmyydestä huolimatta.Suomalaiset eivät ole tottuneet pitkiin kuumiin kausiin. Ilmastonmuutoksen myötä on tulevaisuudessa kaikkien opittava sietämään, entistä kuumempaa ilmastoa, myös Suomessa.
Säälittää kuitenkin sairaat ja vanhat ihmiset, joille jo lääkityksenkin takia kuumuus on sietämätöntä. Pitkien ja rankkojen hellekausien jälkeen kuoleekin melkoisesti vanhuksia ja vakavasti sairaita.
On vain yksi ainoa mahdollisuus, helteet on kestettävä, tai muutettava niin pohjoiseen, että helteet ei vaivaa.
Listasit jo kaksi mahdollisuutta.
Tässä kolmas:
- Hanki ilmastointi, kuten kaikki fiksut ovat tehneet jo vuosia sitten
Pikemminkin ihmiset, joilla on siihen rahaa ja mahdollisuus asentaa sellainen. Kyllä minäkin säästän tehokkaampaan siirrettävään ilmastointilaitteeseen, mutta pienituloisella sen on niin hidasta.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveet ja normaalit ihmiset nauttivat. Se on meille ihmisille luontaista :)
Ja missä on yli 30 astetta ulkona tänään?
Miksi nämä terveet helteestä nauttijat sitten lähes järjestään sanovat palelevansa 20 asteen paikkeilla? Kertoo pikemminkin siitä että jotain on vialla ainakin verenkierrossa. Helteen aiheuttamat nestevajeet on taas ihan oikeasti terveillä ihmisillä mahdollisia.
Kyllä, minulla on ollut äärettömän huono ääreisverenkierto lapsesta saakka. Korvanikin paleltuvat kovalla tuulella, joten minulla on aina varalta huivi mukana tuulta varten, jotta saan korvat suojaan. Villasukkia käytän elokuusta toukokuuhun, nyt vasta tarkenen olla ilman takkia. Takkia tarvitsen vielä 20 asteen lämpötilassa.
Eri kuin lainaamasi
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aurinko ihottuma eli verirakkulat ihossa tosi äkkiä, sydän vika ja astma. EIKÄ YLIPAINOA eli en tykkää. Kaikilla ei oo vara ilmastointiin
Tämä. Helteistä vinkuu sairaat ja köyhät. Onneksi en ole kumpaakaan. Loistava keli nyt, mutta valitettavasti kestää vain pari päivää.
Suosittelen muuttoa päiväntasaajalle, jos nämä kelit niin ihastuttavat. Siellä voitte nauttia paahtavasta säästä ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen muuttoa päiväntasaajalle, jos nämä kelit niin ihastuttavat. Siellä voitte nauttia paahtavasta säästä ympäri vuoden.
Talveksi lähden tästä kylmästä holhoushelvetistä toki pois mutta nyt olen täällä ja NAUTIN helteestä ja kesästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Helteistä vinkuu sairaat ja köyhät. Onneksi en ole kumpaakaan. Loistava keli nyt, mutta valitettavasti kestää vain pari päivää.
Oletpa ikävä ja ylimielinen ihminen.
Tämä on nyt, kuten viime kesänäkin, liian kuuma! Ihanne lämpötila olisi 22 ja puolipilvistä, ei 29 ja suoraa porotusta.
Minä nautin :) . Jumalauta vähintää 11 kk / vuosi saa palella ja sit jos on muutamama päivä lämmintä niin heti alkaa valitus.
Helteellä voi tehdä kaikkea mitä muinakin päivinä, ja enemmänkin. Ei ole pakko olla suorassa porotuksessa. Kaiken lähtökohta on että juot riittävästi, ja toinen on sitten kevyt vaatetus mikä suojaa auringolta. Kevyt vaatetus on viileämpi kuin yrittää puolialasti kulkea!