Kyllä osui meille huono kesätyöntekijä
Mun työpaikka on tällainen tehdas/korjaamo ja meidän mainio vakisiivooja jäi useaksi viikolsi lomalle. Häntä nyt sitten tuuraa kesätyöläinen, joka on valitettavasti toivottoman oloinen. Roskikset pursuavat, vessojen lattiat likaiset ja paperit vähissä. Useampi työntekijä on tälle kesätyöläiselle huomautellut jo, että tuota ja tuota pitäisi tehdä. Minä kävin tänään siivouskomeroon kurkkaamassa ja siellä tämä räpläsi puhelintaan. Työt jäävät tekemättä!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Perehdytys sakkaa. Se on monen nuoren kesätyöntekijän painajainen kun asiat näytetään kerran ja luullaan että se riittää.
Montako kertaa se pitää näyttää, että tämä lattia pyyhitään?
Meillä sama täällä kaupassa ja kun likalle sanotaan asiasta niin loukkaantuu ja menee vessaan itkeen ja hyvin on perehdytetty. Kuulemma on niin rankkaa ja jalatkin väsyy kun joutuu tekeen töitä, voi helvata ja siis 19v tämmöisiä puhuu. Kotona ei varmaan ikinä ole joutunut tekeen mitään ja suhteilla sai kesätyönsä.
Vierailija kirjoitti:
Miten se on jo jätetty yksin vaikka just alkoi kesä??
Minulla on ollut 3-16 h perehdytyksiä.
Muistan omalta työpaikalta vastaavan. Jostain syystä tuli tarve pyörähtää pukkarissa ja siellä työn raskaan sankari näpytteli kännykkää piilossa. En ymmärrä, miten kukaan kehtaa. Eri asia, jos on sanottu, että nyt ei ole mitään hommaa. Silloin ei olisi tarvetta pakoilla missään kellarissa eli töiden puutteen en usko olleen kyseessä.
Huh, onneksi ei tartte olla kesällä töissä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3292889/siivooja-varastaa-muiden-toita
Ainakaan teillä ei ole tätä ongelmaa, että siivooja varastaisi muille kuuluvia töitä.
Kuka suoritti valinnan?
Puhu sille.
Ei tarvita kyllä kovinkaan suurta taitoa miettiä, mitä pitää tehdä, jos työnkuva on siivous. Olin yhtenä kesänä toimistoapulaisena eräässä yrityksessä ja minun tehtäviini kuului myös toimiston siivous. Kukaan ei kädestä pitäen näyttänyt, miten se tehdään vaan ihan itse tajusin, että työpäivän päätteeksi tyhjennän roskakorit, tiskaan kahvikupit, moppaan lattian ja pyyhin tasot. Vessojen pesu ei kuulunut työkuvaan (sijaitsivat käytävätiloissa), mutta sinnekin osasin hakea varastosta paperit, jos näytti olevan lopussa ihan vain sellaista maalaisjärkeä käyttäen.
En tajua, miten laiskuutta, saamattomuutta ja oma-aloitteisuuden puutetta jaksetaan jatkuvasti puolustaa. Jos ei järki toimi, niin sitten ei kelpaa kesätöihin. Kyllä niihin on tunkua. Huonot vaan pihalle!
Harvemmin siivoojat muun duunarijengin työaikana työtään tekevät joten koitahan uusiksi.
Meillä vakituisen siivoojan tuuraajat on aina olleet järjestään parempia.