Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsihaaveet ja opiskelu

Vierailija
05.06.2019 |

Hei. Vauva ollut toiveissa jo pitkään ja nyt toivoisimme haaveen toteutuvan mahdollisimman pian.

Molemmat olemme vakituisissa työsuhteissa. Itselläni ei asiaan vaikuttavia säästöjä. Haaveena oma asunto ja lapsi. Itse aijon opiskella tulevaisuudessa (koulutuksen kesto 4v)

Kysymykseni kuuluukin: onko jollakulla kokemusta tai muuten tietämystä kuinka kannattaisi toimia tilanteessamme. Olen olettanut, ettei minun kannata perhettä haaveillessa irtisanoutua vakituisesta työstäni tai pudottaa tulojani tulevaa hoitovapaata ajatellen.

Olen miettinyt vaihtoehtoa avoimessa amk:ssa aloittamiseen ja hakisin sitten myöhemmin tutkinto-opiskelijaksi. Onko vain typerää maksaa opintopisteistä ottaen huomioon tilanteeni?

Toinen vaihtoehto olisi hakea opiskelemaan vanhempainvapaan ajalla. (tekisi sen mitä pystyy/jaksaa vauva-arjen ohella) kaikki kai kuitenkin kotiin päin sensijaan, että urasuunnitelmat seisoisivat mahd. yhteenaä sen 4-vuotta mitä lasten kanssa olisi kotona poissa työelämästä.

Mikä mahtaisi olla järkevintä? Opiskele ensin tee lapset vasta sitten ei nyt meidän kohdalla toimi. 😂

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää vaan lapsia jo opiskeluaikana. Saadaan suuret veronkorotukset, kun maksellaan teille erilaisia sosiaalitukia halpoine päiväkotimaksuineen ja opintolainojen korkotukineen ja kaikkine muine etuineen.

Kannataisiko ensin valmistua ja vasta varojen mukaan synnyttää lapsoset.

Kyllästyttää maksaa muiden ihmisten elämää, jotka itse elävät siten, kuin maailma olisi vain heitä varten.

Ethän vain käytä maamme terveydenhuoltoa. Ärsyttää maksaa sinun kausiflunssasi.

Vierailija
22/24 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin amk on kallis ja kai vaatii läsnäomoa. Ainakin sote puolella. Olet läsnä. Maksat. Et saa opintotukea.

Eli ei. Ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniiin palstalaiset. Palataanko alkuperäiseen asiaan. Ap tiedostaa olevansa itsekäs, tuhoavansa maailman, olevansa yhteiskunnan taakka jnejne. Olin nyt siitä huolimatta haluamassa lapsia. Pahoittelut siitä. Toivonmukaan kykenen opiskeluiden jälkeen ennen kuolemaani hyvittämään tämän neljä vuotta sitten vuosikymmenien työnteolla ja verojen maksamisella. Ap

Vierailija
24/24 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin amk on kallis ja kai vaatii läsnäomoa. Ainakin sote puolella. Olet läsnä. Maksat. Et saa opintotukea.

Eli ei. Ei

Totta. Ajatuksena oli jos pyrkisi tekemään pois alta ns. virtuaaliopintoja tässä työn ohella. Juurikin sote puolella. Ap