Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettaisitko sokerin syönnin, jos kuulisit sen vahingoittavan terveyttä

Vierailija
04.06.2019 |

tai, että se aiheuttaisi sairauksia?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin siinä vaiheessa, kun sain faktaa sen terveydelleni aiheuttamasta tuhosta. Nyt en enää tosin ole täysin nollalinjalla, mutta karkinsyönnin ja vastaavat herkut lopetin pysyvästi ja kiinnitän huomiota asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti. Olen syönyt sokeria tähänkin saakka, eli 45 vuotta ja olen terve kuin pukki, joten herkuttelen tästä eteenpäinkin. Muut saavat tehdä mitä ikinä haluavat, minua ei kiinnosta.

Vierailija
4/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut kuin sokerin syönnin sokerina.

Vierailija
5/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin jos...

6/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokonaan. Pyrin syömään sokeriherkut jälkiruoaksi (eli en tyhjään mahaan), jolloin sen haitalliset vaikutukset ymmärtääkseni vähenevät.

En ole kokonaan luopunut maaeläinten lihan syömisestään, vaikka sen on tutkimuksissa osoitettu olevan haitallista terveydelle. Samoin on maidon laita. Maito ja punainen liha pitävät yllä matala-asteista tulehdusta kehossa.

Kohtuus kaikessa.

Vierailija
7/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta ei kai sitä terveelliseksi ole tähänkään asti väitetty?

Vierailija
8/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietää sen vahingoittavan terveyttä, mutta harva välittää terveydestään niin paljon, että pysyisi kaukana suklaasta, munkeista ja kekseistä.

Se on se tärkeysjärjestys.

Vierailija
9/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol.

Pahin myrkky koko planeetalla lähes tulkoon ja kaupoissa myydään sitä lapsille ennen kaikkea. Mutta kokaiinit ja muut ovat kyllä tiukassa syynissä, vaikka on yhtä addiktoivaa.

Vierailija
10/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mutta ei kai sitä terveelliseksi ole tähänkään asti väitetty?

2000-luvun alussa mainostettiin virvoitusjuomia vielä sloganilla "sugar power". Elintarviketeollisuus lobbasi pitkään sokerin haittojen vähättelyn puolesta.

Vierailija
11/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön reippaasti sokeria. Toisaalta en tupakoi tai käytä alkoholia. Pitää valita paheensa, kaikkia ei kannata hamstrata.

Vierailija
12/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sokeri parempi kuin sitä korvaavat keinotekoiset makeutusaineet.

Vierailija
13/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerit sattuvat olemaan täysin luonnollisia yhdisteitä, joita on jokaisella kropassaaan. Jos joku ei kykene pysymään kohtuudessa syömistensä kanssa on täysin toinen asia.

Vierailija
14/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä terveellisesti=älä nauti mistään.

Vierailija
15/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, miksi? Eihän ole olemassa terveellistä tai epäterveellistä ruokaa, on vain terveellisempää ja epäterveellisempää ruokaa. Kaikista löytyy huonoja ja hyviä puolia. Osasta löytyy enemmän ympäristömyrkkyjä ja toisista taas vähemmän.

Tiesitkö että happi on soluille todella myrkyllistä, miksi siis hengität?

Vierailija
16/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ja otin selvää lisätyn sokerin haitoista ja nyt olen ollut kolmatta kuukautta ilman lisättyä sokeria, sokerillisia herkkuja ym. Ensimmäiset pari viikkoa teki hirveästi mieli karkkia ja kaupassa leivoshyllyn ohi oli lähes mahdotonta kävellä kun olin tottunut ottamaan jonkun pienen herkun siitä, mutta nyt ei käy edes mielessä mikään epäterveellinen kun käyn hakemassa ruokaostokset. Vointi, iho ja jaksaminen on paljon parempana nyt kun vältän sokeria ja painoakin on pudonnut joku kolme neljä kiloa ns laihduttamatta :)

Vierailija
17/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin sokerinsyönnin, kun huomasin sen yhteyden ihoni epäpuhtauksiin (kärsin siis todella huonosta ihosta, lähes akne, ja huomasin että aina kun söin sokerisia herkkuja, ihoni "räjähti"). Nyt olen syönyt lähes sokerittomasti 10 vuotta eikä tee yhtään tiukkaa. Sanon "lähes sokerittomasti", koska syön kyllä esimerkiksi hedelmiä. Sen sijaan suklaata, karkkia, leivonnaisia ja limua olen viimeksi pistänyt suuhuni useita vuosia sitten. Kun keho on irti sokerikoukusta, niitä ei kaipaa.

Vierailija
18/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se sokeri parempi kuin sitä korvaavat keinotekoiset makeutusaineet.

Sanoisin pikemminkin, että sokeri on pienempi paha kuin keinotekoiset makeutusaineet. (Mutta sehän on sama asia, eri sanoin sanottuna.)

Vierailija
19/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin sokerinsyönnin, kun huomasin sen yhteyden ihoni epäpuhtauksiin (kärsin siis todella huonosta ihosta, lähes akne, ja huomasin että aina kun söin sokerisia herkkuja, ihoni "räjähti"). Nyt olen syönyt lähes sokerittomasti 10 vuotta eikä tee yhtään tiukkaa. Sanon "lähes sokerittomasti", koska syön kyllä esimerkiksi hedelmiä. Sen sijaan suklaata, karkkia, leivonnaisia ja limua olen viimeksi pistänyt suuhuni useita vuosia sitten. Kun keho on irti sokerikoukusta, niitä ei kaipaa.

Vielä lisäys tähän: ihoni on nykyään hyvässä kunnossa. Lähti puhdistumaan heti kun jätin sokerin.

Vierailija
20/37 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin ja otin selvää lisätyn sokerin haitoista ja nyt olen ollut kolmatta kuukautta ilman lisättyä sokeria, sokerillisia herkkuja ym. Ensimmäiset pari viikkoa teki hirveästi mieli karkkia ja kaupassa leivoshyllyn ohi oli lähes mahdotonta kävellä kun olin tottunut ottamaan jonkun pienen herkun siitä, mutta nyt ei käy edes mielessä mikään epäterveellinen kun käyn hakemassa ruokaostokset. Vointi, iho ja jaksaminen on paljon parempana nyt kun vältän sokeria ja painoakin on pudonnut joku kolme neljä kiloa ns laihduttamatta :)

Sama kokemus.

Alku voi olla vaikea, mutta kun siitä pääsee eteenpäin niin ei tee mieli karkkihyllyille. Sen sijaan voi ilolla syödä oikeasti ravintoa sisältäviä makeita hedelmiä kuten banaaneja ja vaikka kuivattuja luumuja, jos siis kaipaa makeaa ja hiilareita koneeseen.

Sokerikarkeissa kun on on oikeasti ravintoa sen 0. Banaaneissa ja jossain luumuissa on niin valtavat määrät mikroravinteita vaikkapa tärkeästä kaliumista alkaen. Ja se että passaa vaikka 200g karkkipussin, sen edestä saat syödä sen 5-10 banaania saadaksesi samat kalorimäärät ja hintakin on aika samaa luokkaa.

Se päivä on maaginen, kun karkeista pääsee eroon. Tosin, ratkeamisia aina välillä tapahtuu varsinkin joulun kaltaisten juhlien myötä, mutta niistäkin pääsee nopeasti yli takas arkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä