Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Janni Hussin tapaus osoitti, että kannataa aina varata aika suoraan yksityiselle puolle erikoislääkärille.

Vierailija
06.06.2019 |

Tuokin jutska olisi jäänyt 90% varmuudella diagnosoimatta jossain julkisen puolen arvauskeskuksessa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan alueellisia eroja paljon. Omat kokemukset Vantaalta, Helsingistä ja Tampereelta ja aina on päässyt erikoislääkärille nopeasti, kun on ollut tarvetta.

Esim patti rinnassa , tutkittu yllä mainituissa paikoissa hyvin nopealla aikataululla. Ekalla kerralla olin reilu 20v eli en edes riskiryhmää.

Samoin korvalääkärillre päässyt aina nopeasti.

Toki on tullut vastaan lääkäreitä joista ei oo mihinkään. Yks ei kertaakaan 15 min käynnin aikana katsonut silmiin jne.

Hoitopaikan saa muuten itse päättää nykyään jos tykkää m, että ei saa hyvää palvelua lähimmästä.

Oireita ei myöskään kannata vähätellä mitä monet tekee Ihan huomaamattaan!

Vierailija
42/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella on täysin saman koulutuksen saaneita ihotautilääkäreitä myös.

No yleensä et saa lähetettä sille erikoislääkärille ennen kuin olet ravannut lääkärillä vuoden ajan saman asian takia.

Niinkö? Espoossa saa ihan kun soittaa ja kertoo huolensa, niin minä ainakin sain. Ehkä et vain osaa.

Espoossa minäkin asun, ja täällä saa olla kiitollinen, jos ylipäätään pääsee lääkärille! Hoitaja tavataan aina ensin, ja hän päättää tarvitaanko lääkäriä. Useimmiten hoitaja korkeintaan käy konsultoimassa lääkäriä - potilas ei häntä edes tapaa. Aika paljon joudun käymään yksityisellä, kun sattuu olemaan muutama sellainen sairaus, joista yleislääkäri ei paljon tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella on täysin saman koulutuksen saaneita ihotautilääkäreitä myös.

No yleensä et saa lähetettä sille erikoislääkärille ennen kuin olet ravannut lääkärillä vuoden ajan saman asian takia.

Niinkö? Espoossa saa ihan kun soittaa ja kertoo huolensa, niin minä ainakin sain. Ehkä et vain osaa.

Espoossa minäkin asun, ja täällä saa olla kiitollinen, jos ylipäätään pääsee lääkärille! Hoitaja tavataan aina ensin, ja hän päättää tarvitaanko lääkäriä. Useimmiten hoitaja korkeintaan käy konsultoimassa lääkäriä - potilas ei häntä edes tapaa. Aika paljon joudun käymään yksityisellä, kun sattuu olemaan muutama sellainen sairaus, joista yleislääkäri ei paljon tiedä.

Toisaalla:Tk- lääkäri istui viereisessä huoneessa ja huuteli sieltä hoitajalle jossa potilas oli "tutkittavana". Lääkärikäynnistä kyllä laskutettiin asiakasta.

Vierailija
44/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan menisi terveyskeskukseen kun yksityisellekkin voi mennä

Vierailija
46/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt vuoden sisällä näyttämässä vastaavaa ihomuutosta. Olin aika huolissani.

Paikka oli työterveys jonka taso ei vuosien kokemuksen mukaan ole paljon terveyskeskusta parempi. Lääkäri oli yleislääkäri.

Mutta hoito oli todella hyvää!

Muutos oli ihotulehdus ja kaipasi antibiootin.

Vierailija
47/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse käynyt vuoden sisällä näyttämässä vastaavaa ihomuutosta. Olin aika huolissani.

Paikka oli työterveys jonka taso ei vuosien kokemuksen mukaan ole paljon terveyskeskusta parempi. Lääkäri oli yleislääkäri.

Työterveys on siunaus,koska se työntekijä nähdään siellä tuottavana yksilönä maksajalle eli työnantajalle. Valitettavasti vielä tänä päivänä kaikilla työssäkäyvillä ei ole maksettua työterveyttä.

Vierailija
48/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten kaikkein vaativimmat operaatiot suoritetaan julkisella? Miksi mahtava hieno yksityinen ei tee isoja leikkauksia tai syöpähoitoja? Kuka sinut tai minut korjaa kun sattuu onnettomuus juhannuksena tai yöllä ajat kolarin?

Vierailija
49/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten kaikkein vaativimmat operaatiot suoritetaan julkisella? Miksi mahtava hieno yksityinen ei tee isoja leikkauksia tai syöpähoitoja? Kuka sinut tai minut korjaa kun sattuu onnettomuus juhannuksena tai yöllä ajat kolarin?

Tutkimukset yksityisellä ja jatkohoito julkisella

Vierailija
50/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkohoitoon pääsee kuitenkin julkiselle kunhan saa vain lähetteen

eli itseltä menee korkeintaan tonni sinne yksityiselle

Tonni on varsin pieni hinta ihmishengestä

Vierailija
51/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Docratesko ei anna syöpähoitoja ja tee leikkauksia?

Vierailija
52/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksesta saa ajan erikoislääkärille jos aihetta. Kummako Janni ei ollut aiemmin mennyt.c

Riippuu niin paljon lääkäristä.

Pääsin polvikuvaukseen ja tiesin aiemmin että on nivelrikkoa koska aiemmin kuvattu. Pitkitin koska pääsin käveleen mutta alkoi tulemaan enemmän särkyä .

Vierailija
53/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleislääkäri voi olla myös erikoistunut. Yleislääkäriksi:)

Työterveyslääkäreinä on usein niitä toivottomia tapauksia jotka eivät pärjää yliopistollisessa tai eivät pääse yksityiselle.

Vierailija
54/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Docratesko ei anna syöpähoitoja ja tee leikkauksia?

Kyllä hoitaa syöpää. Mutta kuinka monella on varaa maksaa ? Kaikilla ei ole sitä kultaista kankea takapuolessa...

Vierailija
55/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveys on siunaus,koska se työntekijä nähdään siellä tuottavana yksilönä maksajalle eli työnantajalle. Valitettavasti vielä tänä päivänä kaikilla työssäkäyvillä ei ole maksettua työterveyttä.

Työterveyshuolto tulee lakisääteisesti olla kaikilla työntekijöillä Suomessa, jos on siis palkattu työntekijä. Ainoastaan yrittäjät jotka ovat omia työnantajiaan itse on vapautettu tästä velvollisuudesta, esim. yksityislääkäri joka on itsenäinen ammatinharjoittaja saa jättää itseltään oman työterveyshuoltonsa järjestämättä. Yleensä jos yrittäjällä on useampia työntekijöitä ja ostaa näille työterveyshuollon niin ottaa sen samalla vaivalla itselleenkin sitten. Saahan sen vähentää verotuksessa yrityksen kuluna ja toisaalta saa Kela-korvauksen työterveyden kuluista myös.

Mutta: lakisääteinen pakollinen työterveyshuolto sisältää vain terveydenhoidon eli ennaltaehkäisevän hoidon eikä sairaanhoitoa. Eli sairauksien hoitoa ei tarvitse sisällyttää pakolla työterveyteen, mutta terveystarkastukset pitää. Jos terveystarkastuksessa todetaan jokin sairaus niin se sitten hoidetaan julkisella puolella.

Yrittäjä tai työnantaja saa halutessaan ostaa sairaanhoidon esim. Mehiläiseltä. Porkkanana tässä työnantajalla on että työntekijät pääsevät saman tien samana päivänä kun sairastuvat heti lääkäriin ja saadaan nopeammin hoidettua työntekijät taas työkuntoisiksi. Yhden sairauslomapäivän hinta on helposti parisataa euroa menetettyä tuloa yritykselle. Siksi monet sisällyttävät työntekijöille oikeuden myös erikoislääkärin hoitoon heti ja jos yrittäjä ostaa hoitokuluvakuutuksen niin se kattaa jopa leikkauksetkin esim. 20.000 euroon saakka yksityisellä puolella heti samalla viikolla kun leikkaustarve todetaan.

Lisäksi työtapaturmavakuutus on lakisääteinen ja se kattaa ilman mitään kattoa jopa hoidon kokonaan, eli jos työtapaturmassa loukkaantuu pääsee aina yksityiselle vaikka sitten leikkaukseen. Jos leikkaus suoritetaan julkisella puolella työtapaturman takia niin sairaanhoitopiiri laittaa laskut hoidosta vakuutusyhtiölle eikä niitä makseta verovaroista tällöin. Sama esim. kolareissa kun liikennevakuutus on Suomessa pakollinen. Liikenneonnettomuuksien hoito siis voi potilaan niin halutessa tapahtua myös yksityisellä puolella ja potilas saa itse valita hoitopaikkansa. Jos hoito on julkisella puolella kolarin takia maksaa vakutusyhtiö sen silloinkin eli saiaanhoitopiiri laskuttaa vakuutusyhtiötä. Potilas saa sairaalamaksut tietysti myös laittaa vakuutusyhtiölle.

Vierailija
56/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sen ajan varata terveyskeskuksen erikoislääkärille myös. Siellä on myös sellasia , ja ajan saa soittamalla. Jos vain on oikeat perusteet.  Ja nuo perusteet puuttuvat lähes aina.

Missä tällainen on mahdollista? Porvoossa?

Okei, olet tampio. Ehkä sellaisien hoito ei ole niin noko nuukaa.

Missähän utopiassa elät. Ai, että potilas muka itse varaa ajan erikoislääkärille julkisella :D röhönaurua

Röhise rauhassa. Minä ainakin pääsin ihan soittamalla ihotautilääkärille, joka katsoi huolestuttavan luomen. Minulta on ennenkin leikattu luomia pois ja katsottiin, että on hyvä toimia näin. Espoossa asun. Älä tukehdu siihen nauruusi tyttö hyvä. :)

Tää on ihan höpö höpöä :D ihan kuule tk lääkäri ne luomet ottaa Espoossakin pois.

T. Yksi usealla espoolaisella tk:lla työskennellyt

Vierailija
57/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki käyn yksityisellä aina alansa erikoislääkärillä, kun sit saa heti lähetteen tutkimuksiin. Elossa kivempi ku haudassa.. julkisella puolella ei toimi mikään, ainakaan Espoossa.

Vierailija
58/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäki käyn yksityisellä aina alansa erikoislääkärillä, kun sit saa heti lähetteen tutkimuksiin. Elossa kivempi ku haudassa.. julkisella puolella ei toimi mikään, ainakaan Espoossa.

Tämä

Vierailija
59/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaan milläpä aikataululla sellaiselle pääsee? 

Vierailija
60/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaan milläpä aikataululla sellaiselle pääsee? 

Parissa vuodessa kun olet ensin käyttänyt tk- maksuihin sen 100 euroa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi