Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

seurustelu, yksipuolinen ihastus ja seksuaalisuus

Vierailija
06.06.2019 |

Olen hyvä ystävä naisen kanssa ja hän on todennut ihastuksensa minuun (olen lesbo). Tarkennukseksi hän on aseksuaali. Itse en tuntenut samoin ja kerroinkin sen, mutta olimme silti tapailun rajalla. Pidän hänestä erittäin paljon, hän on upea persoona sekä kaunis ihmisenä ja sieluna. Hänen kuvansakin saa minut hymyilemään ja on usein taustakuvanani. Ihannoin häntä, hän inspiroi minua olemaan parempi ihminen. Juttelemme päivittäin. Rakastan häntä, mutten seksuaalisessa mielessä. Yhteistä tulevaisuuttakaan, ainakaan tietyllä tapaa en näe. Meillä on hyvin erilaiset tulevaisuuden suunnitelmat. Ajatuskin seksistä ja suutelusta ahdistaa.

Olen yksinäinen, lähes ystävätön ikisinkku ja entiset seurustelusuhteet ovat olleet pelkkää epäonnistumista / yksisuuntaisia ihastuksia, ei mitään kestävää tai pidempi aikaista. Saatan olla sitoutumiskammoinen ja kun ihminen pääsee liian lähelle henkisesti niin alkaa ahdistaa ja pakenen?

En ole kehdannut edes jutella seuraavasta, sillä tunnen oloni kamalaksi ihmiseksi.
Pidän hänen ystävistä todella paljon, sellaisia ystäviä en ole koskaan ennen kohdannut ja nautin heidänkin seurastaan. Ja kaverini perhe on minulle unelma, tulen itse rikkinäisestä, onnettomasta perheestä ja hänen perheensä on kaikkea mitä olisin itse ikinä toivonut. He antavat tukea, ymmärrystä, rakastavat selvästi lapsiaan ja pitävät minusta myös todella paljon. Saisin uuden perheen, välittävän kumppanin ja ihania ystäviä.

Mutta millä hinnalla? Suhteessa kuuluisi ihastua ja rakastaa molemminpuolin. Se olisi väärin häntä kohtaan enkä koskaan voisi loukata niin.

Kaikki hänessä ja hänen elämässään on sitä mitä kaipaisin, juuri ymmärrystä, empatiaa, välittämistä, tukea ja kannustamista.

Miksi helvetissä epäonnistun tässäkin ja en ihastu?

Ja koska olen jo kamala ihminen niin kysyn vielä,
voiko seurustella ilman ihastumista? Voiko tulla onnellinen suhde silti jos kaikki muu paitsi seksuaalisuus täsmää? Tai kokemusta aseksuaalin kanssa seurustelemisesta? En itsekään ole mikään seksihirmu, mutta ajatus seksittömästä suhteesta ja tulevaisuudesta tuntuu kurjalta

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi perusteella tuossa asiassa ei pitäisi juuri olla mietittävää. Toki tosielämässä asiat voivat olla ja usein ovatkin monimutkaisempia.

Kaipaatte selvästi kovin erilaisia asioita. Jo se, ettet näe yhteistä tulevaisuutta, kertoo minusta aikalailla kaiken oleellisen. Kaikkia ei vain ole tarkoitettu toisilleen eikä ihastumista voi pakottaa. Tietysti voi seurustella ilman ihastumista, mutta onko se sitä mitä haluat?

Jäin kylläkin miettimään kun kerroit aiempien suhteidesi olleen yksisuuntaisia ihastuksia, että ihastutko noin muuten kuinka helposti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan