Kuulin sivusta 15-v tyttären puhelua kaverilleen ja järkytyin
Hänen kielenkäyttönsä oli mielestäni ihan hirveää - joka kolmas sana oli joku vittujohdannainen. Järkytys tämä oli mulle siksi, että normaalisti kotona tyttö puhuu aika siivosti ja kirosanoja tulee suusta vain aivan poikkeuksellisesti. Tytär ei siis tiedä, että hänen puhettaan kuulin, enkä ole mitään sanonut.
Mitähän tässä pitäisi tehdä? Jos kerron, että olen kuullut hänen puheluaan, olen hullu natsikyttääjä tms.
M43
Kommentit (44)
Hyvä että saa tuon kiroiluvaiheen alta pois tuon ikäisenä! Jotkut nimittäin vääntävän sitä vee-sanaa joka väliin aikuisenakin vielä! Se se vasta kamalaa on. Koita siinä nyt samanikäisenä aikuisena sanoa että viitsitkö vähän kuunnella miltä kuulostat, minä en tahtoisi kuulla tuollaista kielenkäyttöä, kiitos.
Kyllä ne sen lopettavat kun menevät työelämään. Siellä ei voi puhua sillä tavoin. Olen myös huomannut että ainakin yhdessä asiassa ma mut ovat kotoutuneet. Olen usein tullut kadulla vastaan nuorisojoukkoa joiden joka toinen sana alkaa v-kirjaimella.
Itse olen 21-vuotias nainen ja vapaa-ajalla kiroan kuin merimies. Vanhemmilla käydessä, töissä tai koulussa kielenkäyttö on sen sijaan kielenkäyttö on täysin asiallista. Ei tuo v*tun hokeminen kerro mistään.
Se että kielenkäyttö muuttuu tilanteen mukaan on minusta ihan hyvä asia. Tarkoittaa että tyttö tietää mikä missäkin seurassa on hyväksyttävää. Minä (30v) kiroan vieläkin paljon enemmän niiden ystävien seurassa jotka olen tuntenut teinivuosista asia kuin vaikkapa äitini kuullen, saati sitten töissä.
Sellaiset ihmiset joiden kuullen olen aina puhunut siivosti ihmettelevät ääneen jos minulta sitten joskus pääsee ärräpää jos vaikka potkaisen varpaani pöydänjalkaan tms. Luulevat suurin piirtein etten unnerving kirosanoja. :D En usko että tyttäresi kaipaa mitään puhutteluja siitä että vaihtaa "kieltä" tilanteen mukaan.