Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko väsymykseen kuolla?

elämä pilalla
03.06.2019 |

En tiedä mistä aloittaisin. Ehkä perusfaktoista:
- ikää 38
- raskaita vuosia takana (kahden lapsen yh, rahahuolia, sairauksia kaikilla)
- masennusta hoidettu, en varma onko diagnoosi oikea
- psykoterapiaa takana nyt vuosi, auttaa tietyllä tapaa
- vaikea ylipainoa, 125 kg.
- ystäviä on, ihana perhe, lapset ihania (jo teinejä), työpaikka hyvä. Kaiken PITÄISI olla hyvin.

Mutta en jaksa mitään. En mitään. Teen puolikasta työaikaa masennuksen takia ja siltin en jaksa. Makaan päivät peiton alla, illalla yritän jaksaa tehdä edes ruuan lapsille. Kärsin eniten siitä etten jaksa tehdä lapsien kanssa mitään. En mitään. Enkä oikein muidenkaan kanssa.
Väsymys on fyysistä. En jaksa nousta, en jaksa touhuta. En vaan jaksa. Entinen himoliikkuja makaa ja nukkuu vaan.
Voisin nukkua aina.
-labrat ok, sokerit koholla vähän
-jalkoja särkee koko ajan
-hengästyn pienestäkin, huohotan aina
- en kuorsaa ja hengitän yön normaalisti

Miksi? Ei kaikki lihavat vaan nuku ja makaa? Miksi en jaksa? Tuntuu että aina kun puhun tästä lääkärilleni, vedotaan masennukseen. Mutta mistä saisin apua? Jo lasten takia. En halua että he muistavat teini-iästään sen, että äiti nukkui AINA.
Kun mikään ei huvita ja aina haaveilen vaan päiväunista ja peiton alla olemisesta.
Kun joskus jaksaisi edes vähän jotain.

APUA?!?! MITÄ TEEN?
Auttakaa joku...pliiiiiis.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, väsymykseen voi kuolla, mutta vaikuttaisi, että sinulla on vakavampi masennus kuin ehkä on havaittu. Kannattaa varata lääkärille aika ja ainakin tarkistaa diagnosia ja lääkitystä. Kun saat oikean lääkkeen kohdallesi niin tilanne alkaa parantua ihan kuin itsestään, väsymys vähenee ja mieli piristyy, voit alkaa ulkoilla ja liikkua ja jaksat yleensäkin kaikkea paljon nykyistä paremmin.

Tsemppiä!!

Vierailija
2/2 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta mitä eka vastaaja sanoi.

Toisaalta, noin iso ylipano on tosi iso rasite jaksamiselle. Oikeasti.

Jalkoja todennäköisesti särkee, koska ne eivät jaksa kannatella painoasi. Huohotus ja hengästyminen on normaali seuraus sairaalloisesta ylipainosta.

En olisi varma siitäkään, ettet kuorsaa tai kärsi unen aikaisista hengityskatkoksista. Itsellä ylipainoa ei ole yhtä paljon kuin sinulla, mutta mulla läski painaa ulkopuolelta hengitysteitä. Mitä olen lukenut, myös sisäpuolelta.

Lääkkeet voivat myös väsyttää.

Kilpirauhanen?

Mutta kuinka laihtua kun on masentunut? Miten pääsee masennuksesta kun koko ajan väsyttää ja sattuu? Mistä löytää energiaa voidakseen tehdä asioille jotakin? Miten saada lääkäri tajuamaan, ettei ihminen parane pelkästään toteamalla, että johtuu masennuksesta?

Mun tarkoitus ei ole masentaa lisää, oon ihan samassa veneessä.

Jaksa, asiat paranee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme