Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Janni Hussin tapaus osoitti, että kannataa aina varata aika suoraan yksityiselle puolle erikoislääkärille.

Vierailija
06.06.2019 |

Tuokin jutska olisi jäänyt 90% varmuudella diagnosoimatta jossain julkisen puolen arvauskeskuksessa.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Tuiran Tk:ssa on erikoislääkäreitä , ei ihan jokapäivä, mutta on kuitenkin, eli pääsee kyllä jos kriteerit täyttyy soiton perusteella. Toki aikaa joutuu odottamaan, ei heti pääse.

Vierailija
22/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulun Tuiran Tk:ssa on erikoislääkäreitä , ei ihan jokapäivä, mutta on kuitenkin, eli pääsee kyllä jos kriteerit täyttyy soiton perusteella. Toki aikaa joutuu odottamaan, ei heti pääse.

Oulun Tuirassa taitaakin asua paljon näitä erikoiskohtelua saavia ainakin mitä uutisiin on uskominen

Vierailija
24/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella on täysin saman koulutuksen saaneita ihotautilääkäreitä myös.

Tottakai on, mutta ei heidän vastaanotolle niin vaan päästä. Pitää saada lähete terveyskeskuksesta.

Tällainen kommentti hyvin tyypillinen. Ei yksityisellä ole sen kokeneempaa lääkärikuntaa, mutta kun pointti onkin just se, että pääsee ilman mutkia suoraan tietyn erikoisalan lääkärille. Terveyskeskuksista sää aika nihkeästi lähetteitä erikoissairaanhoitoon. Ja nykyään kun tk:ssa työskentelee useimmiten firmojen kautta keikkalääkäreitä, niin heitä ei potilaan kokonaisvaltainen vointi pahemmin kiinnosta.

No eipä tunnu juuri kiinnostavan muu kuin se  loppukuun palkka ja se, ettäsen turvin  pääsee surffaamaan talveksi etelään

Vierailija
25/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella on täysin saman koulutuksen saaneita ihotautilääkäreitä myös.

No yleensä et saa lähetettä sille erikoislääkärille ennen kuin olet ravannut lääkärillä vuoden ajan saman asian takia.

Itse olen aina saanut julkisella hyvää palvelua. Viimeksi minulta tuli verta takapuolesta ja kävin terveyskeskuksessa missä lääkäri tutki ja teki lähetteen kolosnokopiaan yliopistolliseen sairaalaan ja sain ajan 3 viikon päähän. Aika tehokkaasti ja hyvin toimii julkinen terveydenhuolto.

Vierailija
26/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, laadukasta palvelua saa myös terveyskeskuksessa ja erikoislääkärille lähetteitä, ainakin itse olen saanut.

Suomessa on hyvä terveydenhoito.

Oma kokemus ihosyöpäni (melanoma) kanssa oli seuraava:

Sain ajan terveyskeskukseen, ongelmana ihomuutos sääressä. Hoitona perusvoide. Seuraavalla kerralla hoitona hydrokortisonivoide ja kolmannella kerralla hoitona peruvoide. Neljännellä kerralla (oli kulunut jo 7 kk) vaadin lähetettä ihotautien polille, sitä ei kirjoitettu, koska ei ole syytä.

Menin yksityiselle, joka kirjoitti lähetteen kiireellisenä.

Sain 12 vrk myöhemmin ajan polille, jossa todettiin, että ihomuutos. Sain ohjeen varata ajan koepalan ottamiseen, mutta aikaapa ei suostuttu minulle antamaan ennen kuin lääkäri on sanelunsa sanellut. Siihen meni 3 vko. Sain ajan koepalan ottoon 2 vko päähän.

Varasin soittoajan, jotta lääkäri kertoo tulokset. Ei soittanut, mutta tuli kutsu polille. Siellä todettiin, että syöpä ja pyydettiin varaamaan aika kirurgille. Ajan saattoi varata vasta, kun minulle syövästä kertonut lääkäri oli sanelunsa sanellut.

Julkisella puolella ei ole kiirettä! Olen yhä jonossa.

Vierailija
27/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sen ajan varata terveyskeskuksen erikoislääkärille myös. Siellä on myös sellasia , ja ajan saa soittamalla. Jos vain on oikeat perusteet.  Ja nuo perusteet puuttuvat lähes aina.

Missä tällainen on mahdollista? Porvoossa?

Okei, olet tampio. Ehkä sellaisien hoito ei ole niin noko nuukaa.

Missähän utopiassa elät. Ai, että potilas muka itse varaa ajan erikoislääkärille julkisella :D röhönaurua

Röhise rauhassa. Minä ainakin pääsin ihan soittamalla ihotautilääkärille, joka katsoi huolestuttavan luomen. Minulta on ennenkin leikattu luomia pois ja katsottiin, että on hyvä toimia näin. Espoossa asun. Älä tukehdu siihen nauruusi tyttö hyvä. :)

Kerro minullekin, missä espoolaisessa terveyskeskuksessa pitää vastaanottoa ihotautien erikoislääkäri? Vaikea uskoa väitettäsi. Vaihdan heti terveyskeskustani, mikäli näin on. Tähän asti on pitänyt mennä lähetteellä erikoissairaanhoitoon.

Vierailija
28/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun sinne ei pääse. Vaikka pääisis niin tutkimuksiin ei pääse kun pitää säästää.

Vierailija
29/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sen ajan varata terveyskeskuksen erikoislääkärille myös. Siellä on myös sellasia , ja ajan saa soittamalla. Jos vain on oikeat perusteet.  Ja nuo perusteet puuttuvat lähes aina.

Terveyskeskuksessa ei ole erikoislääkäriä. Koskaan ei päääse suoraan julkisella puolella erikoislääkärille.

Vierailija
30/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä et saa lähetettä sille erikoislääkärille ennen kuin olet ravannut lääkärillä vuoden ajan saman asian takia.

Itse olen aina saanut julkisella hyvää palvelua. Viimeksi minulta tuli verta takapuolesta ja kävin terveyskeskuksessa missä lääkäri tutki ja teki lähetteen kolosnokopiaan yliopistolliseen sairaalaan ja sain ajan 3 viikon päähän. Aika tehokkaasti ja hyvin toimii julkinen terveydenhuolto.

3 viikkoa EI ole tehokkaasti.

Eikä se että joutuu samasta asiasta kahdelle eri lääkärille selostamaan.

Vierailija
31/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin polvenkuvaukseen helmikuulla ja tekonivel leikkaus toukokuussa. Peruutuspaikka. Julkinen. Toki olin polvea aiemmin valitellut ja tiesin että nivelrikko on.

Vierailija
32/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksesta saa ajan erikoislääkärille jos aihetta. Kummako Janni ei ollut aiemmin mennyt.c

Vierailija
33/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisessa terveydenhuollossa on aika paljon alueellisia eroja, jossain toimii oikein hyvin ja jossain todella surkeasti.

Vierailija
34/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkärille yksityiselle pääsee pian ja julkisella joutuu odottamaan. Aihetta jos on niin saa lähetteen erikoislääkärille.

Vierailija
35/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tällainen on mahdollista? Porvoossa?

Okei, olet tampio. Ehkä sellaisien hoito ei ole niin noko nuukaa.

Missähän utopiassa elät. Ai, että potilas muka itse varaa ajan erikoislääkärille julkisella :D röhönaurua

Röhise rauhassa. Minä ainakin pääsin ihan soittamalla ihotautilääkärille, joka katsoi huolestuttavan luomen. Minulta on ennenkin leikattu luomia pois ja katsottiin, että on hyvä toimia näin. Espoossa asun. Älä tukehdu siihen nauruusi tyttö hyvä. :)

Höpö ja höpö. Meilläkin ta:lla ihan yleislääkäreitä ja mm parin kurdsin jälkeen kaksi lääkäriä pitävät kerran vkodsa ns luomilääkäri iltapäivän jolloin heille tullaannnäyttämään luimia ja näppylöitä.

Erikoislääkärit on tuosta kaukana...

Vierailija
36/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksesta saa ajan erikoislääkärille jos aihetta. Kummako Janni ei ollut aiemmin mennyt.c

Riippuu niin paljon lääkäristä.

Vierailija
37/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksessa ei ole erikoislääkäriä. Koskaan ei päääse suoraan julkisella puolella erikoislääkärille.

Suuri osa tk-lääkäreistä on yleislääketieteen _erikoislääkäreitä_, sinuna lopettaisin huutelun asioista, joista et mitään tiedä.

Vierailija
38/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 viikkoa EI ole tehokkaasti.

Eikä se että joutuu samasta asiasta kahdelle eri lääkärille selostamaan.

Minulle sattunut erikoislääkäri siellä yliopistollisessa sairaalassa osasi lukea. Joten minun ei tarvinnut selostaa asiaa. Ja 3 viikkoa on nopea aikataulu sitä et voi kieltää... Ajattele nyt se sinun yksityisen terveyskeskuksen lääkäri laittaa lähetteen yliopistolliseen sairaalaan niin yhtä kauan niissä kestää päästä tutkimuksiin. Mitä kustannuksiin tulee niin maksoin tk-laskun n.20  euroa ja n.50 euroa erikoislääkärin ajan sekä tutkimuksen.

Vierailija
39/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa tk-lääkäreistä on yleislääketieteen _erikoislääkäreitä_, sinuna lopettaisin huutelun asioista, joista et mitään tiedä.

Suurin osa!?Ihanko totta. Itse olen törmännyt lähinnä sellaisiin 23 vuotiaisiin jotka tuskin on vielä erikoislääkäreitä.

Vierailija
40/67 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, laadukasta palvelua saa myös terveyskeskuksessa ja erikoislääkärille lähetteitä, ainakin itse olen saanut.

Suomessa on hyvä terveydenhoito.

Oma kokemus ihosyöpäni (melanoma) kanssa oli seuraava:

Sain ajan terveyskeskukseen, ongelmana ihomuutos sääressä. Hoitona perusvoide. Seuraavalla kerralla hoitona hydrokortisonivoide ja kolmannella kerralla hoitona peruvoide. Neljännellä kerralla (oli kulunut jo 7 kk) vaadin lähetettä ihotautien polille, sitä ei kirjoitettu, koska ei ole syytä.

Menin yksityiselle, joka kirjoitti lähetteen kiireellisenä.

Sain 12 vrk myöhemmin ajan polille, jossa todettiin, että ihomuutos. Sain ohjeen varata ajan koepalan ottamiseen, mutta aikaapa ei suostuttu minulle antamaan ennen kuin lääkäri on sanelunsa sanellut. Siihen meni 3 vko. Sain ajan koepalan ottoon 2 vko päähän.

Varasin soittoajan, jotta lääkäri kertoo tulokset. Ei soittanut, mutta tuli kutsu polille. Siellä todettiin, että syöpä ja pyydettiin varaamaan aika kirurgille. Ajan saattoi varata vasta, kun minulle syövästä kertonut lääkäri oli sanelunsa sanellut.

Julkisella puolella ei ole kiirettä! Olen yhä jonossa.

Tämäpä juuri. Käyttää mieluummin sen vajaan tonniin siihen, että saa heti oikean diagnoosin ja pääsee asianmukaiseen hoitoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän