Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi kertoo totuuden ulkonäöstä: peili vai valokuva?

Vierailija
03.06.2019 |

Kumpi?

Kumpi kertoo totuuden ulkonäöstä: peili vai valokuva?

Vaihtoehdot

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videokuva on paras! Ota itsestäsi videota jota voi katsoa vaikka koko ajan pysäyttämällä ja näet siinä parhaimmat ilmeesi ja kuvakulmasi. Printscreenillä saat sen parhaimman kuvan talteenkin :)

Vierailija
2/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tätä tutkittu. Valokuva kertoo sen miltä näytät muiden silmissä, peili sen miltä näytät omasta mielestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistunut valokuva.

Vierailija
4/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tätä tutkittu. Valokuva kertoo sen miltä näytät muiden silmissä, peili sen miltä näytät omasta mielestäsi.

Oon siis vielä ihan todella paljon rumempi kuin mitä luulin! Ja mä kun peilikuvan perusteella ajattelin ettei rumempaa ihmistä ole 😃

Vierailija
5/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat realistisen kuvan miltä näytät, pyydä jotakuta ottamaan videopätkää tai ota itse jalustan kanssa. Videossa näkyy se miltä näytät oikeasti. Valokuva on pysähtynyt ilme, se voi olla mitä vain, ei välttämättä anna yhtään realistista kuvaa, koska se on jähmettynyt hetki. Ihminen on liikkuva osiensa summa.

Vierailija
6/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietitään miltä näytät muiden ihmisten silmissä, niin ei oikein kumpikaan varmaan anna ihan täydellistä kuvaa totuudesta. Valokuva on vain kaksiulotteinen, liikkumaton otos, kun taas peilistä näet itsesi "väärinpäin" peilikuvana + olet kenties liian tottunut kiinnittämään katseesi tiettyihin asioihin kasvoissasi/kehossasi.

Vierailija
7/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että videokuva niin näkee itsensä liikkeessä eikä vain johonkin yhteen asentoon pysähtyneenä. Minäkin usein tuumin peiliin katsomisen jälkeen olevani ihan ok, mutta kun näen valokuvan tulee tunne, että ei voi olla totta. Kuitenkin sellaisena muut ihmiset minut taitavat nähdä. Peilissä näen itseni tavallaan käänteisenä ja siksi näytän erilaiselta kuin valokuvassa.

Vierailija
8/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän kuvissa ihan hirveältä, väkinäiseltä ja kummalliselta. En osaa poseerata luonnollisesti. Hymy on outo, silmissä on jähmettynyt hullunkiilto ja posket pullottavat, koska jännitän lihaksia :D Jos joku kuvaa tietämättäni, onnistun paremmin. Mutta joka tapauksessa toivon, ettei todellisuus ole yhtä järkky kuin minusta otetut valokuvat!

Vierailija
9/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot mutta ihmettelen aina sitä kun laittaudun esim. juhliin ja laitan hiukset nätisti kuohkeille laineille. Kun katson peilistä, niin ne näyttävät hyvältä, tuuheilta ja ilmavilta. Sitten kun minusta otetaan kuva, hiukset näyttävät ihan onnettomilta lässähtäneiltä, eikä niissä ole volyymia yhtään! Ja tässä ei siis ole kyse mistään illan mittaan läsähtämisestä, vaan siis jos vaikka ä heti laittautumisen jälkeen otan itsestäni kuvan, hiukset ovat kuvassa ihan latteat, kun taas samaan aikaan peilistä katsoessa hyvännäköiset. En käsitä mikä tässä on!

Vierailija
10/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma olen molemmissa. Turhaaa käyttää enempää aikaa kun ei se totuuus siitä muuutu.

Vierailija
11/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin näytän kamalalta kuvissa, mutta peilissä hyvälle ja muiden mukaan olen kaunis. En tiedä mikä on totuus. Jännä...

Vierailija
12/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös puhua videolle jotain niin kuulette oman äänenne. Harva taitaa ilahtua, kun kuuntelee nauhotettua puhettaan. Toki äänitteen laatukin vaihtelee, mutta kyllä huomaa onko oma ääni nariseva, laahaava, inisevä tai möreä.

Eri asia sitten, mitä tällä tiedolla tekee. Itse pahoitin vain mieleni...

Vierailija
13/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta ainakin somessa olen huomannut, että monet näyttävät kuvissa ihan erilaiselta kuin millaisena minä näen heidät livenä. Enkä siis puhu mistään kuvanmuokkauksesta, vaan esim. ihan jostain ryhmäkuvista tai juhlissa räpsityistä kuvista. Joidenkin kasvonpiirteet näyttävät erilaisilta kuvissa kuin livenä. Mistä lie johtuukaan.

Vierailija
14/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa myös puhua videolle jotain niin kuulette oman äänenne. Harva taitaa ilahtua, kun kuuntelee nauhotettua puhettaan. Toki äänitteen laatukin vaihtelee, mutta kyllä huomaa onko oma ääni nariseva, laahaava, inisevä tai möreä.

Eri asia sitten, mitä tällä tiedolla tekee. Itse pahoitin vain mieleni...

Olen testannut ja järkytyin käyttämästäni Turun murteesta.

Vierailija
15/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuva tuntuisi vääristävän enemmän kuin peili. Perusteeni on se, että peilikuvani pysyy enemmän samana peilistä riippumatta, valokuva taas on mitä sattuu. Tuntuisi oudolta että kaikki peilit vääristäisivät samalla tavalla. 

Lisäksi myös haluan uskoa näin, koska kuvissa näytän usein lihavalta, peileissä hoikalta.

Vierailija
16/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot mutta ihmettelen aina sitä kun laittaudun esim. juhliin ja laitan hiukset nätisti kuohkeille laineille. Kun katson peilistä, niin ne näyttävät hyvältä, tuuheilta ja ilmavilta. Sitten kun minusta otetaan kuva, hiukset näyttävät ihan onnettomilta lässähtäneiltä, eikä niissä ole volyymia yhtään! Ja tässä ei siis ole kyse mistään illan mittaan läsähtämisestä, vaan siis jos vaikka ä heti laittautumisen jälkeen otan itsestäni kuvan, hiukset ovat kuvassa ihan latteat, kun taas samaan aikaan peilistä katsoessa hyvännäköiset. En käsitä mikä tässä on!

Onkohan tässä sellainen takana, että valokuva latistaa vähän kaikkea. Kyllähän monesti, kun otetaan mallikuvia/hääkuvia tms., naisilla voi olla todella voimakas meikki ja överikuohkeiksi laitetut hiukset. Kuvissa ne näyttävät ihan normaalilta ja hyviltä, kun taas livenä vähän övereiltä. Eli tässä tapauksessa ainakin valokuva vääristäisi.

Vierailija
17/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän peiliä.

Valokuva vääristää enemmän, joko hyvään tai huonoon suuntaan, riippuen valaistuksesta tai asennosta.

Vierailija
18/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kylpyhuoneen peilistä näyttää hyvältä kun valo tulee yläviistosta ja luo varjot leuan alle ja poskipäihin.

Vierailija
19/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä tietokoneen kameralla tai etukameralla otettu video. Sekin "vääristää"? Toisaalta myös valokuva mielestäni vääristää, koska se vie piirteistä kolmiulotteisuutta. 

Vierailija
20/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän valokuvissa _ihan_ kamalalta jos olen luonnollisesti, olen vuosien jälkeen oppinut poseeraamaan jähmettynyt hammashymy naamalla niin silloin tulee siedettäviä kuvia. Toinen juttu on sitten jos yritän ottaa selfietä, niin kasvojen mittasuhteet vääristyvät kännykkäkameran linssin läpi ihan ihmeellisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan