Miten tuo booking.com tietää mitä olen tietokoneellani katsellut
Siis katselin viikonloppuna minnekään kirjautumatta tietoja majoituksista paikassa X. Voi olla että katsoin jotain bookinginkin tarjoamia majoituksia. Nyt sitten sähköpostiin suoltaa bookingin tarjouksia paikan X majoituksista. Olen siis joskus kirjautunut niiden palveluun että sieltä sähköposti löytyy. Mutta tarkkaileeko ne koko ajan mitä kirjautumiseen käytetyltä tietokoneelta etsitään. Hyh...
Kommentit (10)
Onkse sama juttu sitten siinä kun katson tietokoneella vaatteita niin mainokset pyörii hetken päästä kännykällä??
Koska viimeksi luit niitä "accept all to read article" jne. tekstejä? Niissä lukee että annat klikkaamalla luvan tonkia selaushistoriasi, jopa kuvasi, äänitiedostosi, melko lailla kaiken monessa yhteydessä. Näin sinulle personoidaan mainoksia.
Täytyypä olla tarkempi vastaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä olla tarkempi vastaisuudessa.
Et sä niistä eroon pääse, cookiet on nykyään joka sivustolla. Ja myöskin, kun sä olet joskus jossain sivulla hyväksynyt cookiet, niin ei se niitä uudestaan kysy, paitsi tyhjäämällä selaimesta cookiet. Mutta jos olet surffannut kirjautuneena vaikka googleen tai faceen, niin cookieiden tyhjennys ei enää juuri auta, koska sitäkin kautta surffailusi eli kiinnostuksesi on jo levinnyt mainostajille nopeammmin kuin ehdit sanoa 'cookie'.
Tuolta on aika vaikea nykyään välttyä, kaikkea tarkkaillaan.
No jos mun puhelimeni tunnistaa kenen seurassa olen jo niitten naamasta ja näyttää niitten nimet.
Cookies, my love. Cookies.