Jo on mennyt törkeäksi! Finnmatkat tarjoaa mahdollisuutta OSTAA istumapaikka lentokoneessa!
Hinnat 15-20 e kappale! Siis jokaiselle taataan kyllä istumapaikka (seistä ei tarviste, heh), mutta etukäteen on mahdollista OSTAA paikka, jos haluaa jonkun tietyn, isomman jalkatilan tms. Minusta aika törkeää... Isommat jalkatilat jne. pitäisi antaa tarpeen mukaan eli jollain on jalka paketissa tms. tai tarvitaan tilaa vauvankopalle. Ennen on riittänyt, että lähtöselvityksessä katsotaan, jos joku tarvitsee " erityispaikan" . Tiedustelin sitten tuota vauvankoppa-asiaa, että sitäkö ei myöskään enää maksamatta voi saada... Sanottiin, että koska on useampi tarvitsija, niin se joka ostaa paikan, saa sen!!! Ennen sentään riitti, että se joka oli ensimmäinen lähtöselvityksessä sai paikan. Reilumpaa sekin kun tällainen ihan järjetön rahastus. Toivottavasti ihmiset on fiksuja eivätkä ala ostamaan paikkalippuja erikseen. Saisi tämmoinen systeemi kaatua ihan alkuunsa. En voi uskoa, että moiselle olisi mitään muuta käytännön tarvetta kuin kyseisen firman rahastus :(((
Kommentit (57)
Eli eivät todellakaan varaa kenellekään " able bodied" tyypille vaan myyvät sille joka haluaa ostaa!
ap
niille paikoille yleensä etsitään ihan tietynlaista porukkaa istumaan..
ja paikalle istutetaan able bodied.
- 2 -
Itse kun ostaa reittilennot, niin saa paremmat palvelut halvemmalla. Noilla lomalennoillahan pitää ruokakin ostaa erikseen: 15e /hlö. En ollut tajunnut, että nuo halpalentosäännöt koskee jo lomalentojakin. Jatkossa vaan sitten omatoimimatkoja, kantapään kautta oppii.
ap
Sitä mahdollisuuttahan he nimenomaan tarjoavat.
ikävää mummolle mutta tosipaikan tullen ikävää isolle osalle matkustajista.
- 2 -
mikä mielestäni on viisasta lentoyhtiöpolitiikkaa - lentoyhtiöt eivät halua elvytystilannetta koneeseen mitenkään erityisen paljon
Ne Exit-paikat on nimenomaan kalleimmat. " luxus-paikat" , joista pitää maksaa eniten!
ap
Itse olin kerran raskaana ollessani (taisi vielä olla viimeisiä mahdollisia lentoviikkoja) palatessani lomamatkalta kotiin. Olin ilmoittanut matkaa varatessani olevani raskaana - samoin kuin myös kohteessa olin pyytänyt oppaita huomioimaan paluulennolla isovatsaisuuteni.
Eikös vaan kone ollut aivan tupaten täynnä - ja minut istutetaan viimeiselle penkkiriville, riville josta selkänojaa ei saa liikutettua senttiäkään taaksepäin. Kukaan ei tietenkään halunnut vaihtaa paikkaa saadakseen istua sen 4 tuntia kullannuppujensa vieressä. Vielä kun edessä istuva idiootti halusi välttämättä laittaa selkänojansa lepoasentoon (kehtasi vielä marmattaa asiasta lentoemännän kohteliaasti huomauttaessa hänelle ongelmasta) - ei vatsani ja selkänojan väliin jäänyt montaakaan senttiä. Sorkin siinä sitten ruokaa mieheni pöydältä. Itku ei ollut kaukana...
eli jos varaa lentoyhtiöltä liput, tällaista rahapaikka systeemiä ei ole, Finnmatkat maksanee tästä jotakin toki lentoyhtiölle, jotta suostuvat olemaan buukamatta noita paikkoja
Raskaanaollessahan on tuo veritulppariski -varsinkin jos paineet jo muutenkin koholla...
Ihmetyttää tämä juttu. Itse olen saanut aina matkustaa väljästi, kun olen vain muistanut lipputilauksen yhteydessä pyytää yhtiöltä paikkaa, jossa on isot jalkatilat. Ei ole tarvinut perustella millään. Eikä ole maksanut mitään ylimääräistä.
" Eikös vaan kone ollut aivan tupaten täynnä - ja minut istutetaan viimeiselle penkkiriville, riville josta selkänojaa ei saa liikutettua senttiäkään taaksepäin."
kysyinkin jo aiemmin, missä tästä finnmatkojen uudesta systeemistä kerrotaan tarkemmin? haluaisin ehdottomasti tietää, millä perusteella paikat jaetaan ja että mukaileeko se lentoyhtiön turvasääntöjä.
p.s. exit-paikat eivät _aina_ ole yhtään sen tilavampia kuin muutkaan paikat.
Itse olen vaan luottanut siihen, että lentoyhtiö jakaa paikat " oikeudenmukaisesti" ottaen ihmiset erityistarpeet huomioon. On selvää, että aina joku joutuu pettymään, mutta luulisi, että useimmat voidaan ottaa huomioon. Jos tulee lähtöselvitykseen viime tingassa, on ehkä jo asennoitunutkin siihen, että hajapaikkoja on jäljellä. Minusta systeemi on toiminut hyvin tähän asti, mutta nyt jos osa paikoista myydään erikseen, niin toki on hankalampaa jakaa sitten ne loput.
Kyllä ap on ihan oikeassa siinä, että on törkeää kun " valmis" matkan hintaan tulee tuollaisia erikseen päällemyytäviä juttuja. Valmismatkoja en kyllä itsekään suosi.
Lisäksi jalkatilaa on koneen etuosan paikoilla, joista voi siis ostaa vauvankoppapaikan.
ap
Koneen etuosassa 20 e kpl ja muualla koneessa (siis ihan tavalliset paikat) 17 e kpl.
Eli jos minä (raskaana) tarvitsin enemmän jalkatilaa, saisin kyllä mennä yksin istumaan sinne kalliimmille paikoille ;) Koko perheelle niitä ei kyllä raaskisi ostaa!
ap
ihmettelen kun vikalla rivillä ei saanut selkänojaa taaksepäin. olen nähnyt sellaista esim. aeron ATR:ssä mutten juurikaan muualla. halusin vain sivistää itseäni.
- 2 -
Kaksi ekaa penkkiriviä olivat jo menneet mutta otettiin sitten seuraavat. Saadaan nopeasti tarjoilut, vessat lähellä ja päästään nopeasti ulos. Ja se on helpottavaa lapsiperheen lomailulle. Ja mielelläni maksan siitä extraa...
Ja mattimyöhäiset tietävät itsekin, ettei toiveita voi siinä vaiheessa enää esittää.
Kyllä minäkin mielelläni usein maksan ekstraa palvelusta, mutta onhan toi naurettavaa, että lentokoneen istumapaikatkin huutokaupataan nyt erikseen.