Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TYP katselee kaikki terveystietosi halusit tai et

Vierailija
06.06.2019 |

Työttömällä ei tässä yhteiskunnassa ole samanlaisia oikeuksia omien tietojen rajoittamiseen kuin muilla kansalaisilla.

Jos kerrot vaikka luottamuksellisia asioita tai kerrot omista aikaisemmista kokemuksistasi sairaanhoitajalle typin toiminnasta, niin typin täti voi lukea sairaanhoitajan kirjaamat keskustelut. Tämä taas voi vaikuttaa siihen, miten sinua typissä kohdellaan. Jos siis haluat estää tämän, ainoa keino on lopettaa kaikki käynnit julkisen terveydenhuollon piirissä. Jos ei ole varaa yksityiselle, niin...

Lain pitäisi olla sellainen, että ennen kuin tämä typin täti pääsee lukemaan tietojasi, siihen pitäisi pyytää kirjallinen lupa ja työttömällä pitäisi olla oikeus rajoittaa joihinkin tietoihin pääsy kokonaan.

Kommentit (254)

Vierailija
141/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kyllä niin kusessa leväperäisesti käytettyjen verovarojen ja velkaantumisen takia, että kaikki työttömistä saadut säästöt tarvitaan pikaisesti käyttöön. Karenssit ja työkokeilut säästävät yhteiskunnan varoja. Tänne on tuotu ja vastaanotettu iso määrä ihmisiä muualta jotka eivät koskaan työllisty. Jostain nämä rahat on otettava. Nykyinen maailmantilanne pahentaa tilannetta entisestään. Työttömät on helpoin kohderyhmä josta säästöjä saadaan.

Vierailija
142/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä katselevat vikalistaa jos se kiinostaa. Iän mukana tullut monenlaista ikävää. Ainoa hyvä joka ei näy vikalistassa on asenne. Se on mennyt suorastaan vaikeaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin käynnit psykiatrisella sairaanhoitajalla ettei tälläiset työllisyyden kuntakokeilut ym,. pääse lukemaan tietojani. Tätäkö sitä halutaan tuollaisella tietojen urkinnalla, joka vielä tapahtuu uhkailemalla ja pakottamalla. Rajoitin myös käyntejä muualla terveydenhuollossa.

Samaa mietin, että onko tämä ihan tarkotuksella tehty. Halutaan ettei ihmiset hae apua. Ei uskalla. Typin terveydenhoitaja oikeen mainosti pääsyään apottiin ja sitä että pääsee lukemaan psykiatrisen sairaanhoitajan kirjaukset. Apotti on joillekin vallakäyttöväline ja jopa vahingollinen osaamattomissa käsissä.

Psykiatriset tiedot on niitä ihmisen arkaluontoisempia tietoja. Niillä pitäisi olla erityissuojaus.  Lyödään todellakin kasvoille kun sanotaan että ollaan käyty lukemassa sinun psykiatriset tiedot!  Tiedän tuon tunteen! Varsinkaan asioista ymmärtämättömälle tuo lukeminen on todellakin paha vallankäytönväline. Ja sitten jos vielä irvaillaan tms. niillä asioilla.  Psykiatriset tiedot pitäisi olla pelkästään hoitajan tai lääkärin ja asiakkaan välisiä asioita eikä kenenkään muun. Ei kuulu muille!  Tuossa nakerretaan luottamusta pahemman kerran! TYP on todellakin paha paikka, välttäkää joutumasta sinne ! Toinen on työllisyyden kuntakokeilu, jossa urkitaan myös tietoja!

Mulle kävi juuri niin, että käytettiin lyömäaseena.  En ole enää mielenterveystoimiston asiakkaana, mutta  typin terveydenhoitaja luetteli mulle puhelimessa vuosien takaisten käyntien sairaanhoitajan kirjauksia, että täällä lukee näin ja näin. Siis hirveetä!! Se että ei ole edes voimassa olevaa hoitosuhdetta, niin ne vanhat kirjaukset näkyy sille ja se antaa mulle "palautetta" mun ongelmista. Kuka oikeesti uskaltaa enää mennä mihinkään.

Vierailija
144/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes tilata käyntilogia terveydenhuollosta, kun puhe jo paljastaa milloin on asiattomasti käyty lukemassa terveystietoja.  Neuvolan terkkari paljasti että ovat minun käyntien jälkeen psykiatrisella sairaanhoitajalla jutelleet minun asioista luvattomasti ja tietoja oli lähetetty neuvolan terkkarille luettavaksi. Tähän loppui minun käynnit  psykiatrisella sairaanhoitajalla ja neuvolan terkkari vaihdettiin tämän takia. Vaitiolovelvollisuus on ehdoton.  Mita itse tykkäisisivät asiakkaana että näin meneteltäisiin.

Vierailija
145/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse edes tilata käyntilogia terveydenhuollosta, kun puhe jo paljastaa milloin on asiattomasti käyty lukemassa terveystietoja.  Neuvolan terkkari paljasti että ovat minun käyntien jälkeen psykiatrisella sairaanhoitajalla jutelleet minun asioista luvattomasti ja tietoja oli lähetetty neuvolan terkkarille luettavaksi. Tähän loppui minun käynnit  psykiatrisella sairaanhoitajalla ja neuvolan terkkari vaihdettiin tämän takia. Vaitiolovelvollisuus on ehdoton.  Mita itse tykkäisisivät asiakkaana että näin meneteltäisiin.

Vaitiolovelvollisuus ei ole ehdoton!! Jos on epäilystä vähäänkään lastensuojelun tarpeesta vaitiolo poistuu.

Vierailija
146/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärilehdessä Esko päihitti Apotin.

"Lääkärit tyrmäsivät Apotin

Apotti sai heikoimman koulu­arvosanan, 5,2, Potilastieto­järjestelmät lääkärin työvälineenä -tutkimuksessa. Eskolle tuli ykkössija arvosanalla 8,7."

https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/laakarit-tyrmasivat-ap…

Miksi ihmeessä noin huonoa järjestelmää edes käytetään. Vain sen takia kun tuli maksettua siitä niin paljon? Kuinka paljon se tuleekaan maksamaan jatkossa, kun siitä aiheutuu monella tapaa erilaisia ongelmia kaikille.

Vierailija
147/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina luvattomasta rekisteritietojen sorkkimisesta kannattaa tehdä ilmoitus. GDBR edellyttää, että asiaton käyttö tutkitaan ja tietosuojavaltuutetun ainakin kuuluu vastata ilmoitukseen. Mitä useammin joku sosku tai työkkärin täti jää kiinni, sitä harvemmalla on hinkua katsella niitä ennen kuin kysyy.

Vierailija
148/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuus ei ole ehdoton!! Jos on epäilystä vähäänkään lastensuojelun tarpeesta vaitiolo poistuu.

Kyse oli minun tapauksessa vain juoruilusta. Kummatkin henkilöt saivat huomautuksen asiasta.  Asiakassuhde minuun ei jatkunut enää kummallakaan henkilöllä. 

Vierailija
149/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TYP:iin pistetään työkkärin listoilta pitkäaikaistyöttömiä, joiden ainoa vika on palkkatyön puute.

TYPissä etsitään sinusta fyysistä tai henkistä vikaa ja jos sellaista vähäänkään löytyy tai vaikka ei löytyisikään, niin sinut pistetään kuntoutumaan palkattomaan työhön, loputtomaan limboon, josta et pääse pois, sillä muuten napsuu ikikarenssi, eli ei tipu tukia mistään, ellet onnistu saamaan viideksi kuukaudeksi palkkatöitä.

Lopeta lässytys, sinä työtävieroksuva lusmu.

Ihan oikein, että työvoimatoimisto tarjoaa työtä, joka on työttömälle sopivaa. Jos sinulla on terveydessä vikaa, niin silloin on todella fiksua, että tarjotaan semmoista hommaa, jossa puutteesi otetaan huomioon.

Ei siis ole todellakaan kysymys näissä tapauksissa, että ainoa vika olisi palkkatyönpuute, vaan siellä on sen palkkatyön ja muun työn puutteen lisäksi muita selkeitä ongelmia.

Vierailija
150/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta aloitusta voin sanoa, että jos kerjäät yhteiskunnalta elatusta, on sinun luovuttava joistain yksityisyyden suojistasi, jotta saat sitä massii, yhteiskuntahoro!

Vierailija
151/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveystietojen urkinta pitää kyllä kyetä perustelemaan muulla kuin pikku epäilyksellä. Sen pitää olla aiheellinen.

Vierailija
152/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinäpähän katselee. Ei ole mitään merkintöjä paitsi pari leikkausta.

Vierailija
153/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mielenkiinto on TYP:n hoitajilla lukea toisten ihmisten psykiatrisia käyntejä?  Ja pääsee lyttäämään jo tarpeeksi huonossa jamassa olevaa asiakasta. Tuollaisista hoitajista pitäisi tehdä valitus. Ei ole oikeassa tehtävässä.

Vierailija
154/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja vaikka epäilyä ei olisikaan, niin ainahan voi niin tulkita.

Vierailija
155/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mielenkiinto on TYP:n hoitajilla lukea toisten ihmisten psykiatrisia käyntejä?  Ja pääsee lyttäämään jo tarpeeksi huonossa jamassa olevaa asiakasta. Tuollaisista hoitajista pitäisi tehdä valitus. Ei ole oikeassa tehtävässä.

Kuntapuolella valitus jää kiertämään omaan kohteeseensa, etkä tule ikinä saamaan jäävitöntä vastausta, tai vastausta ollenkaan. TYP:llä samankaltainen organisaatiokierto, oli jos valitat työntekijästä, valitukseen vastaa työntekijä, josta valitat. Mitenpä luulet, että menettely etenee 🤣🤣🤣.

Vierailija
156/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TYP:iin pistetään työkkärin listoilta pitkäaikaistyöttömiä, joiden ainoa vika on palkkatyön puute.

TYPissä etsitään sinusta fyysistä tai henkistä vikaa ja jos sellaista vähäänkään löytyy tai vaikka ei löytyisikään, niin sinut pistetään kuntoutumaan palkattomaan työhön, loputtomaan limboon, josta et pääse pois, sillä muuten napsuu ikikarenssi, eli ei tipu tukia mistään, ellet onnistu saamaan viideksi kuukaudeksi palkkatöitä.

Lopeta lässytys, sinä työtävieroksuva lusmu.

Ihan oikein, että työvoimatoimisto tarjoaa työtä, joka on työttömälle sopivaa. Jos sinulla on terveydessä vikaa, niin silloin on todella fiksua, että tarjotaan semmoista hommaa, jossa puutteesi otetaan huomioon.

Ei siis ole todellakaan kysymys näissä tapauksissa, että ainoa vika olisi palkkatyönpuute, vaan siellä on sen palkkatyön ja muun työn puutteen lisäksi muita selkeitä ongelmia.

Sinulla tuntuu olevan lukutaidossa haasteita. TYP ei tarjoa palkkatyötä vaan vain kuntouttavia toimenpiteitä eli työtä ilman palkkaa.

Vierailija
157/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typissä on kyllä paikalla sossu ja Työkkärin virkailija. Sossulla voi olla pääsy terveystietoihinkin.Tavoitteena typissä on saada työtön pois kunnan maksuosuuslistalta, joka näille loisille tiedoksi maksaa aika paljon työssäkäyville kuntalaisille. Puhutaan ihan miljoonista yleensä keskisuuressa kaupungissa. Tämä onnistuu kuntouttavalla, työkokeilulla tai työllistämällä palkkatuella. Mutta joka tapauksessa työttömyys maksaa aina jollekulle. Typin avulla kunta yrittää siirtää laskun valtiolle.

Vierailija
158/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikkia terveystietoja ei löydy samasta paikasta, en tiedä löytyykö esim psykoterapiakäyntejä lainkaan internetistä. Ja jos jotain kiinnostaa mun laktoosivammani tai muut ripuliongelmat, katselkoot. Voi olla että stalkkerin työnantaja voi ärähtää lujaa, kun jää kiinni.

Vierailija
159/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä ole rakenteellista työttömyyttä, jonka takia Suomessa ei työttömyysprosenttia tulla koskaan saamaan lähelle nollaa? Osa työttömistä ei itse halua/pysty edesauttaa työllistymistään

On. Se on juuri nimenomaan sitä, mutta lähtökohtana on se, että osaa aktiivisista ja osaavista työnhakijoista ei ole tarkoituskaan työllistää. Ikä, sukupuoli- ja terveyshistoriasta saatu data vaikuttaa siihen mikä on henkilön käyttöikä ( käyttöikä on oikeasti KELA:n terminologiaa, ja se on eri asia kuin työikä. Käyttöikä perustuu mm. terveystietodataan, ja kertoo sinusta sen, milloin sinusta on saatu irti kaikki potentiaali yhteiskuntahyöty. Tämän jälkeen käyttöarvosi on 0 tai sen alle eli siis kulu. Eli ehkä tasapoistoerien loppulaskelma on tähän paras selite).

Vierailija
160/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typissä on kyllä paikalla sossu ja Työkkärin virkailija. Sossulla voi olla pääsy terveystietoihinkin.Tavoitteena typissä on saada työtön pois kunnan maksuosuuslistalta, joka näille loisille tiedoksi maksaa aika paljon työssäkäyville kuntalaisille. Puhutaan ihan miljoonista yleensä keskisuuressa kaupungissa. Tämä onnistuu kuntouttavalla, työkokeilulla tai työllistämällä palkkatuella. Mutta joka tapauksessa työttömyys maksaa aina jollekulle. Typin avulla kunta yrittää siirtää laskun valtiolle.

Työttömyys tuo myös joillekin töitä. Työkkärin ja sossuntädeille. Ne vaan ei osaa arvostaa sitä tai muuten vain nauttivat heikompien kyykytyksestä. Inflaatiokin pysyy paremmin kurissa kun työttömien on tarpeeksi. Tutkitusti. Silloin voi se sossun täti ostaa palkallaan halvempaa ruokaa. Kun on täystyöllisyys inflaatio syö sen työllä tehdyn palkan arvon niin, ettei sillä juuri ostella mitään. Kumman haluat. Ajattele jos olisi täystyöllisyys, sun palkalla ei saisi ostettua juuri mitään ja ketään ei voisi syyttää siitä, edes työttömiä kun niitä ei olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi