Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten tyylitön ja kuuma kesäpukeutuminen

Vierailija
05.06.2019 |

Tuskailin aamulla peilin edessä, että mitä puen päälleni näin kuumalla ilmalla. Ei löytynyt mitään siistiä päällepantavaa, joten lähdin farkuilla ja ohuella kauluspaidalla töihin.

Kaupunkikuvassa katselin muiden pukeutumista ja totesin, että lopputulos ei ole sen parempi. Ihmiset olivat yrittäneet pukeutua kesäisesti ihmeellisiin viritelmiin, jotka näyttivät epäsiisteiltä. Lisäksi useamman vaatteet näyttivät tuskallisen kuumilta, sillä jalkaan oli tungettu legginssejä, farkkuja ja ties mitä. Päällä viä paksu kesämekko tai jokin muu kuuma viritelmä. Ihmiset eivät osaa pukeutua näköjään kesäisesti täällä Suomessa. Lopputulos on joko kuuma tai tyylitön.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähes aina kylmä, ja harvoin pystyn Suomessa käyttää pelkkää kesämekkoa.. Helsingissä tuulee aina ja jos keskustaan menee niin pakko olla päälukerrokset mukana jos tulee kylmä

Vierailija
22/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen töissä viileäksi ilmastoidussa toimistossa. Tänäänkin päällä oli villaneule. Jos käyn työmatkalla ostoksilla, niin usein on lämpimämpi vaatekerta päällä kuin muilla, mutta minkäs teet, en viitsi vaihtaakaan ennen kotiin lähtöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guilty! En ole vielä jaksanut hakea kaikkia kesävaatteita kellarista. Ja kun aamulla lähden on vasta jotain 14 C. Hirveää tulla hikoillen töistä kotiin. Onneksi kohta on juhannus ja melkein räntäsade taas.

Juhannuksena joko sataa tai sitten ei, mutta sen voi jo luvata, ettei tänä juhannuksena tule ainakaan räntää tai lunta satamaan.

Vierailija
24/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihosyöpä ei ole edellenkään muodissa.

Mutta ihosyövältä suojautuakseen ei tarvitse pukeutua paksuihin vaatteisiin. Ihan kevyet, peittävät pitkät vaatteet suojaavat jo tarpeeksi.

25/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi häissä olen nähnyt caprit-tunika -yhdistelmää. Jalassa on lättänät sandaalit. Tällaisella asulla menisin vaikka rannalle, mutta en häihin.

Tyylin kruunaavat rispaantuneet, lakkaamattomat varpaankynnet ja halkeillleet kantapäät.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
26/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hgissä bongasin toppatakkeja ja kaulaliinoja tänään.😳

Varmaan juuri niitä tyyppejä, jotka helteillä tai jopa jo yli +20 asteen lämpötiloilla valittavat, kuinka tuskallisen kuuma on. No, onko ihmekään sellaisella vaatetuksella?

Pieni vinkki: Siinä tilanteessa helpotusta helteeseen voisi tuoda yllättävän paljon jo se, että vähentää sitä vaatetusta.

Vierailija
27/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ihosyövältä suojautuakseen ei tarvitse pukeutua paksuihin vaatteisiin. Ihan kevyet, peittävät pitkät vaatteet suojaavat jo tarpeeksi.

Eikä tarvitse pitkiä vaatteitakaan, jos ei oleskele koko ajan auringonpaisteessa.

Vierailija
28/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ihmisten pukeutua miten lystäävät, vaikka pilkkihaalareihin. Te voitte vaikka hyppiä alasti mun puolesta kaupungilla jos siltä tuntuu. Ei oo multa pois.

Vierailija
29/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kaipaa ihmisten huomiota. Ehkä huomiota myöskin aiheuttavat jotkut ei niin muodikkaat kuteet. So what! Ei voi kaikkia miellyttää.

Vierailija
30/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen masentunut ja ei hirveästi kiinnosta omat tai toisten vaatteet. Syön myös sellaisia lääkkeitä jotka aiheuttavaat kutiavaa ihottumaa auringonvalon kanssa.

Vierailija
31/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hgissä bongasin toppatakkeja ja kaulaliinoja tänään.😳

Varmaan juuri niitä tyyppejä, jotka helteillä tai jopa jo yli +20 asteen lämpötiloilla valittavat, kuinka tuskallisen kuuma on. No, onko ihmekään sellaisella vaatetuksella?

Pieni vinkki: Siinä tilanteessa helpotusta helteeseen voisi tuoda yllättävän paljon jo se, että vähentää sitä vaatetusta.

Minä olen niitä tyyppejä, jotka valittavat yli + 20 asteen lämpötilassa kuumuutta. Minulla on aina kuuma. Hikoilen ympäri vuoden, pakkasellakin. En ole ylipainoinen, kun joku kuitenkin huomauttaa...Pukeuden esim. yli + 20 asteen lämpötilassa viileään silkki-/tai pellavamekkoon. Silti minulla on kuuma. En ymmärrä, milla perusteella juuri nämä kerrospukeutujat valittaisivat kuumuutta.

Vierailija
32/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, nyt minä mieleni pahoitin! Miten ne julmat ihmiset kehtaavatkin pukeutua noin? Pitäisi pukeutua kuten MINÄ haluan.

Vierailija
33/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvitse pitkiä vaatteitakaan, jos ei oleskele koko ajan auringonpaisteessa.

Kyllä se riippuu ihan siitä, miten helposti palaa ja onko esim. aurinkoihottumaa. Eikä muutenkaan ole mitenkään välttämätöntä käyttää lyhyitä lahkeita tai hihoja kesällä. Kun valitsee vaatteet oikeanlaisista materiaaleista, ei tule kuuma. Mä käytän aina oleskellessani ulkosalla ennen iltapäivää pitkähihaista paitaa, eikä mulle nyt erityisen kuuma ole. Yhden kesän vietin melkein kokonaan todella peittävissä vaatteissa, kun aurinkoihottuma riehaantui, ja sain oireita vielä syyskuussakin.

Vierailija
34/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla töihin lähtiessä on joku 15C, pakko olla takki kun palelee muuten. Töissä on oltava pitkät siistit housut. Töistä lähtiessä on sitten liikaa vaatetta, jos on lämpötila noussut 10 astetta.

En jaksa kantaa vaihtovaatteita ja vaihdella vaatteita päivän aikana, joten näillä mennään.

Vierailija
35/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kiva kun muut pukeutuu rumasti, näytän itse paremmalta siinä rinnalla. Myönnetään, oon turhamainen...

Vierailija
36/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä oli aamulla 13°C eli viileää ja iltapäivällä 27°C eli hellelukema. Vaatii kekseliäisyyttä työmatkapukeutumiseen, kun aamulla lähtee töihin kello 6-7 välillä ja palaa iltapäivän ruuhkissa.

Monessa toimistossa on lisäksi koneellinen ilmastointi ja sisällä viileää.

Kerrospukeutuminen voi olla fiksu valinta ja niin, työolosuhteissa ja elimistöissä aineenvaihduntoineen ja lämmönsäätelyineen on yksilöllisiä eroja. Miten tämä voi olla joillekin joka kesä niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
37/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minun on kylmä

Vierailija
38/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä oli aamulla 13°C eli viileää ja iltapäivällä 27°C eli hellelukema. Vaatii kekseliäisyyttä työmatkapukeutumiseen, kun aamulla lähtee töihin kello 6-7 välillä ja palaa iltapäivän ruuhkissa.

Monessa toimistossa on lisäksi koneellinen ilmastointi ja sisällä viileää.

Kerrospukeutuminen voi olla fiksu valinta ja niin, työolosuhteissa ja elimistöissä aineenvaihduntoineen ja lämmönsäätelyineen on yksilöllisiä eroja. Miten tämä voi olla joillekin joka kesä niin vaikeaa ymmärtää?

Kekseliäisyyttä? Pue aamulla kesävaatteiden päälle kevyt takki ja iltapäivällä ota takki pois.

Vierailija
39/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, akankuvatus poljen pyörällä töihin ja ei siinä katsella muotilehtiä. Sitten kun pukuhuoneessa vetää hengittämättömät työvaatteet päällensä, (hoitoala), tietää jo etukäteen, että ei sitä kovin freesiltä näytä koko päivänä. Onnea teille, silkkimekkojen käyttäjät, viileissä toimistoissanne. PS. Tiedän, se on ammatinvalintakysymys.😀

Vierailija
40/46 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset pukeutuu kevyesti, aletaan valittaa, että ainakin läskien pitäisi peittää itseään enemmän. Sitten kun tätä neuvoa on noudatettu, ihmetellään liian paksusti/kuumasti pukeutumista.  En nyt tarkoita, että kaikilla ihmisillä olisi ylipainoa, mutta joillekin tuntuu olevan ongelma pienenkin epäkohdan näkyminen :D