Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako VR-kyydistä maksaa enemmän kuin OnniBusista?

Vierailija
04.06.2019 |

Kokemusta minulla on vain junasta, minkäänlaisessa bussissa en ole istunut vuosikausiin. VR:n junalippu olisi nyt n. 40 €, OnniBusilla pääsisi n. 20 eurolla. Ihan hyvin on varaa kumpaankin vaihtoehtoon, mutta ehkä kuitenkin houkuttaisi vähän säästää matkan kustannuksissa. Mutta onko se Onnibus hikinen ja rytisevä kyyti, niin kuin sanotaan? Jos se on ihan kauhea, olen kyllä valmis maksamaan junasta vähän enemmän.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mukavuus mitenkään merkittävästi parempi junassa ole.

Mitkä merkkaa oikeasti ovat hinta ja aika.

Vierailija
2/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se nyt riippuu ja roikkuu. 

olen matkustanut molemmilla. junan etuja on että pystyy vähän enemmän kävellä ja käydä ravintolavaunussa. vähän väljemmän tuntuista. matkustusajassa saattaa olla suuria eroja tai sitten ei juurikaan, riippuu ihan siitä mihin on menossa, ja tietysti pitää itse puntaroida haluaako maksaa vähän enemmän lyhyemmästä matkustusajasta vai onko pitempi matkustusaika ok siihen nähden että pääsee edullisemmin. ei onnibus huono ole, juna ehkä hiukan laadukkaampi matkustusväline, joka tietysti näkyy hinnassa. jos et ole aiemmin kokeillut onnibusia, niin kokeile ihmeessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussimatkustaminen on mun mielestä ihan aina epämukavampaa kuin junalla ja Onnibussi on vielä tavallista bussia ahtaampi, joten todellakin menisin ennemmin junalla.

Vierailija
4/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkillä matkoilla kyllä kannattaa, junassa on mukavammat penkit ja käytävällä voi jaloitella matkan aikana. 

Vierailija
5/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pitkä, valitse juna. Onnibusin penkit ovat mukavat istua muuten, mutta jalkatilaa on vähän.

Vierailija
6/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillisiä kärsimysaikoja: Onnibusin kapealla penkkivälillä max 1,5 h, tilavammalla +2e penkkivälillä n 3h, sitä pidemmät välit junalla.

Kokeneena junamatkustajana minulla on oma salainen rauhallinen suosikkipaikka.

Vierailija
7/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibussi on tuhottoman ahdas. Kaiken kukkuraksi jouduin matkustamaan viimeksi selkä edellä silloin kun matkustin, ja aloin voimaan pahoin. Tuli yllätyksenä kun junassa ei ole vastaavaa ollut selkä menosuuntaan.

Vierailija
8/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin menisin junalla.

Vierailija
9/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhimillisiä kärsimysaikoja: Onnibusin kapealla penkkivälillä max 1,5 h, tilavammalla +2e penkkivälillä n 3h, sitä pidemmät välit junalla.

Kokeneena junamatkustajana minulla on oma salainen rauhallinen suosikkipaikka.

veikkaan että istut sellaisessa kopissa junassa =)

Vierailija
10/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibussissa on myös tilavampia paikkoja, maksaa pari euroa lisää. Itse otan aina sellaisen. 

Monesti menen kyllä junalla, etenkin tosi pitkillä matkoilla. Tunnin-kaksi nyt istuu vaikka kottikärryssä. 

Jos Onnibussista saa todella halvan matkan, se kyllä voittaa silloin. Olen kerran päässyt Onnibussilla kahdella eurolla Kuopiosta Helsinkiin. 

Vierailija
11/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet pitkä, valitse juna. Onnibusin penkit ovat mukavat istua muuten, mutta jalkatilaa on vähän.

Onkohan Onnibussin penkit vaihdettu mukaviin?

3 vuotta sitten menin välin hki- tku Onnibussilla. Se kapea istuin oli jotain liukastettua tekonahkamuovia josta liukui takapuoli alas. Jalkatilaa ehkä joku 10 cm.

Takaisin Helsinkiin menin junalla.

Vierailija
12/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tykkään mieluummin matkustaa junalla

Vierailija
13/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Onnarin vessat ovat vain rikki, junan vessat ovat rikki ja haisevat kuselta ja kalmalta.

Vierailija
14/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin 2 e lisäpaikan Onnibussista, jos on vapaana. Isompi jalkatila.

Vierailija
15/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Onnibussin penkit vaihdettu mukaviin?

3 vuotta sitten menin välin hki- tku Onnibussilla. Se kapea istuin oli jotain liukastettua tekonahkamuovia josta liukui takapuoli alas. Jalkatilaa ehkä joku 10 cm.

Takaisin Helsinkiin menin junalla.

Junien Extra -luokan penkit ovat myös tuollaisia tekonahkaisia liukumäkiä. Voi vaikuttaa pikkuasialta, mutta on todella uuvuttavaa pitkillä matkoilla.

En koskaan sen takia varaa Extra -luokasta

Vierailija
16/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu. Onnarin vessat ovat vain rikki, junan vessat ovat rikki ja haisevat kuselta ja kalmalta.

Kalmalta?!

Vierailija
17/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä

t. vihreä

Vierailija
18/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VTRaani

Vierailija
19/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyellä matkalla joo.

Vierailija
20/25 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikonloppuna matkustin menomatkan noin 400 km:n päähän junalla, tulomatkan onnibusilla. Junaa käytin nyt pitkästä aikaa ja olihan se huomattavasti mukavampi. Enemmän tilaa, ravintolavaunu, siisti iso vessa ja matka-aika yli tunnin lyhyempi. Lippu oli alle kympin kalliimpi bussiin verrattuna. Ainut mikä junissa aina epäilyttää, on niiden aikataulussa pysyminen. Matkustan siksi useimmiten omalla autolla tai bussilla. Tällä kertaa juna pysyi aikataulussa.

Tulomatkalla Onnibussissa tuli sellainen olo, ettei busseja ehkä huolleta kovin hyvin. Sisällä oli nuhruista, penkkien päällyset olivat ratkeilleet. Vessassa haisi kuselle, eikä huuhtelu toiminut kunnolla, käsienpesualtaan hana roiski vedet päälle ja pitkin vessaa. Pysäytysnapit eivät toimineet. Kaiuttimista kuului pitkin matkaa rätinää. Lisäksi bussissa haisi suoraan sanottuna paska noin tunnin verran alkumatkasta. Olen matkustanut useita kertoja Onnibusilla, eli tiedossa oli ahtaat tilat, esim. vessahan on ihan kamalan ahdas, samoin jalkatilat.

Jatkossa pitkillä matkoilla suosisin kyllä junaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan