Miten välttää törmäämästä käärmeeseen?
Vinkkejä. Mitää muuta eläintä en inhoa kuin käärmeitä. Näyttää kauheilta, vihaisilta paholaisilta ja kroppa on ihan kaamee. Hyi että! Ajatuskin puistattaa...
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Näyttää kauheilta, vihaisilta paholaisilta ja kroppa on ihan kaamee. Hyi että! Ajatuskin puistattaa....
Kuullostaa ihan samalta, kuin normaalin miehen huomio AV-mammasta.
Porkkalanniemen ulkoilualueelle ei ainakaan kannata mennä jos käärmeet pelottavat. Siellä on lämpimänä päivänä oltava puolisokea jos ei näe yhtään luikeroa.
Vierailija kirjoitti:
Pidät kovaa meteliä. Tehoaa muihinkin petoihin.
Käärmeet ovat kuuroja, mutta aistivat maan töminän. Meso vähemmän, haise jollekin muulle kuin rotalle ja tamppaa jalkojasi.
Näille "kyy pelkää ihmistä ja väistää kyllä" -hokemille ei voi kuin hymähtää niin kauan, kun kyy puree vuosittain noin sataa suomalaista. Kuinkas nämä pääsevät sitten sattumaan? Kyy pyrkii kyllä usein väistämään, jos huomaa ihmisen ajoissa, mutta eivät ne mitään ylivertaiset aistit omaavia superninjoja ole. Ja varsinkaan kantavat naaraat eivät useimmiten jaksa edes vaivautua. Kannattaa oikeasti katsoa mihin astuu. Kyitä voi olla pihamaillakin, ja tuskin joka kerta kotinurmikolla käyskennellessä kesäkukkia kastelemassa tulee laitettua pitkiä kumisaappaita jalkaan.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä katso maahan. Mutta ihmiset eivät lähtökohtaisesti huomaa käärmeitä. Itse olen tottunut niihin jo lapsesta asti. Ja osaan arvata missä niitä on. Kerran huvittuneena seurasin, kun ihmisiä meni polkua pitkin, eikä kukaan huomannut polun vieressä olevaa rantakäärmettä. Sitten sanoin yhdelle perheelle, kun ajattelin heidän lasten olevan kiinnostunut, mutta ne sai hepulin. Vaikka kuinka sanoi, ettei se ole myrkyllinen. Toiset jäi käärmeen toiselle puolelle ja toiset toiselle. Nostin lapset sitten käärmeen ohi. Huom.käärme oli sivussa. Näkyvissä, mutta reilusti sivussa.
Hepuli on ihan "oikea" reaktio. Rantakaarme ei ole myrkyllinen, mutta purema infektoituu helposti arhakaksi varsinkin helteella. T: nimim. kerran kantapaahan purtu - oli useita paivia todella kipea ja arka. Eli kylla niita kannattaa valttaa parhaansa mukaan.
No mutta ei se sieltä metrien päästä hyökkää. 😊. En minäkään mene koskemaan, vaikka en niitä pelkää. Tai tunge käärmeen reviirille. Enkä tykkää edes hirvikärpäsen puremasta saati käärmeen. En vain tajunnut kuinka yleistä fobia on. Olisiko raamatusta lähtöisin?
Tuosta fobiasta auttaa eroon psykiatria. Olen ikäni elänyt käärmeiden keskellä, mutta pelätä en osaa.
Mä en huomaa kyitä, ennen kun oon astumassa päälle ja kyy nostaa päänsä ja sihahtaa. Kyllä se on paskahalvauksen paikka ja pikaspurtti niin, että varvastossut lentää matkalle. Joka kesäinen elämys tämä.
Oon asunu ikäni maalla ja olen nähnyt vaan yhden kyykäärmeen. 20 vuotta sitten
Ei kukaan käärmeisiin törmää. Kallioon, hirveen tai rekkaan kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Porkkalanniemen ulkoilualueelle ei ainakaan kannata mennä jos käärmeet pelottavat. Siellä on lämpimänä päivänä oltava puolisokea jos ei näe yhtään luikeroa.
Joo viimeksi siellä kaveri oli uimassa ja käärme myös. Käärme lähti kiven takaa kaveriani karkuun, keltaiset täplät vilkkujen. Kaverille sanoin vasta hänen uimareissun jälkeen käärmeestä. 😀 Meinasin itse kerran lapsena hukkua, kun uin käärmewn kanssa. En pelkää käärmeitä, mutta siinä tilanteessa tuli paniikki ja uimataito unohtui. En oikeasti varmaan ollut hukkumisvaarassa, mutta se tuntui siltä.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä katso maahan. Mutta ihmiset eivät lähtökohtaisesti huomaa käärmeitä. Itse olen tottunut niihin jo lapsesta asti. Ja osaan arvata missä niitä on. Kerran huvittuneena seurasin, kun ihmisiä meni polkua pitkin, eikä kukaan huomannut polun vieressä olevaa rantakäärmettä. Sitten sanoin yhdelle perheelle, kun ajattelin heidän lasten olevan kiinnostunut, mutta ne sai hepulin. Vaikka kuinka sanoi, ettei se ole myrkyllinen. Toiset jäi käärmeen toiselle puolelle ja toiset toiselle. Nostin lapset sitten käärmeen ohi. Huom.käärme oli sivussa. Näkyvissä, mutta reilusti sivussa.
Hepuli on ihan "oikea" reaktio. Rantakaarme ei ole myrkyllinen, mutta purema infektoituu helposti arhakaksi varsinkin helteella. T: nimim. kerran kantapaahan purtu - oli useita paivia todella kipea ja arka. Eli kylla niita kannattaa valttaa parhaansa mukaan.
Niin, onhan silläkin hampaat muttei myrkkyä, ja tuskin se harjaa hampaitaan aamuin illoin sammakon tai kalojen syönnin jälkeen. Eli ties mitä bakteereja niistä hampaankoloista löytyykään. Kissan ja koirankin puremista voi saada tulehduksen eli nekin kannattaa putsata kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan käärmeisiin törmää. Kallioon, hirveen tai rekkaan kylläkin.
Kerran juokseva rotta törmäsi minuun ja entinen kuka törmäsi keneen, kun kyy puri minua.
Vierailija kirjoitti:
Mä en huomaa kyitä, ennen kun oon astumassa päälle ja kyy nostaa päänsä ja sihahtaa. Kyllä se on paskahalvauksen paikka ja pikaspurtti niin, että varvastossut lentää matkalle. Joka kesäinen elämys tämä.
😀😁😂. Hyvä mielikuva.
Asun Helsingissä ja olen nähnyt ainakin yhden käärmeen/ kesä. Elämässäni olen nähnyt kymmeniä käärmeitä ja yhden vaskitsan. Enkä edes liiku luonnossa hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Näille "kyy pelkää ihmistä ja väistää kyllä" -hokemille ei voi kuin hymähtää niin kauan, kun kyy puree vuosittain noin sataa suomalaista. Kuinkas nämä pääsevät sitten sattumaan? Kyy pyrkii kyllä usein väistämään, jos huomaa ihmisen ajoissa, mutta eivät ne mitään ylivertaiset aistit omaavia superninjoja ole. Ja varsinkaan kantavat naaraat eivät useimmiten jaksa edes vaivautua. Kannattaa oikeasti katsoa mihin astuu. Kyitä voi olla pihamaillakin, ja tuskin joka kerta kotinurmikolla käyskennellessä kesäkukkia kastelemassa tulee laitettua pitkiä kumisaappaita jalkaan.
Totta. Olin parin kaverin kanssa lenkillä, varmasti tömistimme lähestyessämme pitkältä matkalta kuin norsulauma, mutta kyynperkeleet eivät tehneet elettäkään luikkiakseen pakoon. Niitä oli kiemuralla läjässä ainakin viisi, eikä yksikään ollut töminästä moksiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😀😁😂. Hyvä mielikuva.
Asun Helsingissä ja olen nähnyt ainakin yhden käärmeen/ kesä. Elämässäni olen nähnyt kymmeniä käärmeitä ja yhden vaskitsan. Enkä edes liiku luonnossa hirveästi.
Helsingissä on pari metsäaluetta jossa on käärmeitä todella paljon. Toinen jossain vuosaaressa ja toinen muistaakseni jakomäen lähistöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Olin parin kaverin kanssa lenkillä, varmasti tömistimme lähestyessämme pitkältä matkalta kuin norsulauma, mutta kyynperkeleet eivät tehneet elettäkään luikkiakseen pakoon. Niitä oli kiemuralla läjässä ainakin viisi, eikä yksikään ollut töminästä moksiskaan.
Hyi. Olikohan niillä orgiat menossa ja ajatukset muualla, kun maan töminässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Olikohan niillä orgiat menossa ja ajatukset muualla, kun maan töminässä.
Niillä ei ollut mielestäni mitään meneillään. Oleskelivat vaan siinä läjässä ja möllöttelivät. Ei niistä meille mitään haittaa tietty ollut, mutta hyi että hyppäsi sydän kurkkuun. Usch.
Pysyttelet sohvallasi koko kesän. Ja verkotat wc pytyn vahvalla verkolla ettei naapurin karkuteille livahtanut byton pääse lipomaan ja luikertelemaan sohvasi uumeniin.