Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo nimikriisi?

Vierailija
05.06.2019 |

En tiedä miksi tälläistä kriiseilen, kun naimisiin mennessä sukunimi vaihtuu ja yllättäin mulle löytyykin esimerkiksi facebookista oikein useitakin nimikaimoja. Tähän asti en ole löytänyt sellaisia. Siis samaa etunimeä ja sukunimeä toki on, mutta sekä etu- että sukunimi samat niin sellaista en ole löytänyt.

Onko se hyvä vai huono asia, kun on muitakin samannimisiä?

Ja siis tahdon nimen vaihtaa. Kyse ei ole siitä enkä mitään muita vaihtoehtoja edes harkitse.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Mulla on esimerkiksi facessa ainakin kolme nimikaimaa, kaikki ollaan niin eri aloilla, että ei olla menty sekaisin eikä olla koskaan tavattu tai törmätty.

Vierailija
2/11 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä se alkuperäinen sukunimesi sitten. Niinkin voi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan sama onko eri vai samannimisiä. Jos sinulle ei ole sama, älä vaihda nimeäsi. 

Vierailija
4/11 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ja etsi joku jonka sukunimi on harvinaisempi.

Vierailija
5/11 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tästä syystä en vaihda ikinä varsin pienen sukuni nimeä ja lapsetkin saavat minun sukunimeni. Miehellä yksi suosituimmista sukunimistä, ja kun oli isossa organisaatiossa töissä, oli parhaimmillaan/pahimmillaan neljä etunimi-sukunimikaimaa. Siitä oli oikeasti jo haittaa, esim. työterveydessä tuli sekaannuksia.

Vierailija
6/11 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut, missä uusi kaima on ollut hankala, on sähköpostiosoite. Välillä menee postit sekaisin, mutta tämä hoituu kommunikoimalla uuden kaiman kanssa.

Vierailija
7/11 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni olisi järkytys, jos maailmassa olisi joku samanniminen (etu- ja sukunimi) kuin minä. Ei ole onneksi.

Vierailija
8/11 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tästä syystä en vaihda ikinä varsin pienen sukuni nimeä ja lapsetkin saavat minun sukunimeni. Miehellä yksi suosituimmista sukunimistä, ja kun oli isossa organisaatiossa töissä, oli parhaimmillaan/pahimmillaan neljä etunimi-sukunimikaimaa. Siitä oli oikeasti jo haittaa, esim. työterveydessä tuli sekaannuksia.

Ei mene aina sukunimen määrän mukaan. Vaihdoin harvinaisesta vielä harvinaisempaan ja yllättäen tupsahti täyskaima riesaksi.

Vierailija
9/11 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako tuo nyt niin kamalasti? Mulla on tässä samassa rivarinpätkässä kaksi täysnimikaimaa, ja toinen vielä seinänaapurina.

Vierailija
10/11 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaako tuo nyt niin kamalasti? Mulla on tässä samassa rivarinpätkässä kaksi täysnimikaimaa, ja toinen vielä seinänaapurina.

Postiljooni reppana..

Vierailija
11/11 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vielä etsiä uuden puolison, vaikka von Fyrkenbergin tai af Svinrik'n suvusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi