Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten välttää törmäämästä käärmeeseen?

Vierailija
05.06.2019 |

Vinkkejä. Mitää muuta eläintä en inhoa kuin käärmeitä. Näyttää kauheilta, vihaisilta paholaisilta ja kroppa on ihan kaamee. Hyi että! Ajatuskin puistattaa...

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyt siellä hoitolassasi.

Vierailija
2/50 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät kovaa meteliä. Tehoaa muihinkin petoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät pötköt  joilla omaa elämää on siis yöks? Joita ei voi kontrolloida. Oletko muuten mies vai nais?

Vierailija
4/50 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelet saappaat jalassa ja tömistät maata joka askeleella.

Vierailija
5/50 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että käärmeet pelkäävät paljon enemmän sinua kuin sinä käärmeitä?

Vierailija
6/50 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkö? Esimerkiki kyy on kuuro, joten miten ajattelit metelin tehoavan kyyhyn?

Vierailija
7/50 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkö? Esimerkiki kyy on kuuro, joten miten ajattelit metelin tehoavan kyyhyn?

Metelistäkin lähtee viboja ja tärinästä ne aistivat.

Vierailija
8/50 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 44v ja asunut peltojen ja metsien keskellä suurimman osan elämääni mutta olen ehkä kaksi kertaa nähnyt ohimennen käärmeen, kerran maantiellä ja kerran mökkitiellä ehkä vilahti kun olin lapsi. Joten ei ole tarvinnut juurikaan käärmeitä katsella.

Vierailija
9/50 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään siis hirveästi käärmeitä. Ne inhottaa mua. T. Ap

Vierailija
10/50 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt...”

Eli älä mene sinne metsään. Problem solved.

Vierailija
11/50 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 44v ja asunut peltojen ja metsien keskellä suurimman osan elämääni mutta olen ehkä kaksi kertaa nähnyt ohimennen käärmeen, kerran maantiellä ja kerran mökkitiellä ehkä vilahti kun olin lapsi. Joten ei ole tarvinnut juurikaan käärmeitä katsella.

Oho. No ootpa säästynyt. Asutko tosiaan maalla? Liikutko luonnossa? Pihoihin käärmeet ovat tulleet harvemmin, mutta kyllä sitäkin aina silloin tällöin tapahtuu. Olen nähnyt käärmeitä esim. marjareissuilla tai metsäautoteillä.

Vierailija
12/50 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyny paljon marjamettässä enkä o luonnossa vapaana olevaa käärmettä nähny. Käärmeitä oon nähny jossain terraariossa. Mettässä mulla on kyllä ollut jalassa kumisaappaat. Kun menee mettään niin kannattaa tarkkailla ympäristöä. Käärmeet tarkkailee ja jos ne huomaa ihmisen niin ne piiloutuu. Tuskin joku kyy vaanii ja odottaa ihmisiä.

Vierailija
13/50 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin äsken järvellä uimassa. Ihmettelin kun sudenkorento meni veden pintaa pitkin niin oudosti mutta se olikin käärmeen pään päällä! Onneksi kyse oli rantakäärmeestä ja keltaiset pilkut näkyi selvästi. Lapset vähän häkeltyivät rannalla.

Vierailija
14/50 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katso maahan. Mutta ihmiset eivät lähtökohtaisesti huomaa käärmeitä. Itse olen tottunut niihin jo lapsesta asti. Ja osaan arvata missä niitä on. Kerran huvittuneena seurasin, kun ihmisiä meni polkua pitkin, eikä kukaan huomannut polun vieressä olevaa rantakäärmettä. Sitten sanoin yhdelle perheelle, kun ajattelin heidän lasten olevan kiinnostunut, mutta ne sai hepulin. Vaikka kuinka sanoi, ettei se ole myrkyllinen. Toiset jäi käärmeen toiselle puolelle ja toiset toiselle. Nostin lapset sitten käärmeen ohi. Huom.käärme oli sivussa. Näkyvissä, mutta reilusti sivussa.

Vierailija
15/50 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä katso maahan. Mutta ihmiset eivät lähtökohtaisesti huomaa käärmeitä. Itse olen tottunut niihin jo lapsesta asti. Ja osaan arvata missä niitä on. Kerran huvittuneena seurasin, kun ihmisiä meni polkua pitkin, eikä kukaan huomannut polun vieressä olevaa rantakäärmettä. Sitten sanoin yhdelle perheelle, kun ajattelin heidän lasten olevan kiinnostunut, mutta ne sai hepulin. Vaikka kuinka sanoi, ettei se ole myrkyllinen. Toiset jäi käärmeen toiselle puolelle ja toiset toiselle. Nostin lapset sitten käärmeen ohi. Huom.käärme oli sivussa. Näkyvissä, mutta reilusti sivussa.

Hepuli on ihan "oikea" reaktio. Rantakaarme ei ole myrkyllinen, mutta purema infektoituu helposti arhakaksi varsinkin helteella. T: nimim. kerran kantapaahan purtu - oli useita paivia todella kipea ja arka. Eli kylla niita kannattaa valttaa parhaansa mukaan. 

Vierailija
16/50 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

~Meri~ kirjoitti:

Mä oon käyny paljon marjamettässä enkä o luonnossa vapaana olevaa käärmettä nähny. Käärmeitä oon nähny jossain terraariossa. Mettässä mulla on kyllä ollut jalassa kumisaappaat. Kun menee mettään niin kannattaa tarkkailla ympäristöä. Käärmeet tarkkailee ja jos ne huomaa ihmisen niin ne piiloutuu. Tuskin joku kyy vaanii ja odottaa ihmisiä.

Olen kyllä nähnyt paljon käärmeitä metsässä. Kerran yksi nousi edessäni ylös ja vaikka olin isompi, niin piti perääntyä.

Kerran näin uimarannalla rantakäärmeen uimassa, eikä kukaan muu huomannut sitä. Kerran varoitin luontopolulla, kun mies meinasi astua käärmeen päälle.

Vierailija
17/50 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ryömi maassa.

Vierailija
18/50 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävelin kavereiden kanssa mökillä. He halusivat nähdä käärmeitä. Vein heidät käärmepaikalle. Kukaan ei huomannut käärmeitö, ennen kuin osoitin ne. Niitä oli neljä paistattelemassa päivää.

Vierailija
19/50 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ratkaisin pelkoni niin, että ostin 80 kiloisen tärytyslätkän. Työnnän sotä aina edessäni kun liikun ulkona. Käärmeet tuntee lähestymiseni vähi täänkin sadan metrin päästä ja luikkivat koloihinsa. Marjametaässä täryn työntäminen on hyvää kuntoilua. Bonuksena punkit liiskautuu.

Vierailija
20/50 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nelikymppinen, ja reilusti yli puolet elämästäni asunut maalla, kulkenut peltoa ja piennarta, ja metsäpolkua jos jonkinlaista. Olen nähnyt kyyn (tai useita samassa läjässä) KERRAN. Tiedän, että niitä on alueilla paljonkin, jossa liikun, mutta ei niitä huomaa, ellei ihan päälle ole astumassa.

Minäkin kammoan käärmeitä vaikka paljon luonnossa liikkumisesta pidänkin. En nyt kuitenkaan itseni puolesta niin pelkää, mutta koirien puolesta kyllä huolestuttaa. Jos koiraa puree kyy keskellä metsää, miten ihmeessä saan sen kannettua sieltä pois? Molemmat koirat noin 30 kiloisia. En jaksa montaa kilsaa kantaa.