Janni Hussin tapaus osoitti, että kannataa aina varata aika suoraan yksityiselle puolle erikoislääkärille.
Tuokin jutska olisi jäänyt 90% varmuudella diagnosoimatta jossain julkisen puolen arvauskeskuksessa.
Kommentit (67)
Jatkohoitoon pääsee kuitenkin julkiselle kunhan saa vain lähetteen
Vierailija kirjoitti:
eli itseltä menee korkeintaan tonni sinne yksityiselle
Julkisella puolella on täysin saman koulutuksen saaneita ihotautilääkäreitä myös.
Ei pidä paikkaansa, laadukasta palvelua saa myös terveyskeskuksessa ja erikoislääkärille lähetteitä, ainakin itse olen saanut.
Suomessa on hyvä terveydenhoito.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella on täysin saman koulutuksen saaneita ihotautilääkäreitä myös.
No yleensä et saa lähetettä sille erikoislääkärille ennen kuin olet ravannut lääkärillä vuoden ajan saman asian takia.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, laadukasta palvelua saa myös terveyskeskuksessa ja erikoislääkärille lähetteitä, ainakin itse olen saanut.
Suomessa on hyvä terveydenhoito.
itse sain ruokatorven tulehdukseen hoidoksi buranaa. Ruokatorventulehdus aiheutui alun perin väärästä diagnoosista toiseen vaivaan ja siihen annetusta virheellisestä hoidosta. Burana sitten pahensi tilannetta jolloin päädyin menemään yksityiselle jossa pääsin heti asianmukaisiin tutkimuksiin ja sain lopulta oikean hoidon vaivaani.
Voi sen ajan varata terveyskeskuksen erikoislääkärille myös. Siellä on myös sellasia , ja ajan saa soittamalla. Jos vain on oikeat perusteet. Ja nuo perusteet puuttuvat lähes aina.
Vierailija kirjoitti:
Voi sen ajan varata terveyskeskuksen erikoislääkärille myös. Siellä on myös sellasia , ja ajan saa soittamalla. Jos vain on oikeat perusteet. Ja nuo perusteet puuttuvat lähes aina.
Missä tällainen on mahdollista? Porvoossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yleensä et saa lähetettä sille erikoislääkärille ennen kuin olet ravannut lääkärillä vuoden ajan saman asian takia.
Niinkö? Espoossa saa ihan kun soittaa ja kertoo huolensa, niin minä ainakin sain. Ehkä et vain osaa.
Valtaosa yksityisen lääkäreistä on töissä myös julkisella puolella. Pitävät sitten vaan yksityispraktiikkaa lisäksi. Ja julkisella ne on kaikki erikoislääkäritkin koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, olet tampio. Ehkä sellaisien hoito ei ole niin noko nuukaa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on, mutta ei heidän vastaanotolle niin vaan päästä. Pitää saada lähete terveyskeskuksesta.
Tällainen kommentti hyvin tyypillinen. Ei yksityisellä ole sen kokeneempaa lääkärikuntaa, mutta kun pointti onkin just se, että pääsee ilman mutkia suoraan tietyn erikoisalan lääkärille. Terveyskeskuksista sää aika nihkeästi lähetteitä erikoissairaanhoitoon. Ja nykyään kun tk:ssa työskentelee useimmiten firmojen kautta keikkalääkäreitä, niin heitä ei potilaan kokonaisvaltainen vointi pahemmin kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän utopiassa elät. Ai, että potilas muka itse varaa ajan erikoislääkärille julkisella :D röhönaurua
Kertokaa missä terveyskeskuksissa pääsee erikoislääkärin vastaanotolle?!? Ja minkä erikoisalojen lääkäreitä on tarjolla? En ole ennen kuullutkaan! Ei meidän terveyskeskuksessa ole kuin yleislääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa missä terveyskeskuksissa pääsee erikoislääkärin vastaanotolle?!? Ja minkä erikoisalojen lääkäreitä on tarjolla? En ole ennen kuullutkaan! Ei meidän terveyskeskuksessa ole kuin yleislääkäreitä.
Espoon Westendissä ehkä onnistuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoon Westendissä ehkä onnistuu
Tai Porvoon maineikkaalla Porwendilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonni? Vastaanottokäynti yksityisellä maksaa noin satasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonni? Vastaanottokäynti yksityisellä maksaa noin satasen.
Se on vain 10 minuutin lääkäriajan hinta. Tämän päälle maksat siihen päälle kaikki tarvittavat tutkimukset itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän utopiassa elät. Ai, että potilas muka itse varaa ajan erikoislääkärille julkisella :D röhönaurua
Röhise rauhassa. Minä ainakin pääsin ihan soittamalla ihotautilääkärille, joka katsoi huolestuttavan luomen. Minulta on ennenkin leikattu luomia pois ja katsottiin, että on hyvä toimia näin. Espoossa asun. Älä tukehdu siihen nauruusi tyttö hyvä. :)
Linkki?