Jokainen on oman onnensa seppä
Näin minulle selitti suu vaahdossa vastapuoli joka asuu vanhempiensa ostamassa asunnossa ja työskentelee isänsä suhteilla hankkimassa työpaikassa.
Ajatelma:
Lapsi syntyy narkkari yh äidille.
Lapsi syntyy vauraaseen akateemiseen perheeseen
Kommentit (31)
Mahdollisuuksien tasa-arvo on stiknafuulaa; sikariportaan retoriikkaa hölmöimpien hauveleiden juksaamiseksi.
Onni tulee itsestä. Toiset ihmiset tai materia eivät tuo onnea. Maailma on täynnä rikkaita, jotka on onnettomia ja tekevät itsemurhia. Raha ei tuo onnea, mutta toki helpottaa elämää.
Olen aika lailla samaa mieltä kuin tuo sanonta.
Erilaisistakin lähtökohdista ihminen voi menestyä eri tavoin. Kahden sisaruksen elämänpolku voi olla kovin erilainen samoista lähtökohdista huolimatta. Kannattaa siis käyttää mahdollisuutensa kykyjensä mukaan.
Sitähän sanonnalla tarkoitetaan eikä sitä, että joku saa kaiken valmiiksi ja toinen ei yrittämälläkään saa mitään.
Niin rasittavia nuo yksinkertaiset.
Yrittäkää edes kirjoitti:
Erilaisistakin lähtökohdista ihminen voi menestyä eri tavoin. Kahden sisaruksen elämänpolku voi olla kovin erilainen samoista lähtökohdista huolimatta. Kannattaa siis käyttää mahdollisuutensa kykyjensä mukaan.
Sitähän sanonnalla tarkoitetaan eikä sitä, että joku saa kaiken valmiiksi ja toinen ei yrittämälläkään saa mitään.
Toki, mutta nuo ap:n kuvailemat ihmiset käyttävät em. sanontaa perusteluna omalle tilanteelleen ja kuinka huonoista lähtökohdista ponnistava on itse syyllinen omaan tilanteeseensa ja sehän ei pidä paikkaansa. Ja mitä sisaruksiin tulee niin kyse ei aina ole kyvyistä vaan myös temperamentistä, elämäntapahtumista ym. eli joskus kyvykkäämpi voi myös pudota eikä päinvastoin. Asiat eivät koskaan ole yksinkertaisia.
On helpompaa syyttää muita epäonnistumisistaan kuin ottaa itse vastuuta tekemisistään.
Onhan se niinkin, vaikka toisaalta toiset saavat alussa paljon, paljon paremman alustan, jolta ponnistaa. Toiset taas joutuvat rämpimään mudassa ja koettaa sieltä ponnistaa jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää edes kirjoitti:
Toki, mutta nuo ap:n kuvailemat ihmiset käyttävät em. sanontaa perusteluna omalle tilanteelleen ja kuinka huonoista lähtökohdista ponnistava on itse syyllinen omaan tilanteeseensa ja sehän ei pidä paikkaansa. Ja mitä sisaruksiin tulee niin kyse ei aina ole kyvyistä vaan myös temperamentistä, elämäntapahtumista ym. eli joskus kyvykkäämpi voi myös pudota eikä päinvastoin. Asiat eivät koskaan ole yksinkertaisia.
Tällaiset sanonnat pätevät keskimäärin ja siksi puhutaan säännön vahvistavasta poikkeuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Onni tulee itsestä. Toiset ihmiset tai materia eivät tuo onnea. Maailma on täynnä rikkaita, jotka on onnettomia ja tekevät itsemurhia. Raha ei tuo onnea, mutta toki helpottaa elämää.
Onni tulee bongista.
Ne, ketkä arvostelevat kovimpaan ääneen ovat juuri niitä, jotka eivät ole toistaiseksi elämässään kohdanneet mitään oikeita vastoinkäymisiä tai ylipäätään ymmärrä kurkata boksinsa ulkopuolelle. Mutta jokaiselle ne vastoinkäymiset jossain vaiheessa tulee, ennemmin tai myöhemmin. Kyllä sitten hymy hyytyy.
no tottakai on. Kaikilla on eri kortit mutta kyllä on paljon kiinni siitä miten ne kortit tilaa. Käytännössä kaikki Suomessa voi vaurastua ihan merkittävästikin.
Minäkin olen ihan omin ansioin noussut rikkaimpaan 10%. Eikä omaisuus ole tullut perintönä. Kotoa lähdin ainoastaa matkalaukullisia vaatteita mukana.
Onnellisuus on monen tekijän summa, oma vaivannäkö ja asennoituminen on vain yksi niistä.
Yksi tärkeimmistä onnellisuuden tekijöistä on terveys eikä siihen monissa tapauksissa voi vaikuttaa itse. Vakava, invalidisoiva ja kroonista kipua aiheuttava sairaus voi tehdä onnettomaksi, ja se voi iskeä keneen vain, omista teoista riippumatta.
Ihmettelen aina, kun joku ottaa kunnian omasta onnellisuudestaan, hyvinvoinnistaan ja menestyksestään (kokonaan) itselleen. Todellisuudessa taustalla on aina paljon muita ihmisiä, jotka ovat nähneet vaivaa hänen onnellisuutensa eteen sekä Jumala, joka siunaa ja sallii asioita.
On tärkeämpiäkin asioita kuin onnellisuus.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ne, ketkä arvostelevat kovimpaan ääneen ovat juuri niitä, jotka eivät ole toistaiseksi elämässään kohdanneet mitään oikeita vastoinkäymisiä tai ylipäätään ymmärrä kurkata boksinsa ulkopuolelle. Mutta jokaiselle ne vastoinkäymiset jossain vaiheessa tulee, ennemmin tai myöhemmin. Kyllä sitten hymy hyytyy.
Ne, ketkä ovat kovimpaan ääneen eri mieltä ovat juuri niitä, joka eivät ole toistaiseksi elämässään mitään yrittäneetkään.
Kyllä. Olen köyhä köyhä ja vielä kerran köyhä ilman ihmissuhteita ja ei mulla ole kurjaa sen enempää. Tykkään tästä!
Enemmän kurjaa olisi olla teko onnellinen yltäkylläisyydessä kun tiedän sen turhuuden.
Mutta väittämään, niin hevonpaskaa kuin voi olla jota ne ihmiset jotka syntymästään asti elänyt roinataivaassa eivät koskaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, ketkä ovat kovimpaan ääneen eri mieltä ovat juuri niitä, joka eivät ole toistaiseksi elämässään mitään yrittäneetkään.
Tämä oli kautta aikain huonoin tekonäppäryys johon olen törmännyt. Onneksi olkoon siitä!
Se ei pidää paikkaansa kylllä. Kyllä täällä murhamiehillekin tuliiisi töitä löytyyä.