Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako VR-kyydistä maksaa enemmän kuin OnniBusista?

Vierailija
04.06.2019 |

Kokemusta minulla on vain junasta, minkäänlaisessa bussissa en ole istunut vuosikausiin. VR:n junalippu olisi nyt n. 40 €, OnniBusilla pääsisi n. 20 eurolla. Ihan hyvin on varaa kumpaankin vaihtoehtoon, mutta ehkä kuitenkin houkuttaisi vähän säästää matkan kustannuksissa. Mutta onko se Onnibus hikinen ja rytisevä kyyti, niin kuin sanotaan? Jos se on ihan kauhea, olen kyllä valmis maksamaan junasta vähän enemmän.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibus: ahtaat vessat, vain pari senttiä jalkatilaa, kapeat istuimet, epämukava pinta, kuristava turvavyö, kapeat käytävät, tietyt välit ja ajat tupaten täynnä. Todellakin junalla, jollei matka ole maksimissaan 50 minuuttia.

Vierailija
22/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on junareitin varrella, valitsen ehdottomasti junan. Matkan mahdollisesti kalliimpi hinta kompensoituu matkustusmukavuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsen aina junan, syynä mm. jalkatila ja se että kärsin herkästi matkapahoinvoinnista autossa ja bussissa. Muutenkin junalla on mun mielestä kivampi matkustaa kun pääsee liikkumaan ja yleensä ei ole täyteen tupattu ne vaunut missä olen istunut.

Vierailija
24/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin tunnin matkat menevät ihan mukavasti Onnibussillakin. Juna on kyllä hieman mukavampi, sillä tilaa on enemmän ja välillä voi tosiaan käydä vaikka ravintolavaunussa kahvilla. Junat ovat oman kokemukseni mukaan kuitenkin usein myöhässä toisin kuin bussit. Itse kesällä menen mieluummin bussilla, niin tiedän ainakin milloin olen perillä.

Vierailija
25/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUNA! Onnibus on hirveän ahdas, ja vessa aina rikki. Lisäksi kesällä kauhean kuuma, talvella jäätävän kylmä, eikä lämmennyt koko matkan aikana Lappeenrannasta Helsinkiin, vaikka lämmitys oli muka täysillä. Siellä sitten istuttiin jotain 5 h toppavaatteissa ihan jäässä. Nahkaiselta penkiltä meinasi koko ajan luisua lattialle. Pahinta oli kuitenkin se olematon jalkatila. Ei enää ikinä! Ns. tavallisella bussilla olen jokusen kerran matkustanut saman matkan, ja ihan ok reissuja olivat. Juna kuitenkin voittaa nopeudessa.