RKP:lle Pohjoismaiden yhteistyön ministeri + Vaasan laaja päivystys + Yo-pakkoruotsi. Oletko iloinen RKP:n puolesta?
Kommentit (36)
Näkee hyvin Rinteen neuvottelutaidot. Kaikille kaikkea että pääsen valtaan. Ei mikään ihme että muiden hallituspuolueiden neuvottelijat kiittelivät kilvan neuvotteluiden sujuvuutta.
Saa nähdä mitä sirkustemppuja hallitus käyttää työllisyysasteen nostamiseksi.
Vaasan päivystykset ei minua helsinkiläisenä koske eikä kiinnosta. Toi pohjoismaiden yhteistyön salkku on kyllä niin tekemällä tehty kuin vaan olla ja osaa, täysin turhaa piperrystä. Käsittämätöntä, että tähän on suostuttu, ei sitten muita rahareikiä ollut.
Vaikken kokoomuslainen olekaan niin Häkkästä jään kyllä kaipaamaan todella aikaansaavana ja hyvänä oikeusministerinä. Ehdottomasti paras oikeusministeri kautta aikojen. Henriksson ikävä kyllä jää valjuksi Häkkisen rinnalla.
Mä olen itse aina tykännyt ruotsin kielestä, joten puolustan pakkoruotsia koulussa.
Lätkänationalistit ja leijonamiehet pulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vaasan päivystykset ei minua helsinkiläisenä koske eikä kiinnosta. Toi pohjoismaiden yhteistyön salkku on kyllä niin tekemällä tehty kuin vaan olla ja osaa, täysin turhaa piperrystä. Käsittämätöntä, että tähän on suostuttu, ei sitten muita rahareikiä ollut.
Vaikken kokoomuslainen olekaan niin Häkkästä jään kyllä kaipaamaan todella aikaansaavana ja hyvänä oikeusministerinä. Ehdottomasti paras oikeusministeri kautta aikojen. Henriksson ikävä kyllä jää valjuksi Häkkisen rinnalla.
Mä olen itse aina tykännyt ruotsin kielestä, joten puolustan pakkoruotsia koulussa.
Kerrotko vielä ko. jäykän ja estyneen ministerin aikaansaannokset.
Vierailija kirjoitti:
Vaasan päivystykset ei minua helsinkiläisenä koske eikä kiinnosta.
Sinähän kustannat tämän, luulisi kiinnostavan.
Vähän yli puolet ikäluokasta valitsee lukion, vajaa puolet ammatillisen koulutuksen. Miksi ruotsi on pakollista vain lukiossa? Mites ammattikoulujen pakkoruotsi ja pakollinen koe, jota ilman ei voi valmistua amiksesta? Vai halutaanko tässä vahvistaa svenskatalande bättre folk -asennetta, että vain ylioppilaat ja yliopistoon jatkavat osaavat ruotsia, duunarit puhukoot suomea? Jos oikeasti haluttaisiin lisätä ruotsin kielen taitoa, sen opetusta pitäisi lisätä peruskouluun, kehittää kaksikielisiä kouluja ym.
Vaasan jokseenkin turhaa sairaalaa lukuunottamatta en ymmärrä mitä ruotsinkielinen kansanosa luulee saavansa siitä että suomenkieliset pakotetaan opiskelemaan täysin turhia asioita. Tuo pakkoruotsipakotus on ilmeisesti vanhemman polven ruotsinkielisten poliitikkojen jonkinmoinen pakkomielle josta nuo eivät pääse yli. Halutaan jättää jälkipolville pakkoruotsimonumentti ja kyykyttää suomenkielisiä taviksia.
Kuitenkin ruotsinkieliselle tavikselle tuo aiheuttaa lähinnä sen että suomenkieliset suhtautuvat noihin vuosi vuodelta entistä kaunaisemmin. Mikään diktatuuri, edes pakkoruotsidiktatuuri, ei kestä ikuisesti.
Näistä päätöksistä näkee, miten mädättyneet päättäjät meillä on. Eivät todellakaan ajattele koko Suomen etua, vaikka yhteisvastuullisuutta peräänkuulutettiin kaikilta, kun vietiin lomarahat ja pidennettiin työaikaa.
Enpä olisi uskonut, että pakkoruotsi palaa pakolliseksi yo-kokeisiin. Pikemminkin odotin seuraavaa loogista askelta, eli pakkoruotsin purkamista kaikilta kouluasteilta. Aloittaen korkeakouluista ja siitä sitten edeten alemmas.
Miksi joku 5 prosentin ryhmä sanelee koko muulle kansalle, että heidän kieltään on opiskeltava vuosikausia? Ja suomenkielisten kanssa asioidessa valtaosalle kaksikielisistä suomenruotsalaisista on helpompi vaihtaa suomen kieleen kuin täysin suomenkielisen yrittää kommunikoida kouluruotsilla heidän kanssaan.
Rkp:n toinen ministeri pesti aivan turha. Antti Häkkänen pääsee pitkälle oli se politiikka tai joku muu.
Pohjoismaiden yhteistyön ministeri!
No Huhh!
Suomalaisille ajetaan ruotsalaisuutta pohjoismaisuuden tilalla. Suomen, Norjan ja tanskan kielet ovat pohjoismaisia kieliä. Miksi ei ruotsalaiset opiskele yhtään suomea edes jotkut?
Vaasa sucks.