Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TYP katselee kaikki terveystietosi halusit tai et

Vierailija
06.06.2019 |

Työttömällä ei tässä yhteiskunnassa ole samanlaisia oikeuksia omien tietojen rajoittamiseen kuin muilla kansalaisilla.

Jos kerrot vaikka luottamuksellisia asioita tai kerrot omista aikaisemmista kokemuksistasi sairaanhoitajalle typin toiminnasta, niin typin täti voi lukea sairaanhoitajan kirjaamat keskustelut. Tämä taas voi vaikuttaa siihen, miten sinua typissä kohdellaan. Jos siis haluat estää tämän, ainoa keino on lopettaa kaikki käynnit julkisen terveydenhuollon piirissä. Jos ei ole varaa yksityiselle, niin...

Lain pitäisi olla sellainen, että ennen kuin tämä typin täti pääsee lukemaan tietojasi, siihen pitäisi pyytää kirjallinen lupa ja työttömällä pitäisi olla oikeus rajoittaa joihinkin tietoihin pääsy kokonaan.

Kommentit (254)

Vierailija
121/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt liity tohon typ-asiaan vaan potilastietoihin yleisesti. Eli mulla on kaikki estot OmaKannassa mitä voi laittaa. Oletin ettei tk-lääkäri näe saa terveystietojani.

Viime vuonna asioin terveyskeskuksessa ja kannasta näin, että lääkäri katsonut "potilastiedon arkistosta" tietojani kuitenkin. En käsitä mitä se tarkoittaa, luulin ettei tietojani saa, kun olen mahdolliset estot ja kiellot laittanut.

Valaiskaa joku asiasta paremmin tietävä miten tämä on mahdollista ja pystynkö estämään tietojeni lukemisen jatkossa jotenkin paremmin?

Miksi ihmeessä estäisit? Niitä lääkäreitä varten ne tiedot on sinne laitettu ja ne on elintärkeitä sulle lääkäreiden tietää kun joudut sairaalaan etkä pysty itse kaikkea heille kertomaan ennenkuin lääkitsevät sinua tai vaikka leikkaavat.

Minä olen aina laittanut kaikki mahdolliset että saa näkyä joka paikassa, ja silti on ongelmia kun ei näy vanhat tiedot. Nyt olen yrittänyt metsästää eri paikkakunnalta tietoja yli 20 vuoden takaa, ei löydy mistään arkistosta, ja ne olis mulle tärkeitä tietää että koska mulle nämä vaivat on oikesti tulleet, että kuinka pitkään olen ollut tietämättäni sairas ja lääkärit eivät ole hoitaneet oikein.

20 vuotta sitten tiedot olivat pääasiassa paperilla.

Saat kopiot hoitopaikan arkistosta.

En saanut. Yksi röntgenkuva löytyi... Minusta otettiin verikokeita todella paljon, eikä mistään enää saa tietoa niistä, ei vaikka kyseessä oli Helsingin kaupungin työterveys.

Vierailija
122/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, mikä apotti ja typ? Onks ny kyseessä omakanta vai mikä? Omakannassa voi kyllä tehdä tietojenluovutuskiellon.

Typ on moniammatillinen ryhmä jossa on edustajat työkkäristä, kelasta ja sotelta, sen asiakkaaksi työkkäristä tai sosiaalitoimistosta ohjataan asiakkaat jotka eivät pysty tekemään tai edes hakemaan töitä, eikä koulutuspaikkaakaan. Eli heillä on jotain terveydellisiä ongelmia ja usein myös elämänhallintaan liittyviä ongelmia. Sen kautta päädytään sitten usein eläkkeelle, kuntoutukseen, lääkäriin tai kuntouttavaan työtoimintaan. Siellä on nimenomaan oleellista tietää miksi se asiakas ei pysty hakeutumaan töihin tai kouluun kun hänelle kuitenkin maksetaan työttömyysetuutta. Työttömyysetuuteen on oikeutettu silloin kun on työmarkkinoiden käytettävissä kokopäiväisesti, siksi typin asiakkaat ovat etuoikeutetussa asemassa. Uudessa mallissakaan heidän ei tarvitse hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa kuten muiden.

V..u mit paskaa. Typpiin on pakotettu korkeakoulutettuja ihmisiä, jotka eivät ole saaneet työtä. Mitään muuta syytä ei ole. Ei ole syrjäytynyt eikä juoppo.

No sitten on rikottu törkeästi lakia. Laki on hyvin selvä. Ja miksi korkeakoulutettu ihminen ylipäänsä suostuisi menemään typin asiakkaaksi? Ei siihen ketään pakoteta. Mitään muuta ei ole pakko kuin hakea töitä ja sopivaa koulutuspaikkaa, se on sun suunnitelmassa ainoa pakollinen. Jos se ei tuota tulosta, sun pitää itse keksiä sinne suunnitelmaasi jotain jolla edistät työn tai opiskelupaikan saamista. Jos et itse keksi, ammattilainen ehdottaa. Itse sitten allekirjoituksellasi/hyväksymällä sähköisesti, hyväksyt sen suunnitelman, ja se on sinulle sitova. Ketään ei pakoteta. Ja jos mitään et halua tehdä, silloin et ole oikeutettu työttömyysetuuteen. 

Minä olen elämäni aikana ollut varmasti pitkälle toista kymmentä vuotta työttömänä, eikä koskaan, kertaakaan vuosikymmenten aikana, ole ehdotettu typpiä. Miksi? Siksi että aina olen sanonut että haen töitä.

Siksi että sulle on sattunut sellainen virkailija, joka tuon hyväksyy. Yli 500 päivän työttömyys on jo syy heittää työkkäristä Typpiin lain mukaan. Jos ei pärstä miellytä, hyppyytetään huolella, ainakin täällä päin Suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, mikä apotti ja typ? Onks ny kyseessä omakanta vai mikä? Omakannassa voi kyllä tehdä tietojenluovutuskiellon.

Typ on moniammatillinen ryhmä jossa on edustajat työkkäristä, kelasta ja sotelta, sen asiakkaaksi työkkäristä tai sosiaalitoimistosta ohjataan asiakkaat jotka eivät pysty tekemään tai edes hakemaan töitä, eikä koulutuspaikkaakaan. Eli heillä on jotain terveydellisiä ongelmia ja usein myös elämänhallintaan liittyviä ongelmia. Sen kautta päädytään sitten usein eläkkeelle, kuntoutukseen, lääkäriin tai kuntouttavaan työtoimintaan. Siellä on nimenomaan oleellista tietää miksi se asiakas ei pysty hakeutumaan töihin tai kouluun kun hänelle kuitenkin maksetaan työttömyysetuutta. Työttömyysetuuteen on oikeutettu silloin kun on työmarkkinoiden käytettävissä kokopäiväisesti, siksi typin asiakkaat ovat etuoikeutetussa asemassa. Uudessa mallissakaan heidän ei tarvitse hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa kuten muiden.

V..u mit paskaa. Typpiin on pakotettu korkeakoulutettuja ihmisiä, jotka eivät ole saaneet työtä. Mitään muuta syytä ei ole. Ei ole syrjäytynyt eikä juoppo.

Minä en suostunut menemään sinne, ei ollut kuulemma pakkokaan mennä.

Joudut karenssiin. Toimeentulotukea voidaan leikata.

Ei joudu karenssiin jos tekee asiat jotka on omassa työllistymissuunnitelmassa, tärkeimmät pakolliset on että hakee töitä tai sopivaa koulutusta. Siten saa karenssia jos niitä ei noudata, kuten oikein onkin. Tosin se on tietysti väärin että myös sairaat ja työkyvyttömät joutuvat hakemaan töitä jos eivät saa muuta etuutta kuin työttömyysetuuden. Typin asiakkaana sairas ja työkyvytön ei joudu hakemaan töitä tai koulutusta, vaan hänelle etsitään jotain muuta.

Vierailija
124/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"9 §

Yhteiseen käyttöön talletettavat työtöntä koskevat tiedot ja niiden käsittely

Työ- ja elinkeinotoimisto ylläpitää monialaisen yhteispalvelun toteuttamiseksi rekisteriä, joka on julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 13 luvun 1 §:ssä tarkoitetun työ- ja elinkeinotoimiston asiakastietojärjestelmän henkilöasiakasrekisterin osarekisteri (monialaisen yhteispalvelun asiakasrekisteri).

Monialaisen yhteispalvelun asiakasrekisteriin talletetaan:

1) työttömän yksilöinti- ja yhteystiedot;

2) monialaisen yhteispalvelun asiakkuuteen ja asiointiin sekä asioinnin mahdollisesti edellyttämiin erityisjärjestelyihin liittyvät tiedot;

3) työttömän ammatillista osaamista koskevat tiedot;

4) sellaiset työttömän sosiaalista tilannetta koskevat tiedot, joilla on vaikutusta hänen työllistymiseensä;

5) sellaiset työttömän terveydentilaa ja työ- ja toimintakykyä koskevat tiedot, joilla on vaikutusta työttömän työllistymiseen ja jotka ovat välttämättömiä palvelujen tarjoamiseksi työttömälle;

6) työttömän palvelutarvetta koskevat tiedot; sekä

7) monialainen työllistymissuunnitelma ja sen toteutumista, seurantaa ja tarkistamista koskevat tiedot.

Työ- ja elinkeinotoimiston, kunnan tai Kansaneläkelaitoksen palveluksessa oleva, jolle on myönnetty käyttöoikeus monialaisen yhteispalvelun asiakasrekisteriin tässä laissa tarkoitettujen tehtävien hoitamiseksi ja palvelun tarjoamiseksi työttömälle, voi saada ja käyttää monialaisen yhteispalvelun asiakasrekisteriin talletettuja tietoja sekä tehdä siihen merkintöjä. Tietoja tallettanut vastaa tekemiensä tietojen virheettömyydestä.

10 §

Työtöntä koskevien tietojen tallettaminen monialaiseen yhteispalveluun osallistuvan viranomaisen rekisteriin

Työ- ja elinkeinotoimisto, kunta ja Kansaneläkelaitos tallettavat omiin rekistereihinsä tiedot asiakkaan monialaisen yhteispalvelun aikana saamista julkisista työvoimapalveluista ja sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluista sekä palveluihin liittyvistä etuuksista siten kuin mainittuja palveluja ja etuuksia koskevissa laeissa säädetään.

Työ- ja elinkeinotoimiston, kunnan ja Kansaneläkelaitoksen rekistereihin saadaan tallettaa 9 §:n 2 momentissa tarkoitettuja tietoja siltä osin kuin ne ovat tarpeellisia viranomaisen järjestämisvastuulla olevan palvelun tarjoamiseksi työttömälle.

11 §

Salassa pidettävien tietojen saaminen palvelun järjestämistä varten

Salassa pidettävät työtöntä koskevat tiedot, jotka ovat tarpeellisia monialaisen yhteispalvelun tarjoamiseksi, hankitaan työttömän suostumuksella, jollei jäljempänä 2 momentissa tai muussa laissa toisin säädetä.

Työttömän suostumuksesta riippumatta työ- ja elinkeinotoimistolla, kunnalla ja Kansaneläkelaitoksella on oikeus salassapitosäännösten ja muiden tiedon saantia koskevien rajoitusten estämättä saada toisiltaan sekä tässä laissa tarkoitettujen tehtävien hoitamiseksi käyttää edellä 9 §:n 2 momentissa tarkoitettuja työtöntä koskevia tietoja, jotka ovat välttämättömiä työllistymistä edistävän monialaisen yhteispalvelun järjestämiseksi työttömälle. Tiedot voidaan luovuttaa teknisen käyttöyhteyden avulla."

Vierailija
125/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveystiedot on kirjattu järjestelmään terveydenhoitoa varten. Ne ei kuulu sossuille, työkkärin tädeille tai muille vaikka työkkäriä pyörittäisi huippukoulutettu lääkäri. Sen voi vaikka kirjallisesti ilmoittaa niille. Jos sen jälkeen menevät terveystietoja avaamaan ilman, että hakee terveysasioissa apua, he toimivat väärin.

Vierailija
126/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten on rikottu törkeästi lakia. Laki on hyvin selvä. Ja miksi korkeakoulutettu ihminen ylipäänsä suostuisi menemään typin asiakkaaksi? Ei siihen ketään pakoteta. Mitään muuta ei ole pakko kuin hakea töitä ja sopivaa koulutuspaikkaa, se on sun suunnitelmassa ainoa pakollinen. Jos se ei tuota tulosta, sun pitää itse keksiä sinne suunnitelmaasi jotain jolla edistät työn tai opiskelupaikan saamista. Jos et itse keksi, ammattilainen ehdottaa. Itse sitten allekirjoituksellasi/hyväksymällä sähköisesti, hyväksyt sen suunnitelman, ja se on sinulle sitova. Ketään ei pakoteta. Ja jos mitään et halua tehdä, silloin et ole oikeutettu työttömyysetuuteen. 

Minä olen elämäni aikana ollut varmasti pitkälle toista kymmentä vuotta työttömänä, eikä koskaan, kertaakaan vuosikymmenten aikana, ole ehdotettu typpiä. Miksi? Siksi että aina olen sanonut että haen töitä.

Siksi että sulle on sattunut sellainen virkailija, joka tuon hyväksyy. Yli 500 päivän työttömyys on jo syy heittää työkkäristä Typpiin lain mukaan. Jos ei pärstä miellytä, hyppyytetään huolella, ainakin täällä päin Suomea.

Olen ollut neljällä vuosikymmenellä työtön, on useita virkailijoita tullut tavattua vuosien varrella. Ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
127/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät ja normaalissa te-toimistossa asioivat saavat siis olla toistaiseksi rauhassa tällaselta tietojenurkinnalta. 

Yleensä nämä hommat tuppaavat leviämään ja koskettavat lopulta myös työssäkäyviä, ellei niitä ajoissa pysäytetä.  Lopulta vain rikkaat ja päättäjät pystyvät asioimaan lääkärissä silleen epävirallisesti jälkiä jättämättä tai ainakin pystyvät itse rajaamaan ketkä tietoja pääsevät katsomaan.

Mitä jos nyt olisi jo niin, että jo työssäkäyvä kävisi vaikka mielenterveystoimistossa. Sitten työterveydestä tulisi kutsu keskustelemaan sun tilanteesta yhdessä moniammatillisesti työnantajan, terveydenhoitajan, esimiehen ja työntekijän kanssa sun mielenterveyteen liittyvistä asioista noin niinkuin ihan avoimesti ja "luottamuksellisesti". Tuntuisko kivalta? Haluaisitko mennä enää sen jälkeen keskustelemaan  mielenterveystoimistoon, kun kuulisit että kaikki kertomasi kokemukset vaikkapa esimiehen lähentelyistä on mennyt työterveyteen terveydenhoitajan tietoon?

Menet siis kertomaan luottamuksellista asiaa ja se tieto kulkee juuri sinne minne sen ei pitäisi.

Vierailija
128/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut neljällä vuosikymmenellä työtön, on useita virkailijoita tullut tavattua vuosien varrella. Ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa.

Joillakin käy hyvä säkä. Itselle käynyt jo kaksi kertaa niin että töissä, työttömänä reilu vuosi ja sitten siirto suoraan typpiin, ilman että kysytään mitään.  Tulee vain ilmo postissa että menet typpiin muuten tulee karenssi. Aikaisemmin ei näin ollut. Asuinpaikkakunta voi selittää vaihteluita..ehkä.

Vierailija
129/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveystiedot on kirjattu järjestelmään terveydenhoitoa varten. Ne ei kuulu sossuille, työkkärin tädeille tai muille vaikka työkkäriä pyörittäisi huippukoulutettu lääkäri. Sen voi vaikka kirjallisesti ilmoittaa niille. Jos sen jälkeen menevät terveystietoja avaamaan ilman, että hakee terveysasioissa apua, he toimivat väärin.

Nimenomaan eivät kuulu muille! Nimenomaan eivät kuulu sossulle tai työkkärille! Minulta yrittivät saada pakottamalla luvan että pääsevät lukemaan terveystietojani. Tästäkö sitten kovasti suututtiin kun ei lupaa tullutkaan! Tämä aktivointisuunnitelmassa. Loppui siihen aktivointisuunnitelman teko! Laki oli puolellani kerrankin tässä ärsyttävässä tilanteessa! Ja monta sivua olisi pitänyt pakolla allekirjoittaa lupia vaikka minkälaisten tietojen saamiseksi ei pelkästään terveystietojen. Mitä ihmettä ne tekee kaikella sillä tiedolla? Tekisi mieli itse lukea ainakin työvoimaviranomaisen terveystiedot, joka ei tunnu itse olevan oikein terve! 

Vierailija
130/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kannassa kaikki kiellot päällä. Tarvitsin ajokorttia varten lääkärin todistuksen, kun kortti oli päässyt menemään vanhaksi. Raskaan kaluston kortti on 5 vuotta voimassa ja pitää muistaa uusia.

Yksityisellä kävin tarkastuksessa. Kaikki ok näkö, kuulo jne. Lääkäri vaati paperilomakkeella luvan päästä kanta tietoja katsomaan ( valmis lomake hyllyssä). Sanoi, että muuten ei voi kirjoittaa todistusta. Sitten sain todistukseen lekurin kuittauksen.

Mitä hyötyä kielloista on, jos kiellot päällä mitään asiaa ei saa ajettua edes yksityisellä(pörriäinen) maaliin ?

Vierailija
131/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin käynnit psykiatrisella sairaanhoitajalla ettei tälläiset työllisyyden kuntakokeilut ym,. pääse lukemaan tietojani. Tätäkö sitä halutaan tuollaisella tietojen urkinnalla, joka vielä tapahtuu uhkailemalla ja pakottamalla. Rajoitin myös käyntejä muualla terveydenhuollossa.

Vierailija
132/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59v työtön. Virkailijat olleet ystävällisiä soittaessaan, mutta kerran oli joku todella ilkeänoloinen ja tyly virkailija, joka ehdotti typ: ia. Sanoin, että en mene, koska ainoa ongelma itselläni on se, että kukaan ei palkkaa ikäistäni tes: in mukaiseen PALKKAtyöhön. Hän oli aivan hiljaa, eikä puhunut typ: ista enää mitään.

Vierailija
133/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin käynnit psykiatrisella sairaanhoitajalla ettei tälläiset työllisyyden kuntakokeilut ym,. pääse lukemaan tietojani. Tätäkö sitä halutaan tuollaisella tietojen urkinnalla, joka vielä tapahtuu uhkailemalla ja pakottamalla. Rajoitin myös käyntejä muualla terveydenhuollossa.

Samaa mietin, että onko tämä ihan tarkotuksella tehty. Halutaan ettei ihmiset hae apua. Ei uskalla. Typin terveydenhoitaja oikeen mainosti pääsyään apottiin ja sitä että pääsee lukemaan psykiatrisen sairaanhoitajan kirjaukset. Apotti on joillekin vallakäyttöväline ja jopa vahingollinen osaamattomissa käsissä.

Vierailija
134/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin, että onko tämä ihan tarkotuksella tehty. Halutaan ettei ihmiset hae apua. Ei uskalla. Typin terveydenhoitaja oikeen mainosti pääsyään apottiin ja sitä että pääsee lukemaan psykiatrisen sairaanhoitajan kirjaukset. Apotti on joillekin vallakäyttöväline ja jopa vahingollinen osaamattomissa käsissä.

Tuollaisessa tilanteessa voi todeta, että pitääköhän mun tilata terveystietoni käyntilogi, jotta voin varmistaa, ettei luvattomia katseluita ole?

Vierailija
135/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 59v työtön. Virkailijat olleet ystävällisiä soittaessaan, mutta kerran oli joku todella ilkeänoloinen ja tyly virkailija, joka ehdotti typ: ia. Sanoin, että en mene, koska ainoa ongelma itselläni on se, että kukaan ei palkkaa ikäistäni tes: in mukaiseen PALKKAtyöhön. Hän oli aivan hiljaa, eikä puhunut typ: ista enää mitään.

Olet onnekas. Joillekin tulee vain kutsu eikä edes kysytä että haluaisitko tai menisitkö typpiin, vaan tulee kutsu että sinut on siirretty typin asiakkaaksi ja jos et tule paikalle sovittuna ajankohtana työnhakusi katkaistaan.

Vierailija
136/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet onnekas. Joillekin tulee vain kutsu eikä edes kysytä että haluaisitko tai menisitkö typpiin, vaan tulee kutsu että sinut on siirretty typin asiakkaaksi ja jos et tule paikalle sovittuna ajankohtana työnhakusi katkaistaan.

Joo, menet sinne kun kerran aika varattuna ja kerrot ettet halua siirtyä tänne vaan palaat TE-toimiston asiakkaaksi. Mä tein näin monta kertaa.

Vierailija
137/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kannassa kaikki kiellot päällä. Tarvitsin ajokorttia varten lääkärin todistuksen, kun kortti oli päässyt menemään vanhaksi. Raskaan kaluston kortti on 5 vuotta voimassa ja pitää muistaa uusia.

Yksityisellä kävin tarkastuksessa. Kaikki ok näkö, kuulo jne. Lääkäri vaati paperilomakkeella luvan päästä kanta tietoja katsomaan ( valmis lomake hyllyssä). Sanoi, että muuten ei voi kirjoittaa todistusta. Sitten sain todistukseen lekurin kuittauksen.

Mitä hyötyä kielloista on, jos kiellot päällä mitään asiaa ei saa ajettua edes yksityisellä(pörriäinen) maaliin ?

Näinpäin kielto toimii mutta salaukset et toimi toisinpäin. TYPilla oikeus salattuihin tietoihin pääsy.

Vierailija
138/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpäin kielto toimii mutta salaukset et toimi toisinpäin. TYPilla oikeus salattuihin tietoihin pääsy.

Tämä on se mitä en ymmärrä. Kun teet tietojenluovutuskiellon niin joku toinen lääkäri ei pääse näkemään sun tietoja mutta h__vetti soikoon typin terveydenhoitaja kyllä pääsee. Miten se on mahdollista?!!!! Mielummin, niin, että lääkäri pääsee katsomaan niitä tietoja ja terveydenhoitaja ei.

Vierailija
139/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatriset tiedot on niitä ihmisen arkaluontoisempia tietoja. Niillä pitäisi olla erityissuojaus.  Lyödään todellakin kasvoille kun sanotaan että ollaan käyty lukemassa sinun psykiatriset tiedot!  Tiedän tuon tunteen! Varsinkaan asioista ymmärtämättömälle tuo lukeminen on todellakin paha vallankäytönväline. Ja sitten jos vielä irvaillaan tms. niillä asioilla.  Psykiatriset tiedot pitäisi olla pelkästään hoitajan tai lääkärin ja asiakkaan välisiä asioita eikä kenenkään muun. Ei kuulu muille!  Tuossa nakerretaan luottamusta pahemman kerran! TYP on todellakin paha paikka, välttäkää joutumasta sinne ! Toinen on työllisyyden kuntakokeilu, jossa urkitaan myös tietoja!

Vierailija
140/254 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se mitä en ymmärrä. Kun teet tietojenluovutuskiellon niin joku toinen lääkäri ei pääse näkemään sun tietoja mutta h__vetti soikoon typin terveydenhoitaja kyllä pääsee. Miten se on mahdollista?!!!! Mielummin, niin, että lääkäri pääsee katsomaan niitä tietoja ja terveydenhoitaja ei.

Ne teki tän muutoksen lakiin kun ennen heidän piti saada asiakkaan lupa ja moni kieltäytyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän