Missä vaiheessa tapailua on sinusta hyvä puhua siitä, tapaillaanko enää muita?
Tapasin potentiaalisen miehen ja ihastuin jo ensimmäisillä treffeillä, toiset ovat tulossa. Nyt epäilen, että miehellä oli eilen yötreffit jonkun kanssa. Vielä ei tietenkään tiedä mistään mitään, mutta en halua haaskata aikaani tai satuttaa itseäni turhaankaan.
Kuinka kauan sinusta on hyvä tapailla ennen sitoutumista?
Kommentit (65)
Onko tämä joku uusi tyyli että tapaillaan muitakin samaan aikaan?
Riippuu teistä ja tilanteesta.
Itse en tuhlaa aikaa mieheen, joka tapaillessamme panee muita "koska ei olla sitouduttu". En välitä tutustua mieheen, jolla on monta rautaa tulessa yhtä aikaa. Henk.koht. etsin miestä, joka etsii sitä oikeaa niinkuin minäkin. Aivan sama minulle mitä jotain muuta hakeva mies tekee, mutta itse en välitä sellaiseen tutustua.
Jos etsit ihmistä, jonka kanssa oikeasti klikkaa ja jonka kanssa rakastut niin eiköhän sellainen yritä välttää draamoja ja keskity vain tapailuun. Jos hän sattuu olemaan se oikea niin aika pikaisesti, jo ihan parin tapaamisen jälkeen, hän on myös niin ihastunut, ettei välitä muista naisista. Jos panee muita tuttaviaan niin sitten sinä et ole hänelle mitenkään erityinen, miksi hän olisi sinulle?
En tietenkään edellytä sitoutumista ja uskollisuutta ihmiseltä, joka ei halua sitoutua minuun. Mutta en myöskään tuhlaa sellaiseen ihmiseen aikaa, jolla on tapana katsella ympärilleen jos vielä löytyisi joku parempi.
Riippuu siis ihan siitä mitä etsit.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jotenkin kovin vieraalta koko ajatus useamman tapailusta samaan aikaan ja että tarjokkaita olisi jonoksi asti. Suurimman osan aikaa olen yksin, tapailematta yhtään ketään ja jos/kun jonkun kanssa alan tapailla niin mistä siihen löytyisi muita jaloissa pyörimään? Lisäksi jos/kun haluan tavata toista useamminkin kuin kerran kaksi niin silloin olen jo kiinnostunut (ja ihastumassa) ja eihän silloin muut olisi tietenkään edes mielessä.
N42
Tuo minuakin ihmetyttää. Olin tosiaan seitsemän vuotta sinkkuna ennen kuin tapasin nykyisen puolisoni ja niiden vuosien aikana tapailin varmaan vain viittä tyyppiä 1-3 kertaa. Mistä niitä tapailutyyppejä olisi yhtäkkiä ilmestynyt silloinkaan, kun puolisoni tapasin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jotenkin kovin vieraalta koko ajatus useamman tapailusta samaan aikaan ja että tarjokkaita olisi jonoksi asti. Suurimman osan aikaa olen yksin, tapailematta yhtään ketään ja jos/kun jonkun kanssa alan tapailla niin mistä siihen löytyisi muita jaloissa pyörimään? Lisäksi jos/kun haluan tavata toista useamminkin kuin kerran kaksi niin silloin olen jo kiinnostunut (ja ihastumassa) ja eihän silloin muut olisi tietenkään edes mielessä.
N42
Tuo minuakin ihmetyttää. Olin tosiaan seitsemän vuotta sinkkuna ennen kuin tapasin nykyisen puolisoni ja niiden vuosien aikana tapailin varmaan vain viittä tyyppiä 1-3 kertaa. Mistä niitä tapailutyyppejä olisi yhtäkkiä ilmestynyt silloinkaan, kun puolisoni tapasin?
Ei ehkä sinulla, mutta sillä tapailemallasi henkilöllä voi olla. Siitähän tässä kai on kyse.
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi, että uusi. Eiköhän kautta aikojen ole tavattu muitakin, mutta tinderit yms sellaisen ovat tehneet siitä läpinäkyvyvämpää, eikä sitä enää niinkään paheksuta ja tapaillaan avoimmin muitakin.
Itse tapailin muita pari kuukautta (ilman seksiä tosin, se ei sovi minulle varhaisessa tapailun vaiheessa). Kuudennella tapaamisella nykyisen mieheni kanssa totesin, että ei kiinnosta muut pyhäyksen vertaa ja poistin Tinderin. Mies olisi halunnut tätä jo ensimmäisen tapaamisen jälkeen, mutta minusta se oli aivan liian nopea päätös. Jos mies olisi vähänkään painostanut, tai jos hänelle ei olisi ollut ok että itse jatkan muiden tapailua, olisin sanonut heippa siinä vaiheessa. Onneksi hän osoittautui kypsäksi tyypiksi jolla on hyvä itseluottamus, eikä hänelle ollut ongelma että lämpenin hieman hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Levisi Bachelor-mädätyksen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ajattelen asian niin, että tapailu on ikään kuin kaverin kanssa ajan viettoa, ja toiseen tutustumista, ja siinä samalla katsomista josko siitä voisi tulla jotain syvempää. Tapailuun ei kuulu seksi missään muodossa. Voin hyvin tapailla useaakin ihmistä samanaikaisesti, jos en ole keneenkään heistä vielä erityisen ihastunut, mutta tarpeeksi kiinnostunut katsoakseni mitä siitä syntyy. Minusta olisi omituista jos pitäisi olla parien treffien jälkeen täysin sitoutunut yhteen ihmiseen. Eihän sitä edes vielä tunne silloin.
Minä ajattelen samalla lailla. Tinder ja muut vastaavat ovat tehneet sen, että treffeille päädytään ventovieraiden ihmisten kanssa. Toiseen tutustuminen kunnolla vie aikaa, enkä minä vielä muutamien ensimmäisten treffien jälkeen tiedä, onko meistä parisuhteeseen.
Olen tavannut erään miehen kanssa yhdeksän kertaa, ja hän on kertonut tapailevansa muitakin. Itse en tapaile muita, mutta se on oma päätökseni. Muutamien treffien kuluttua ajattelin kysyä, mitä mieltä hän on jatkosta.
Vasta ekan peppuseksin jälkeen yleensä otetaan puheeksi. Eräänlainen sääntö ja etiketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
Ei ehkä sinulla, mutta sillä tapailemallasi henkilöllä voi olla. Siitähän tässä kai on kyse.
En ole koskaan kysynyt, kuinka paljon hänellä oli tapailuja/suhteita/seksiä omien sinkkuvuosiensa aikana, mutta ottaen huomioon, että ensitapaamisestamme alkaen soittelimme joka ilta toisillemme ja vietimme yhdessä viikonloput, hämmästyisin jos kävisi ilmi, että hän tapaili muitakin.
treffit kirjoitti:
Mulla tuo tapailun ja seurustelun raja menee siina, harrastetaanko seksia vai ei. Jos harrastan seksia jonkun kanssa, se tarkoittaa mulle sita etta seurustellaan eksklusiivisesti. Ja potentiaalinen kumppani tietaa taman jo ennen ensimmaista tapaamista.
Viimeisimman treffikumppanin kanssa paadyttiin sankyyn heti ensitreffien aikana (kestivat kylla yli 24h), sen jalkeen sovittiinkin suoraan etta seurustellaan ja poistettiin deittisovellukset :D
Ma en voisi ikina menna sankyyn toisen kanssa edes tapailuvaiheessa, en mina huvikseni tapaile vaan siksi, etta ko. ihminen on kolahtanut ja kovaa, ja naen hanessa potentiaalisen seurustelukumppanin. Samaa odotan myos toiselta osapuolelta.
Eihän seksi mitään suhdetasoa määrittele, se on vain luonnollinen tapahtuma kahden ihmisen välillä silloin, kun he kokevat seksuaalista vetoa toisiaan kohtaan. Jonkun kanssa voi olla todella kivaa seksiä, mutta eihän se sitä tarkoita että hän on autommaatiisesti elämäni nainen.
Tapailu on tapailua ja seurustelu on seurustelua. Minusta nuo sanat ovat ihan yksiselitteisiä ilman että seksiä tarvitsee vetää keskusteluun ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Mulla tuo tapailun ja seurustelun raja menee siina, harrastetaanko seksia vai ei. Jos harrastan seksia jonkun kanssa, se tarkoittaa mulle sita etta seurustellaan eksklusiivisesti. Ja potentiaalinen kumppani tietaa taman jo ennen ensimmaista tapaamista.
Viimeisimman treffikumppanin kanssa paadyttiin sankyyn heti ensitreffien aikana (kestivat kylla yli 24h), sen jalkeen sovittiinkin suoraan etta seurustellaan ja poistettiin deittisovellukset :D
Ma en voisi ikina menna sankyyn toisen kanssa edes tapailuvaiheessa, en mina huvikseni tapaile vaan siksi, etta ko. ihminen on kolahtanut ja kovaa, ja naen hanessa potentiaalisen seurustelukumppanin. Samaa odotan myos toiselta osapuolelta.
Eihän seksi mitään suhdetasoa määrittele, se on vain luonnollinen tapahtuma kahden ihmisen välillä silloin, kun he kokevat seksuaalista vetoa toisiaan kohtaan. Jonkun kanssa voi olla todella kivaa seksiä, mutta eihän se sitä tarkoita että hän on autommaatiisesti elämäni nainen.
Tapailu on tapailua ja seurustelu on seurustelua. Minusta nuo sanat ovat ihan yksiselitteisiä ilman että seksiä tarvitsee vetää keskusteluun ollenkaan.
