Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista käydä töissä, jos ei unettomuuden takia saa öisin nukuttua.

Vierailija
03.06.2019 |

Joskus valvon koko yön, joskus saat muutaman tunnin nukkuttua. Tuttua on pyöriä sängyssä, ja ihmetella mikä hlvetti mättää.

Olen onneton.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinäpä kysymys jota pohdin itsekin

Vierailija
2/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin ja lääkkeet. Lisäksi saikkua, että saisi nukuttua ainakin enimmät univelat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan jaksettava. Monesti olen mennyt töihin niin, etten ole nukkunut koko yönä.

Vierailija
4/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on kans ollu päiväkodista saakkka näitä samoja ongelmia. Tulee tukuttua milloin mitenkiin.

Vierailija
5/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul on kans ollu päiväkodista saakkka näitä samoja ongelmia. Tulee tukuttua milloin mitenkiin.

Aamuherää,iset on ihan hlevttiä.

Vierailija
6/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ole miettinyt ja myös sitä pettääkö ensin sydän vai pää, kun väsyneenä yrittää jaksaa arjesta selvitä.

Vierailija
7/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. Jotain unilääkettä olisi hyvä kokeilla. Mahdollisesti myös sairasloma voi tulla kyseeseen. Itsehoito-ohjeet olet varmasti testannut, joten lääkäri on oikea paikka. Soita aika heti huomenna.

Vierailija
8/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ohjattua meditaatiota ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
9/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeillä. Unettomuus ei ainakaan itselläni parantunut joogalla, ei kovalla eikä vähemmän kovalla urheilulla, ei ruovalaliolla - näitähän aina ehdotetaan ikäänkuin ihmisellä ei voisi olla mitään muuta ongelmaa. Oma unettomuuteni alkoi traagisesta tapahtumasta, mikä nosti kortsiolitasot, verenpaineen sekä sykkeen pilviin pariksi vuodeksi. Lepokyse oli jatkuvasti 100-120. Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lääkkeet. Oli kyllä oma tuskansa saada nekin hommattua, Suomessa ei määrätä lääkkeitä tällaiseen kovin herkästi ja lääkäritkin naureskelivat ongelmalle. 

Vierailija
10/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaista työtä teet. Itselläni aamuvuoron uniongelmat jäivät kun sain siirron kiertävään ilta- yövuoroon.  Onko sinulla mahdollisuutta kokeilla vaihtoa? Lääkäriin ehdottomasti yhteyttä ettei tilanne pääse pahemmaksi.

Vierailija
11/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt kymmeniä tai toista sataa kertaa töihin nukkumatta yhtään. Aivan liian monesti että pysyisin luvussa mukana parin tunnin yöunilla. Ihme kyllä ei ole sattunut mitään vakavaa. Kroonninen nukahtamisen vaikeus on diaknoosi. Lääkkeet on ainoa mikä auttaa ja ne on jo pitkään ollu ns. vajaa lääkitys. Tarkoittaa sitä että lääke max 2 kertaa viikossa.

Vierailija
12/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivat lääkkeet, muuten ei jaksa. Itsellä käytössä 2 eri lääkettä + melatoniini+b-vitamiini ja uutena magnesium, joka vaikuttaa oikein hyvältä lisältä

Vierailija
13/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiinia. Muutaman tunnin unet ja oraalisesti nautittu lääkärin määräämä amfetamiinipilleri.

Instant herätys ja energiaa koko päiväksi. Illalla väsyttää jo ja nukkumaan. Seuraavana aamuna toisto.

Unilääke on hyvä nukkumiseen, mutta se ei auta krooniseen väsymykseen ja add oireisiin.

Vierailija
14/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermosto käy ylikierroksilla. Kun kuuntelee uniäänitteitä, saa kehoa rauhoittumaan paremmin. Myös vaikkapa osteopaatilla käynti voi auttaa. 

Kofeiini pois, nikotiini pois. Raju liikunta pois, vain kävelyä ja lempeää joogaa tai pilatesta. Jos on joku, jonka kainalossa olla niin sinne hellästi paijattavaksi. 

Unensaannissa auttavia äänitteitä (äänitteet saavat aivoaallot siirtymään delta-taajuudelle, jolloin uni on mahdollinen, moni jää jumiin betaan ja alfaan hektisessä maailmassa ruutujen äärellä kaupungin vilinässä):

https://www.youtube.com/user/ILoveJuicyShow

Vierailija
15/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te Unettomat!!

Mittauttakaapa ferritiini. Minulla se oli alle viitteen, mutta vaikka jos se on viitteen alaosassa (naisilla alle 40), kannattaa alkaa rautakuurille.

Minulla unet parantui HUOMATTAVASTI siinä vaiheessa, kun olin rautaa syönyt noin kuukauden. Luin jostain, että raudanpuute vaikuttaa elimistöön niin, ettei se pysty rentoutumaan. Tämä johtuu siitä, että jotta happea riittäisi ääreisiin asti, pitää elimistön olla liikkeessä eikä rentoutuminen onnistu.

Kärsin koko ikäni huonoista unista ja vasta nyt nelikymppisenä rautakuurin aloituksen kälkeen olen nukkunut hyvin. Ihan uskomatonta! En enää käy öisin vessassa. Pystyn jatkamaan unia, vaikka heräisinkin johonkin ääneen. Illalla alkaa armottomasti nukuttamaan, että on pakko mennä nukkumaan.

Eli apteekista Ferrodania ja sitä 2 tablettia per päivä!

Vierailija
16/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun lopettaa kahvin juonnin. 90% tapauksista.

Vierailija
17/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnittelin pitkään töissä muutaman tunnin yöunilla tai kokonaan valvotuilla öillä. Kun sitten pää tuli vetävän käteen, menin työterveyteen pyytämään apua. Saikkua, unilääkkeitä sekä unettomuuden aiheuttavien asioiden karsiminen elämästäni. Se oli iso muutos ja pitkä tie, mutta nyt nukun ilman unilääkkeitä todella hyvin. 

Vierailija
18/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kymmeniä kertoja töissä 0 tunnin yöunilla. Ei auta kuin sinnitellä.

Vierailija
19/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun lopettaa kahvin juonnin. 90% tapauksista.

Entä jos ei ole ikinä elämässään juonut kahvia?

Vierailija
20/29 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tehosi vain unilääkkeet. En kerta kaikkiaan nuku ilman niitä.