Olen 48-vuotias nainen, ja miehet katsovat vieläkin
Kommentit (97)
Mua kummastuttaa että mistä tiedätte että katsoo teitä? Itse katson vain eteenpäin kävellessä, en vilkuile sivuille että kuka mua katsoo.
t.41v nainen
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kuvittelet. Olematon itsetunto - häiriintyneellä tasolla - tuottaa jopa harhoja, koska ego ja elämä pysyy pystyssä vain muiden huomion kautta. Menisit terapiaan, itsesi takia.
Menisit sinä terapiaan, jos et kykene näkemään kauneutta kaiken ikäisissä ihmisissä.
Huomaatko kuinka sinä ihan itse liität aiheeseen huomionhakuisuuden, kyllä vain, se on sinun ajatus, ei ap:n. Vai väitätkö osaavasi lukea ajatuksia? Olet itse harhainen.
Tämä aihe on kuin vastaveto tämän paikan sairaalle pinnallisuudelle ja kapeakatseisuudelle.
Tässä ketjussa 50+ naisia haukkuvat ovat pääosin selvästi keski-ikäisiä miehiä, eli itse aivan yhtä "rumia" kuin arvostelunsa kohteet.
Nuoret miehet harvemmin laukovat noin typeriä kommentteja toisten ulkonäöstä.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 49 ja katsovathan nuo. Olen kyllä latina, että ehkä siksi tuijottavat.
Ootko belgialainen vai sveitsiläinen? Mä oon suomi.
Latina on kieli.
Otapa selvää asioista ennen kuin kompastut omaan nokkeluuteesi.
Sairaudet eivät välttämättä näy ulospäin eikä terveellisen elämän viettäminen takaa yhtään mitään vaan perintötekijät vaikuttavat eniten. Yksin elämiseen kyllästynyt kyllä katsoo ihan ketä vain että löytyisi kumppani ja vanhoilla ei ole ulkonäkö kriteereitä enään siihen malliin kuin nuorilla, ainakaan toivottovasti.
Itsensä hyväksyminen näkyy ulospäin ja ihmisestä huokuu jotain erilaista rauhallisuutta joka varmasti saa muut ihmettelemään jotka eivät omaa onneaan ole löytäneet.
Joo, kyllähän sitä tulee ihmisiä kaupungilla katseltua. Hauskimpia on nuo, joilla on tapahtunut joku 'pieni' pukeutumisonnettomuus, eli vaikka hameenhelma jäänyt mummokalsareiden vyötärön alle.
Ajoittain harrastan myös tosielämän-tinderiä, eli katselen ihmisiä, ja mietin antaisinko vai en.
Ihan eri asia sanoa että kääntää miesten päitä kuin että KAIKKI ja kaikenikäiset katsovat. Jälkimmäinen kuulostaa harhaiselta, ensimmäinen ilman muuta mahdolliselta ja realistiselta.
Minua katsottiin nuorempana, kun olin kaunis ja hoikka. Nyt olen traagisten ja kuormittavien elämäntilanteiden takia lihonut ja rupsahtanut, eikä minua enää katsota. Jos vahingossa katseet kohtaavat jonkun miehen kanssa niin mies kääntää heti katseen pois. Nuorempana miehet jäivät katsomaan pitempään, saattoivat jopa hymyillä. Eli kyllä sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sulle. Olen 35 ja munkin mies varmaan katsoo sua. Mieti miltä se tuntuu ettei oma vaimo riitä. Kiva että sulle tulee siitä hyvä itsetunto.
Pöh, eihän se katsominen nyt tarkoita ollenkaan, ettei oma puoliso riitä! Vai onko niin, että kun olet ostanut pihallesi yhden ruusun, et voi tai saa enää koskaan katsoa muita kukkia, viattomasti ihaillen, ilman pienintäkään tarkoitusta repiä oman pihan ruusu irti?
Ei noin huono omatunto saa olla, nyt ryhdistäydy jooko!
Itsetunto. Ja joo ei, vähän rajaa siinä katselussa.
Ja mitä sä tota lohdutat, onhan tuo nyt ihan sairasta että on idiootin kanssa yhdessä ja syyllistää jotain vierasta naista siitä että mies kyylää kaikkia naisia.
"Erkki ja kielletyt katseet", osa 581
Vierailija kirjoitti:
Lisätään vielä, että kaikenikäiset miehet katsovat.
Ap
Ja? Et oikein vaikuta 48v kun kirjoitat niin vähän, etkä kerro mitään miksi teit tämän aloituksen.
Eipä tuo viehätysvoima näy kadonneen vanhempanakaan. Itse viehätyn suunnilleen itseni ikäisistä. Kaikkein hauskin elämänvaihe tähän mennessä 😅... Eronnut N50
Itse kavelin eilen hakemaan autoani huollosta, niin oikeasti joku VISLASI ohiajavasta autosta mun peraan. :D Katsoin uteliaisuudesta etta minkalainen tyyppi oli, alle kolmekymppiselta kundilta naytti. Tuli hyva mieli :)
Eihan se nyt iasta ole kiinni, jos nayttaa suht hyvalta.
N44
Vierailija kirjoitti:
Mua kummastuttaa että mistä tiedätte että katsoo teitä? Itse katson vain eteenpäin kävellessä, en vilkuile sivuille että kuka mua katsoo.
t.41v nainen
Sama täällä. Kaupassa keskityn ostamaan pakolliset ostokset mahdollisimman nopeasti, kadulla kävellessäni joko mietin jotain, niin etten huomaa oikein ketään tai vieraassa kaupungissa katson rakennuksia tai vaikka istutuksia. Rannalla joko luen, uin tai keskityn syömiseen tai perheen kanssa keskusteluun. Jos joskus huomaan jonkun katsovan pitkään, niin mietin, että "en kai vaan unohtanut hametta kotiin". Eikä mua edes kiinnosta, katsooko joku vai ei. Toivottovasti ei ainakaan niin, että huomaan, koska tulee vaivaantunut olo.
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri asia sanoa että kääntää miesten päitä kuin että KAIKKI ja kaikenikäiset katsovat. Jälkimmäinen kuulostaa harhaiselta, ensimmäinen ilman muuta mahdolliselta ja realistiselta.
Minusta tuo ensimmäinen on vähemmän realistinen. Siis että ihan kääntyisivät katsomaan. Jos sanoo "miehet katsovat ja kaikenikäiset", ei siihen tarvita kuin vaikkapa yksi silmiin katsova mies kauppareissulla, eikä se nyt mikään ihme ole jos se välillä on joku nuorempikin.
oon 37 v ja katsovat. Luulevat alle kolmekymppiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikenikäiset katsoo niin on sinussa jotain outoa ulkonäössä, pukeutumisessa, meikissä tms.
Olen itse hyvännäköinen nainen, mutta kyllä joku 18 v pitää minua joko näkymättömänä tai sitten kilttinä vanhana tätinä ja hyvä niin.
Oletko piirtänyt kulmakarvat ohimoille asti? Olet Tuksu-wannabe? Käytät kireitä = liian pieniä vaatteita? Kuljet esim. mikroshortseissa? Itsevaalennetut hiuksesi ovat papiljottikiharoilla?
Jos tosiaan ihan kaikki ja kaikenikäiset katsoo, selitys ei välttämättä ole myönteinen
Tuo 18-vuotias on vielä poikanen, tässä puhuttiin miehistä.
En ole myöskään väittänyt, että kaikki katsovat, vaan että kaikenikäiset. Kaikenikäisissä löytyy niitä jotka katsovat.
Luulin itsekin että tuo perään katsominen loppuisi, mutta ei vaan ole vielä niin tapahtunut.
Ap
Miksi ei miehet katsoisi, nainen parhaassa iässä vielä pitkään. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä siinä on. Katsovathan kaikenikäiset miehet ja naiset toisiaan, myös mummot ja papat. Normaalia elämää julkisella paikalla liikkuessa.
Eihän 48-vuotias ole edes vanha vielä. Siskoni on jo 66-vuotias, eikä rypyn ryppyä vieläkään, tosi kaunis on aina vaan.
Saman ikäinen olen kuin siskosi ja edelleen saan kohteliaisuuksia ja katseita :) Olen pieni ja siro, tykkään pukeutua ja laittautua, kivaltahan palaute tuntuu. Mies on 13v nuorempi, mutta minua vanhemmaksi luullaan usein.
Onpa täällä hassua porukkaa. Eikö teitä vastaan oikeasti koskaan tule sellaista näyttävää "vanhempaa" naista, jota ei voi olla vähän pidempään katsomatta? Minusta 48 ei ole edes mitenkään vanha. JLo on samoja ikiä, kyllä mä häntäkin jäisin hetkeksi katsomaan ;)
Itse olen muutaman vuoden nuorempi, 40+ kuitenkin, ja kyllä mäkin voin sanoa ilman mitään harhoja tai vilppiä, että käännän miesten päitä. Itse asiassa paljon enemmän kuin nuorena. Sitä kun on aina itsestään huolta pitänyt, terveellistä elämää viettänyt, oman tyylinsä löytänyt ja sitä itsevarmuudella tätä nykyä kantaa, kyllä se näkyy ulospäin ihan samalla tavalla kuin tuntuu sisällä.