Kuka oikeasti nauttii helteestä?
Mitä tuolla ulkona voi tehä kun on yli 30 lämmintä? Ei tämä ole ihmisen paikka. Ei voi varjossakaan edes olla kun alkaa heikottaa. Ei lähteä kävelylle koiran kanssa, ei pyöräilemään kun on niin kuuma, ei muuta kuin sisällä maata ja odottaa parempia ilmoja.
Kommentit (63)
noh itse kävin juoksulenkillä ja nyt otan aurinkoa terassilla. nauti lämmöstä, ei se kauaa kestä.
Minä tykkään kun on lämmintä, eikä tarvitse takkia
En itsekään tykkää, mutta en jaksa kitistäkään. Ei oo multa pois jos toiset tästä helteestä nauttii.
Olen mökillä omassa saaressa ja todellakin nautin!
SEKSIHELLE. Anna mun kaikki kestää. SEKSI on VIIMEINEN asia mikä on mielessä näillä helteillä. Okei, ehkä kauppakeskuksessa tai jossain elokuvateatterissa pystyisi, mutta normaaleissa vanhoissa kaupunkiasunnoissa kuka hullu harrastaa seksiä näillä helteillä?
Toistan: se on viimeinen asia mikä on mielessä näinä päivinä.
Minä tykkään ! Olin kahden tunnin pyörälenkillä, välillä istuin penkillä ja kattelin järvelle ja nautin. Voi että minä niin nautin kesästä ja helteestä. Tätä olen vuoden taas odottanut. Voi kun olisi aina kesä <3
t. Kesän lapsi N. 55 v.
Nimenomaan pyöräily on minullekin lempipuuhaa helteellä. Vielä 20 asteessa käsivarret punoittavat kylmästä parin tunnin ajon jälkeen, mutta kun päästään yli 25:n, olo on kotoisa.
Terveet ja normaalit ihmiset nauttivat. Se on meille ihmisille luontaista :)
Ja missä on yli 30 astetta ulkona tänään?
He, jotka eivät hikoile kuin porsaat heti kun on vähänkin lämpimämpää. Itse en kuulu niihin onnekkaisiin ja siksi vihaan helteitä.
Vierailija kirjoitti:
Terveet ja normaalit ihmiset nauttivat. Se on meille ihmisille luontaista :)
Ja missä on yli 30 astetta ulkona tänään?
Olen täysin terve ja normaali, mutta en nauti pätkääkään. Kaikille ei ole luontaista nauttia paahteesta. Täällä Jyväskylässä mittari näyttää juuri nyt 30,7
Minäkin tykkään kun on lämmin ja hyvä olla. 17-19 astetta, t-paitasillaan mukava mennä, voi tehä asioita. Mutta en kun on järkyttävän kuuma eikä löydy sopivaa paikkaa olemiseen. Koko kesäloma menee pilalle jos tällaista keliä. Ap
Jotkut ihmiset eivät kärsi kovastakaan kuumudesta kesäisin. He voivat tehdä ja harrastaa kaikki asiat, vaikka olisi millainen hellekausi.
Tämä on hyvin yksilöllistä. Joillakin on sellainen elimistö, joka ikäänkuin "hylkii" kuumia säitä.
Nämä ihmiset pitävät viileästä, jopa kylmästä ja heitä ei talven pakkaset ja kylmät tuiskut haittaa, he lähtevät ulos lenkille, kylmyydestä huolimatta.
Suomalaiset eivät ole tottuneet pitkiin kuumiin kausiin. Ilmastonmuutoksen myötä on tulevaisuudessa kaikkien opittava sietämään, entistä kuumempaa ilmastoa, myös Suomessa.
Säälittää kuitenkin sairaat ja vanhat ihmiset, joille jo lääkityksenkin takia kuumuus on sietämätöntä. Pitkien ja rankkojen hellekausien jälkeen kuoleekin melkoisesti vanhuksia ja vakavasti sairaita.
On vain yksi ainoa mahdollisuus, helteet on kestettävä, tai muutettava niin pohjoiseen, että helteet ei vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi varjossakaan edes olla kun alkaa heikottaa.
Lääkäriin!
Kuulostaa sydämen vajaatoiminnalta.
Minä nautin:) Ei tarvitse olla kuin urheilurintsikat ja sortsit ulkona, voi käydä lenkillä, pyöräillä, pulahtaa uimaan, loikoilla ulkona lukemassa... Ei tule vilu. Ihminen on kotoisin Afrikasta, kyllä tämä lämpö on meille luontaisempaa kuin pakkaset jolloin paleltuu kuoliaaksi ilman vaatetusta.
Nautin täysillä lämmöstä. Voisi olla aina näin lämmin ja lämpimämpikin.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset eivät kärsi kovastakaan kuumudesta kesäisin. He voivat tehdä ja harrastaa kaikki asiat, vaikka olisi millainen hellekausi.
Tämä on hyvin yksilöllistä. Joillakin on sellainen elimistö, joka ikäänkuin "hylkii" kuumia säitä.
Nämä ihmiset pitävät viileästä, jopa kylmästä ja heitä ei talven pakkaset ja kylmät tuiskut haittaa, he lähtevät ulos lenkille, kylmyydestä huolimatta.Suomalaiset eivät ole tottuneet pitkiin kuumiin kausiin. Ilmastonmuutoksen myötä on tulevaisuudessa kaikkien opittava sietämään, entistä kuumempaa ilmastoa, myös Suomessa.
Säälittää kuitenkin sairaat ja vanhat ihmiset, joille jo lääkityksenkin takia kuumuus on sietämätöntä. Pitkien ja rankkojen hellekausien jälkeen kuoleekin melkoisesti vanhuksia ja vakavasti sairaita.
On vain yksi ainoa mahdollisuus, helteet on kestettävä, tai muutettava niin pohjoiseen, että helteet ei vaivaa.
Listasit jo kaksi mahdollisuutta.
Tässä kolmas:
- Hanki ilmastointi, kuten kaikki fiksut ovat tehneet jo vuosia sitten
Todellakin nautin, täysin siemauksin kun on kerran lämmintä. Talven voi sitten viettääkin mahdollisimman paljon sisällä, jo pienikin pakkanen on minusta liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään. Nuoret naiset kävelee estoitta pienissä vaatteissa.
T. Ikämies 53v
Kuka tuolla kävellä viitsii. Ei ollenkaan voi ulos edes mennä kun alkaa heikottaa. Ei edes nuoret alastomat naiset kiinnosta näin kuumalla
Mulla lisääntyy paniikkihäiröt kuumalla ilmalla. :(
Korkkaa kylmä olut ja virkistäydy!