Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kysy koulutustani

Vierailija
06.06.2019 |

Vastasin että olen käynyt kauppaoppilaitoksen. En aio ikinä kertoa etten ole pystynyt opiskelemaan.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsi on pitänyt tehdä?

Vierailija
2/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mies on opiskellut. Käynyt esim ammattikorkeakoulun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sanoisin ennemmin että olen syrjäytynyt kuin käyny kauppiksen.

Vierailija
4/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet lapselle?

Lapsi on jo niin iso, että sen kyllä tajuaa

Vierailija
5/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan

Vierailija
6/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista valehdella lapselle näin isosta asiasta.

Vierailija
7/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se lastenteon estää?

Ei äidillänikään ollut koulutusta. Oli koti-äiti koko minun lapsuuden ja nuoruuden.

Omaisuutta vanhemmillani on silti. Tekivät sen rakentamalla taloja ja myymällä ne voitolla. Nyt elää huolettomasti ilman velkaa. Molemmat kylläkin töissä tällä hetkellä.

Vierailija
8/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan

Kone ja automaatiotekniikan.

Vierailija
9/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista valehdella lapselle näin isosta asiasta.

Mitä sitten sanoisin? Hän näkee joka päivä kun hoidan ajanvarausta, välillä myyn asiakkaille tarvikkeita yms.

Vierailija
10/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei äidillänikään ollut koulutusta. Oli koti-äiti koko minun lapsuuden ja nuoruuden.

Omaisuutta vanhemmillani on silti. Tekivät sen rakentamalla taloja ja myymällä ne voitolla. Nyt elää huolettomasti ilman velkaa. Molemmat kylläkin töissä tällä hetkellä.

Yleensä jos ei ole koulutusta, niin on hankala kustantaa lapselle ihmisarvoista elämää, kuten esimerkiksi juuri omakotitaloa ja lapselle harrastukset mahdollistavaa autoa.

Vierailija
11/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos ei ole koulutusta, niin on hankala kustantaa lapselle ihmisarvoista elämää, kuten esimerkiksi juuri omakotitaloa ja lapselle harrastukset mahdollistavaa autoa.

Meillä on 2 autoa ja 2 omakotitaloa plus kesämökki järven rannalla. Lapsi harrastaa 2 mieleistä harrastustaan. Nytkin parhaillaan maksullisella päivä leirillä toisen harrastuksen johdosta.

Vierailija
12/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten olisi pitänyt sanoa?

Vierailija
13/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuulepas lapsoseni, minä olen sen verran tyhmä että koulutukseni jäi peruskouluun ja senkin pääsin ihan rimaa hipoen läpi. Mutta hei, toivotaan että olet perinyt isäsi älyn!"

Vierailija
14/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuulepas lapsoseni, minä olen sen verran tyhmä että koulutukseni jäi peruskouluun ja senkin pääsin ihan rimaa hipoen läpi. Mutta hei, toivotaan että olet perinyt isäsi älyn!"

Jaa. Mulla oli 7,6 peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo ja 2 merkonomin tutkinnon osa-aluetta olen suorittanut kiitettävästi. Eli asiakaspalvelun ja asiakkuuksien hoito ja myyntityö näytöt. Ap

Vierailija
15/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus. Että halusi opiskella, mutta että se jotakin syystä ei onnistunut. Tuosta valheesta jää ihan varmasti kiinni. Ei omille lapsille kannata valehdella.

Vierailija
16/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan lapseni tiedä mikä olen koulutukeltani.

Ei tiedä alan ulkopuoliset aikuisetkaan.

"Se on joku ihmeen filosofi, vaikka se ei ole lukenut filosofiaa, hmmm."

t. FM (tkt)

Vierailija
17/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 2 autoa ja 2 omakotitaloa plus kesämökki järven rannalla. Lapsi harrastaa 2 mieleistä harrastustaan. Nytkin parhaillaan maksullisella päivä leirillä toisen harrastuksen johdosta.

Kaikkea tarvitset kaks, siis kaks...

Vierailija
18/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kysyy koulutusta niin kyseessä ei ole enää kovin pieni lapsi, joten hän varmasti muistaa asian myös myöhemmin. Jossakin vaiheessa valhe paljastuu ja silloin tilanne näyttäytyy erittäin tyhmänä. Viisas vanhempi kertoisi ikätasoon suhteutettuna asiat rehellisesti. Eli kaikki syitä sille miksi ei ole pystynyt opiskelemaan ei tarvitse kertoa ainakaan heti, mutta ajatuksia koulutuksesta kyllä kannattaisi kertoa. Vanhempien esimerkki ja huono-osaisuuden ylisukupolvisuus nimittäin kasautuu oikeasti ja jos lapsi saa kotoa mallin jossa opiskelua ei arvosteta niin ongelmia on varmasti luvassa.

Kasvattaja

Vierailija
19/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi kysyy koulutusta niin kyseessä ei ole enää kovin pieni lapsi, joten hän varmasti muistaa asian myös myöhemmin. Jossakin vaiheessa valhe paljastuu ja silloin tilanne näyttäytyy erittäin tyhmänä. Viisas vanhempi kertoisi ikätasoon suhteutettuna asiat rehellisesti. Eli kaikki syitä sille miksi ei ole pystynyt opiskelemaan ei tarvitse kertoa ainakaan heti, mutta ajatuksia koulutuksesta kyllä kannattaisi kertoa. Vanhempien esimerkki ja huono-osaisuuden ylisukupolvisuus nimittäin kasautuu oikeasti ja jos lapsi saa kotoa mallin jossa opiskelua ei arvosteta niin ongelmia on varmasti luvassa.

Kasvattaja

Meidän perheessä kyllä arvostetaan opiskelua ja lapsi käy ahkerasti koulua. Tekee aina läksyt heti koulusta tultuaan, lukee kokeisiin yms. Ja minulla on varmaan kasassa myynnin ammattitutkintoon riittävät asiat. Ainakin voin niitä alkaa yrityksessämme suorittamaan kun vähän työt rauhoittuisi. Mies voisi olla työpaikan ohjaajana. Ap

Vierailija
20/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaja

Meidän perheessä kyllä arvostetaan opiskelua ja lapsi käy ahkerasti koulua. Tekee aina läksyt heti koulusta tultuaan, lukee kokeisiin yms. Ja minulla on varmaan kasassa myynnin ammattitutkintoon riittävät asiat. Ainakin voin niitä alkaa yrityksessämme suorittamaan kun vähän työt rauhoittuisi. Mies voisi olla työpaikan ohjaajana. Ap

Hino juttu jos kodissanne arvostetaan koulutusta.  Mutta minusta olisi viel hienompi juttu, jos kodissanne arvostettaisiin myös rehellisyyttä. - Vaikka itse olen käynyt yliopiston, niin en ymmärrä mitä hävettävää ja salattavaa siinä on, että on käynyt ja suorittanut ammattikoulun. Ei yliopistossa opiskelu saati sieltä valmistumien tee kenestäkään parempaa ihmsitä. - Ei ainakaan niin paljon parempaa, että antaisi oikeuden halveksia ja ylenkatsoa muita koulutus ja opiskelu valintoja. Tai muutoin anna oikeutta toimia typerästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme