Riita miesystävän kanssa. Mies haluaa avioehdon, jos mennään naimisiin, mutta minä en
Miehelle kuulemma avioehdon tekeminen on ollut itsestäänselvyys jo joskus teinivuosista lähtien, eikä voi kuvitellakkaan menevänsä naimisiin ilman sitä. Mä taas en halua avioehtoa, koska mun mielestä se on epäluottamuksen osoitus toista kohtaan ja eroon valmistautumista. Avioliitossa taas luottamus toiseen on niitä kaikkein tärkeimpiin kuuluvia asioita. Mutta mies sanoi, että hän on elämänsä aikana nähnyt yhden jos toisenkin eron, sellaisillakin ihmisillä, joiden ei uskonut koskaan eroavan.
Miten saisin miehen pyörtämään päätöksensä? Joo, mies on jonkin verran varakkaammasta suvusta kuin minä ja miehellä on enemmän varallisuutta, mutta miehen rahat ei mua kiinnosta! Menen naimisiin vain rakkaudesta, en mistään muusta!
Kommentit (75)
No mitäs varten sitten avioehto liikuttaa sinua mitenkään jos miehen rahat eivät kiinnosta?
Avioehto On enemmän sääntö kuin poikkeus jos ihmisellä on yhtään omaisuutta.
Kyllä nykyään kuuluu tehdä avioehto. Älä sitten mene naimisiin jos et voi hyväksyä avioehto.
Ei kai sillä sitten voi olla sulle väliä, jos rakkaudesta menet. Sinähän valmistaudut eroon, kun et halua.
Järkevä ottaa avioehdon. Lopeta miehen painostaminen! Ikinä ei voi tietää miten elämä menee. Mietippä toisinpäin. Jos mies olisi tyhjä tasku ja sinulla paljon rahaa, erossa vie sinulta puolet.
Miehen rahat ei kiinnosta, mutta et suostu avioehtoon?
Onhan sinulla vakuutuskin, vaikka tuskin toivot, että sitä koskaan tarvitaan.
Rikkaassa suvussa vanhemmatkin saattavat vaatia avioehtoa pojalleen.
Avioehto tietysti. Tämän on pakko olla provo.
Ei olekaan tulossa kiintiössä miehen rahoihin, mikä lieneekin naiselle eroperuste vahvimmasta päästä.
Jätä se sika. Tuollainen vänkääjä se tulee olemaan kaikki saa muissakin asioissa. Kiitä onneksi että pääset siitä vielä helposti eroon.
Tuo "Menen naimisiin vain rakkaudesta, en mistään muusta!" oli vähän liikaa, muuten hyvä yritys.
Jos menisit naimisiin vain rakkaudesta, kirjoittaisit avioehdon. Siis jos et olisi provo.
Minäkään en menisi naimisiin ilman avioehtoa. Järkevä juttu, mitä se luottamukseen kuuluu? Ja eikai kehenkään pidä naiivisti luottaa?
t. Köyhä nainen
Taitaa sulta jäädä avioituminen tuon miesystävän kanssa. Itse halusin avioehdon, ettei kukaan luulisi, että menin naimisiin mieheni rahojen takia. Edelleen olemme onnellisesti aviossa.
Tiedän tapauksia, joissa nainen on huijannut puolet miehen omaisuudesta. Mennyt naimisiin, luvannut taivaat ja kuut, ottanut eron ostin vuoden kuluttua. Tätä vasten ymmärrän, että on ihan itsestään selvyys, että avioehtosopimus tehdään. Sori AP, olen kyllä miesystäväsi puolella.
Jos nyt kuitenkin päädyt suostumaan ja siihen avioehtoon, niin muista vaatia siihen lisäys: kustakin syntyneen lapsen äitiyslomasta ja hoitovapaasta miehen tulee maksaa sulle eläkevakuutusmaksua joku tietty summa.
Tai sitte vaan mietit, että ei tää ollutkaan se oikea mies.
Itselläni ei ekassa avioliitossa ollut avioehtoa: oltiin yhtä köyhiä ja elämämme alussa, lapsia aiottiin tehdä, olin nuori ja naiivi.
Uudessa avioliitossani meillä todellakin on avioehto. Yhteen mennessämme miehellä oli kyllä omaisuutta, mutta hän oli jo eläköitynyt, ei pystynyt säästämään tai tienaamaan enempää. Lisäksi hänellä on kuusi lasta ja lapsenlapsia silloin jo avioliittoa solmiessamme neljä kappaletta - sen jälkeen niitä on tullut vielä lisää. Itse olin hyvässä ammatissa, tosin velkainen, mutta kaikella tavalla vaurastuva, lapsiakin on vähemmän. Tietenkin halusin avioehdon.
Olen aina maksanut omien lasteni kulut, mies omiensa.
Jos et tee avioehtoa, sinulle voi käydä näin:
Miehen vanhemmilla on testamentti, joka sulkee lasten puolisoiden avio-oikeuden pois sekä perittävästä omaisuudesta että sen tuotosta.
Mies perii 500 000 e ja sillä ostetaan talo ja mökki. Mies päättää myös jättää työnsä ja ryhtyy opiskelemaan. Tuloja hanttihommista ei ole kuin 1000 e/kk, jolla hän kattaa oman elämisensä.
Sinä olet töissä ja ostat itsellesi auton, joka maksaa 20 000 e.
Tulee ero.
Jaettavana ei olekaan 520 000 e vaan ainoastaan 20 000 e, koska sinä et halunnut avioehtoa eikä miehen omaisuus ei ole avio-oikeuden piirissä.
Mies saa siis pitää kotinne ja kesämökin, sinä maksat miehelle 10 000 e, jotta voit pitää autosi.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa sulta jäädä avioituminen tuon miesystävän kanssa. Itse halusin avioehdon, ettei kukaan luulisi, että menin naimisiin mieheni rahojen takia. Edelleen olemme onnellisesti aviossa.
Tiedän tapauksia, joissa nainen on huijannut puolet miehen omaisuudesta. Mennyt naimisiin, luvannut taivaat ja kuut, ottanut eron ostin vuoden kuluttua. Tätä vasten ymmärrän, että on ihan itsestään selvyys, että avioehtosopimus tehdään. Sori AP, olen kyllä miesystäväsi puolella.
Vuoden avioliiton jälkeen ei saa puolta puolison omaisuudesta. Lyhyt avioliiton kesto vaikuttaa vähentävästi tasingon määrään. Taidat puhua omiasi. Vai oikein monikossa tapauksia on tiedossasi.
Jokainen avioliitto päättyy joskus.
Jos ei eroon niin kuolemaan. Molemmissa tapauksissa avioehto on tarpeen.
Eli miehellä on rahaa ja sinulla ei :)
Niinhän se menee että se ihminen jonka kanssa mennään naimisiin, on ihan eri ihminen kuin se, jonka kanssa erotaan.
Onko pakko mennä naimisiin, avoliitossakin elää paljon onnellisia ihmisiä, minäkin.
Niinhän sinä nyt sanot, mutta kun yhteiselo alkaa rakoilla niin oudosti se mammona alkaa kiinnostamaan. Jollei, mikset suostu avioehtoon?