Minä olen seksin osalta samaa mieltä, sitä voi harrastaa heti kun siltä tuntuu. Mutta tuo tapailun ja seurustelun ero on uusi juttu. En ole itse ikinä sopinut seurustelusta tai siirtynyt tapailusta seurusteluun. Jos jonkun kanssa on herännyt molemminpuolinen kiinnostus, on sovittu tapaamisia ja sitten se kiinnostus on joko kehittynyt ihastumiseksi ja rakastumiseksi tai lopahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Minä olen seksin osalta samaa mieltä, sitä voi harrastaa heti kun siltä tuntuu. Mutta tuo tapailun ja seurustelun ero on uusi juttu. En ole itse ikinä sopinut seurustelusta tai siirtynyt tapailusta seurusteluun. Jos jonkun kanssa on herännyt molemminpuolinen kiinnostus, on sovittu tapaamisia ja sitten se kiinnostus on joko kehittynyt ihastumiseksi ja rakastumiseksi tai lopahtanut.
Mutta toisaalta taas eihän kukaan sano, että ensitreffit olivat jo seurustelua, tai toisaalta että emme ole koskaan siirtyneet seurustelemaan, vaan olemme jatkaneet tapailua vielä avioliitossakin.
Vaikkei sitä ihan suoraan sanallisesti ilmaistaisikaan, niin kyllä siinä ainakin jonkinlainen keskinäinen ymmärrys tulee siitä että nyt tähdätään lopulliseen yhdessäoloon ja muita ei enää katsella. Ihastuminen ja rakastuminen taas ovat tunnepuolta, ne liikkuvat omilla kiskoillaan siinä suhdestatuksen viereisellä raiteella.
Hmmm... Onneksi olen löytänyt jo tuon oman puolison, sillä itse en oikein ymmärrä tätä tapailukulttuuria. Jos minä jotakuta tapailisin, niin silloin keskittyisin vain ja ainoastaan häneen. Ja jos juttu ei toimisi, niin se jäisi siihen ja sen jälkeen voisin kuvitella alkavani tapailla jotakuta toista. Muutenkaan en usko, että voisin itse katsoa hyvällä sitä, jos tapailemani henkilö tapailisi samaan aikaan jotakuta toista.
Jos oikeasti ihastun naiseen, niin minä ainakin menen ihan päästäni pyörälle eikä muiden tapaaminen enää kiinnosta millään tasolla. Joten ei koskaan kuulosta hirveän hyvältä merkiltä, jos vastapuolelta pitää lypsämällä lypsää, että mikä tämä meidän juttu on ja tapailetko vielä muitakin.
Me ehdittiin jutella pari viikkoa ja tavata kerran. Seuraavana päivänä tapaamisesta mies pyysi, että jos ei kumpikaan enää tapaisi muita. Sillä tiellä ollaan. En itsekään osannut enää muista kiinnostua sen jälkeen, kun tavattiin, siitä kai sen hyvän tunnistaa.
Ei yhdet treffit vielä suhdetta tee.
Viimeistään silloin kun kettu luikahtaa koloon. Seksi tarkoittaa mielestäni jo niin merkittävää suhdetta kaikinpuolin, että silloin pitäisi olla uskollinen ja luottamuksen arvoinen. Ei se tietysti muutenkaan ole hauska ajatus että seksikumppani panee ristiin kaikkien kanssa ja milloin hankkii minkäkin taudin tai joku on raskaana.
Miten te yhden ihmiset tapailijat sitten toimitte? Esimerkki: olet käynyt Pekan kanssa leffassa pari kertaa, ja se on ihan mukava tyyppi, ja haluat tutustua siihen vähän enemmän. Sitten Matti kysyy että huvittaisko lähteä lounaalle, ja sun mielestä Mattikin on mukava tyyppi ja haluaisit tutustua siihen myös. Sanotko siis Matille, että en mä voi syödä sun kanssa, koska olen käynyt Pekan kanssa leffassa kaksi kertaa? Sitten soitat Pekalle, että en voi enää lähteä sun kanssa leffaan, koska aion mennä lounaalle Matin kanssa? Minun mielestä on ihan normaalia tutustua eri miehiin, ja rauhassa katsella alkaako joku niistä kiinnostaa vakavassa mielessä.
Minä taas ajattelen asian niin, että tapailu on ikään kuin kaverin kanssa ajan viettoa, ja toiseen tutustumista, ja siinä samalla katsomista josko siitä voisi tulla jotain syvempää. Tapailuun ei kuulu seksi missään muodossa. Voin hyvin tapailla useaakin ihmistä samanaikaisesti, jos en ole keneenkään heistä vielä erityisen ihastunut, mutta tarpeeksi kiinnostunut katsoakseni mitä siitä syntyy. Minusta olisi omituista jos pitäisi olla parien treffien jälkeen täysin sitoutunut yhteen ihmiseen. Eihän sitä edes vielä tunne silloin.