Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoidettavan vanhuksen kanssa mökillä: avautuminen

Vierailija
07.06.2019 |

Oletteko kukaan olleet vanhusten kanssa tekemisissä? Hoitaneet heitä?
No minähän en ollut, mutta nytpä sitten olen.
Anoppi, vanha, lähes liikuntakyvytön,haluaa kesäksi vanhaan sukutaloonsa joka nykyään toimii kesämökkinä.
Hän ei voi käydä kaupassa, laittaa mitään ruokaa, kulkea portaissa, tai paljon muutakaan.
Istuu keittiön pöydän ääressä aamusta asti kädet sylissä ja kyttää ja arvostelee. Kaikesta.
Me käytetään vaivalla tienattu lomapäivät siihen että passataan jotain jolta ei kiitosta tule!
Mikään ei ole koskaan hyvin eikä oikein!
En osaa perunoita keittää oikein. Laittamani ruuat ovat epäilyttäviä, pitäis olla perunoita ja lihakastiketta. Joka päivä.
En osaa siivota, en osaa puhua mistään, valvon liian myöhään enkä nouse kukonlaulun aikaan.
Mies on ainoa lapsi ja hänhän on pihalla talon töissä eikä kuulemassa jatkuvaa vittuilya jota minä saan kuulla.
Kunhan avauduin. Tähän ei ole mitään ratkaisua olemassakaan että pitäisi puhua suoraan. Mulla ei ole puhevaltaa edes.
Sitten kun se vihdoin kupsahtaa, niin voi pojat mulla alkaa lomat. Ei mulla muuta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä odotellessa: sieltä tulee siis sekä kaupunkiasunto että satavuotias maalaistalo?

Kyllä voisin jaksaa kun fakta on nämä.

Vierailija
22/32 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap olet ja minkä ikäinen anoppisi on? Ihmetyttää vaan miten sulla on noin raihnainen anoppi, jos olet palstan keski-ikää (30 - 35 v).

Missä tästä palstan keski-iästä on tutkimusta?

t. viisikymppinen, raihnainen sellainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut ja en tuohon suostuisi. Liian raskasta.

Vierailija
24/32 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit kirjoittaa viime kesänäkin. Muistan perunat ja lihakastikkeen, miehen ulkotyöt ja viininjuonnista mielenosoittamisen.

Vierailija
25/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla vähän mennään täälläkin. Se appi että anoppi alkaa vanhentua mutta tahtotila on kova ja määräysvalta ehdoton.

Hiukan yritin uutta laittaa: uusia keittiövälineitä niiden vuodelta 1968 olevien tilalle. Ne ilmestyivät meidän kamarin pöydälle joku pöivä.

Ostin pari isompaa tarjoilulautasta että saadaan vähän ruokaa esille. Ei kelvannut vaan nyrppäiltiin ja itse haki kattilasta ruuan.

Kaveri erehtyi ostamaan uudet ulkokalusteet miehensä suvun mökille: siis tarpeeksi korkeat istuinmukavuua huomioiden, sekä muutenkin tilaa ja kokoa tarpeeksi, niin nehän oli seuraavana keväänä siististi pinossa jossain liiterin katoksen alla!? Maata viistävät lahot lepotuolit vm 1972 oli takaisin esillä pihan aurinkoisella paikalla!? Siihen lopetti kaveri sitten siellä mökillä vierailut....

Vierailija
26/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen loma järvenrannalla isossa talossa olisi kiva - ilman anoppia.

Täytyy toivoa, että mummo tekee kuten minun mummoni aikanaan eli myy sen talon jollekin sukulaiselle, mutta pitää hallintaoikeuden. Siinä se ap:n puoliso sitten ihmettelee, kun "mökkiä" ei enää olekaan.

Tyhmä kommentti, johon voi myös heittää, miksi kukaan ostaisi taloa, johon ei saa itse heti hallintaoikeutta.  Perinnöksi saaminen on eri asia kuin ostaminen.

Vierailija
27/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintöä odotellessa: sieltä tulee siis sekä kaupunkiasunto että satavuotias maalaistalo?

Kyllä voisin jaksaa kun fakta on nämä.

Anoppi elää helposti vielä 15 vuotta. Ja menee joka vuosi huonompaan kuntoon... aika kallista, sanoisin.

Vierailija
28/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kotihoidossa asiakkaana just tuollainen joka valitti kaikesta. En edes osannut seisoa oikein vaan siinäkin oli jotain väärää. Yks päivä sitten tuli se päivä kun mulla meni hermot. Kerroin asiallisesti vastauksen jokaiseen asiaan, miksi mun täytyy välillä vastata puhelimeen kesken kaiken. Sitten se loppu. En huutanu enkä mitään, sanoin vain asiallisesti vastaukset ja sitten se oli kunnolla, ainakin silloin kun minä olin siellä. Vaikka olenkin ammattilainen, en jaksa kuunnella joka päivä turhaa ulinaa asioista joihin en voi vaikuttaa.

Ei sinun kyllä tarvitse asiakkaan luona vastata puhelimeen, ellei nyt ole turva.puh hälytys. Kaikki se sinun paskanjauhanta menee asiakkaan ajaksi...

Vierailija
29/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoilla vähän mennään täälläkin. Se appi että anoppi alkaa vanhentua mutta tahtotila on kova ja määräysvalta ehdoton.

Hiukan yritin uutta laittaa: uusia keittiövälineitä niiden vuodelta 1968 olevien tilalle. Ne ilmestyivät meidän kamarin pöydälle joku pöivä.

Ostin pari isompaa tarjoilulautasta että saadaan vähän ruokaa esille. Ei kelvannut vaan nyrppäiltiin ja itse haki kattilasta ruuan.

Kaveri erehtyi ostamaan uudet ulkokalusteet miehensä suvun mökille: siis tarpeeksi korkeat istuinmukavuua huomioiden, sekä muutenkin tilaa ja kokoa tarpeeksi, niin nehän oli seuraavana keväänä siististi pinossa jossain liiterin katoksen alla!? Maata viistävät lahot lepotuolit vm 1972 oli takaisin esillä pihan aurinkoisella paikalla!? Siihen lopetti kaveri sitten siellä mökillä vierailut....

Älä :)

Minä vien mökille aina mukanani korillisen keittiötyövälineitä, mausteita yms. juttuja joita haluan käyttää. Tylsät veitset, tylsä raastin, maustepurkit 80-luvulta jne. ovat äitini mielestä vielä "ihan hyviä". Ja jurputtaa tuhlauksesta ja siitä kun mikään ei kelpaa.

Ja sitten pois lähtiessäni vien tavarani mukanani, etteivät jää pahoittamaan toisen mieltä :)

Vierailija
30/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on lähinnä uskomatonta, että joku voi suostua tuollaiseen tilanteeseen.

Vierailija
31/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vissiin kaivannut neuvoja, mutta tiedäthän, että sun ei tarvitse tehdä tuota. Jos jatkat, niin ottakaa joku tekenään niitä ulkotöitä ja sinä ja mies hoidatte sisätyöt puoliksi. Ja ole siellä hoitamassa vaan puolet siitä ajasta mitä nyt, lopun aikaa lomaile oikeasti jossain muualla.

Vierailija
32/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos on jo noin huonossa kunnossa, niin tuskin montaa kesää pystyy mökille enää tulemaan. Saisitteko vaikka jonkun lääkärinlausunnon asiasta...? En tiedä, mietin vaan... Isäni, kotihoidon asiakas, on niin huonossa kunnossa, ettei pääse enää mökille päsmäröimään.